System zamówień jedzenia online dla sieci franczyz gastronomicznych

Współczesna gastronomia musi być przygotowana do funkcjonowania w dwóch formach. Stacjonarnie, by obsługiwać klientów w lokalu, czym zajmują się kelnerzy oraz w sieci, by przyjmować i realizować zamówienia na dowóz i lub z odbiorem. W tym wypadku rolę obsługi kelnerskiej przejmuje system zamówień online. Responsywny i dopracowany system pomoże zwiększyć obroty Twojej restauracji bez wykorzystywania agregatów sprzedażowych.

Współczesna gastronomia musi być przygotowana do funkcjonowania w dwóch formach. Stacjonarnie, by obsługiwać klientów w lokalu, czym zajmują się kelnerzy oraz w sieci, by przyjmować i realizować zamówienia na dowóz i lub z odbiorem. W tym wypadku rolę obsługi kelnerskiej przejmuje system zamówień online. Responsywny i dopracowany system pomoże zwiększyć obroty Twojej restauracji bez wykorzystywania agregatów sprzedażowych.

Czy restauracje mogą funkcjonować bez zamówień online?

Realia współczesnego świata przyzwyczaiły nas do ogólnej dostępności towarów i usług. Jeszcze kilkanaście lat temu zakupy spożywcze, wybór nowej kurtki czy telewizora oznaczał wyprawę do odpowiedniego sklepu. Dziś nie musimy wychodzić z domu - wszystko to możemy zamówić przez internet przy pomocy kilku kliknięć. Nie inaczej wyglądają realia branży gastronomicznej - telefony coraz rzadziej dzwonią, zamiast tego służbowy smartfon lub laptop co chwila informuje nas o nowym zamówieniu złożonym poprzez aplikację online.

Zwolennicy klasycznej formy gastronomii czy haute couture stwierdzą, że cały urok restauracji polega na live cookingu, wyjściu ze znajomymi i rodziną. Będą oni twierdzić, że takie aplikacje nie są potrzebne gastronomii i w pewnym stopniu mogą mieć rację. Nie trzeba przecież funkcjonować w sferze online, by obsługiwać osoby odwiedzające lokal. Jednakże zamykając się na system zamówień online, zamykasz się na istotną grupę klientów. Nie będziesz w stanie obsługiwać wszystkich tych, którzy nie mogą lub nie chcą przyjść osobiście, co skutecznie obniży Twoje obroty. 

System zamówień online - co to jest?

Najprościej rzecz ujmując, system zamówień online to specjalnie przygotowany program, który realizuje zadania zdalnej obsługi klienta. Najważniejszą rolą tego narzędzia jest prezentacja menu, umożliwienie wyboru i zamówienia pozycji oraz przeprocesowania płatności. Wszystko w tej materii musi być dopracowane do perfekcji - układ menu powinien być przejrzysty, opatrzony w zdjęcia dań, zaś podczas zamawiania potraw powinna być możliwość dodawania lub usuwania składników. Sama metoda płatności powinna zawierać alternatywę - zapłata online lub przy dowozie zamówienia.

Wymienione wyżej kwestie to absolutne minimum - od dobrego systemu zamówień online możesz oczekiwać znacznie większej funkcjonalności. Przykładowo, taka aplikacja może pomóc w generowaniu kodów rabatowych i zarządzaniu promocjami. Innym dodatkiem będzie ustalanie grafiku, śledzenie czasu pracy zatrudnionych osób i na ich podstawie przygotowanie raportu płacowego. Przydatną kwestią będzie też wykres statystyczny i analiza sprzedaży - wskazanie najlepiej sprzedających się dań czy godzin z największą liczbą nadesłanych zamówień.

Agregaty sprzedażowe - blaski i cienie rozwiązania

Stosunkowo popularnym rozwiązaniem wśród restauratorów jest dołączenie do aplikacji takich jak Pyszne.pl, Uber Eats, Wolt czy Glovo. Z jednej strony sprawa docierania do klientów online jest załatwiona - to podmioty odpowiedzialne za zarządzanie aplikacją wyposażają Cię w niezbędne narzędzia. Otrzymujesz od nich terminal zamówień, zostajesz podpięty do sieci kurierskiej, która dowiezie Twoje zamówienia. Będziesz też dodany do listy restauracji w ramach wewnętrznego agregatu, co oznacza zwiększoną liczbę wejść do Twojego menu.

Jednak rzeczywistość nie jest taka piękna. W takiej sieci jesteś tylko jednym z wielu punktów - musisz walczyć o korzystne pozycjonowanie poprzez opłacanie miejsc sponsorowanych. Do tego dochodzi problem złodziejskich wręcz marż, które nierzadko sięgają 1/4 kwoty zamówienia. Tej nadwyżki nie możesz odbić sobie wyższą ceną online - agregaty sprzedażowe zobowiązują Cię do prezentacji cen zgodnych z aktualnymi stawkami w lokalu. Praktycznie cały Twój zysk zostanie wchłonięty przez agregat, a Ty co najwyżej wyjdziesz “na czysto”.

Foodeliver.pl - kompleksowy system zamówień online

Nie da się ukryć, że dołączanie do agregatów sprzedażowych staje się coraz mniej atrakcyjnym sposobem sprzedaży online. Restauratorzy szukają alternatyw, a taką jest Foodeliver - niezależny, kompleksowy system zamówień online. Zapomnij o prowizji od sprzedaży, która konsumuje Twój zysk i ląduje w kieszeni korporacji. Przywitaj wygodny, przejrzysty system zamawiania jedzenia, który jest w pełni zintegrowany ze stroną www. Skoro o stronie mowa - poprzez narzędzie Foodeliver jesteś w stanie stworzyć spersonalizowaną stronę internetową, którą następnie możesz promować poprzez działania SEM i SEO.

Foodeliver to coś więcej niż tylko internetowe menu i funkcjonalność do zamawiania i płacenia za potrawy. To możliwość interakcji z klientem, zarządzania sprzedażą i źródło insightów do maksymalizacji zysku. Przygotowane przez nas narzędzie pomoże Ci prowadzić działania marketingowe - generować kupony rabatowe oraz promocje, które możesz przesyłać poprzez e-mail lub SMS. Aby być jeszcze bliżej klienta, możesz podłączyć media społecznościowe, w ten sposób generując ruch z i do Facebooka lub Instagrama. Dane statystyczne z kolei podpowiedzą Ci, które dania są zamawiane najchętniej, a które nie sprzedają się tak dobrze.

Korzyści płynące z własnego systemu zamówień online Foodeliver

Decydując się na wprowadzenie systemu zamówień online, już zyskujesz przewagę nad tymi punktami gastronomicznymi, które zamykają się na klienta internetowego. To dopiero jedna z wielu korzyści, która wiąże się z dostępnością modułu składania zamówień przez Internet. Wśród zalet wdrożenia Foodeliver do Twojego punktu gastronomicznego należy zaliczyć:

  • Brak ukrytych opłat - nie pobieramy od Ciebie prowizji za sprzedane dania, nie oczekujemy dodatkowego wynagrodzenia za stworzenie strony www;
  • Elastyczna umowa - działamy propartnersko, dlatego też nie nakładamy na Ciebie wielomiesięcznej karencji czy kar umownych za zerwanie sprzedaży;
  • Możliwości konfiguracyjne - z naszym systemem możesz swobodnie dodawać i edytować zarówno produkty, jak również ich parametry i atrybuty;
  • Pakiet personalizacyjny - zarówno system zamówień online, jak i strona www będą w pełni dopasowane do identyfikacji wizualnej Twojej restauracji;
  • Swoboda działań marketingowych - dzięki systemowi zamówień online to Ty zdecydujesz, kiedy i jakie oferty wypromujesz oraz kiedy wdrożysz rabaty;
  • Wsparcie administracyjne - dedykowane moduły Foodeliver pomogą Ci w prowadzeniu codziennych działań związanych z rozliczeniami czy kadrami;
  • Dostęp do statystyk - dzięki temu rozwiązaniu będziesz wiedział, jak wygląda Twoja restauracja w cyfrach i jak wykorzystywać atuty i szanse sprzedażowe.
  • Błyskawiczne wsparcie - nasza helpdeskowa załoga w ciągu kilku minut w dni robocze pomoże Ci rozwiązać ewentualne usterki i odpowie na Twoje pytania;
  • Rozwój aplikacji - Foodeliver w dalszym ciągu rozwijamy, dopracowując już obecne funkcjonalności i wdrażając nowe, przydatne rozwiązania.

Jeżeli prowadzisz sieć franczyzową, sprawdź ofertę Foodeliver dla sieci restauracji.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl