System zamówień jedzenia online dla sieci franczyz gastronomicznych
Współczesna gastronomia musi być przygotowana do funkcjonowania w dwóch formach. Stacjonarnie, by obsługiwać klientów w lokalu, czym zajmują się kelnerzy oraz w sieci, by przyjmować i realizować zamówienia na dowóz i lub z odbiorem. W tym wypadku rolę obsługi kelnerskiej przejmuje system zamówień online. Responsywny i dopracowany system pomoże zwiększyć obroty Twojej restauracji bez wykorzystywania agregatów sprzedażowych.
Współczesna gastronomia musi być przygotowana do funkcjonowania w dwóch formach. Stacjonarnie, by obsługiwać klientów w lokalu, czym zajmują się kelnerzy oraz w sieci, by przyjmować i realizować zamówienia na dowóz i lub z odbiorem. W tym wypadku rolę obsługi kelnerskiej przejmuje system zamówień online. Responsywny i dopracowany system pomoże zwiększyć obroty Twojej restauracji bez wykorzystywania agregatów sprzedażowych.
Czy restauracje mogą funkcjonować bez zamówień online?
Realia współczesnego świata przyzwyczaiły nas do ogólnej dostępności towarów i usług. Jeszcze kilkanaście lat temu zakupy spożywcze, wybór nowej kurtki czy telewizora oznaczał wyprawę do odpowiedniego sklepu. Dziś nie musimy wychodzić z domu - wszystko to możemy zamówić przez internet przy pomocy kilku kliknięć. Nie inaczej wyglądają realia branży gastronomicznej - telefony coraz rzadziej dzwonią, zamiast tego służbowy smartfon lub laptop co chwila informuje nas o nowym zamówieniu złożonym poprzez aplikację online.
Zwolennicy klasycznej formy gastronomii czy haute couture stwierdzą, że cały urok restauracji polega na live cookingu, wyjściu ze znajomymi i rodziną. Będą oni twierdzić, że takie aplikacje nie są potrzebne gastronomii i w pewnym stopniu mogą mieć rację. Nie trzeba przecież funkcjonować w sferze online, by obsługiwać osoby odwiedzające lokal. Jednakże zamykając się na system zamówień online, zamykasz się na istotną grupę klientów. Nie będziesz w stanie obsługiwać wszystkich tych, którzy nie mogą lub nie chcą przyjść osobiście, co skutecznie obniży Twoje obroty.
System zamówień online - co to jest?
Najprościej rzecz ujmując, system zamówień online to specjalnie przygotowany program, który realizuje zadania zdalnej obsługi klienta. Najważniejszą rolą tego narzędzia jest prezentacja menu, umożliwienie wyboru i zamówienia pozycji oraz przeprocesowania płatności. Wszystko w tej materii musi być dopracowane do perfekcji - układ menu powinien być przejrzysty, opatrzony w zdjęcia dań, zaś podczas zamawiania potraw powinna być możliwość dodawania lub usuwania składników. Sama metoda płatności powinna zawierać alternatywę - zapłata online lub przy dowozie zamówienia.
Wymienione wyżej kwestie to absolutne minimum - od dobrego systemu zamówień online możesz oczekiwać znacznie większej funkcjonalności. Przykładowo, taka aplikacja może pomóc w generowaniu kodów rabatowych i zarządzaniu promocjami. Innym dodatkiem będzie ustalanie grafiku, śledzenie czasu pracy zatrudnionych osób i na ich podstawie przygotowanie raportu płacowego. Przydatną kwestią będzie też wykres statystyczny i analiza sprzedaży - wskazanie najlepiej sprzedających się dań czy godzin z największą liczbą nadesłanych zamówień.
Agregaty sprzedażowe - blaski i cienie rozwiązania
Stosunkowo popularnym rozwiązaniem wśród restauratorów jest dołączenie do aplikacji takich jak Pyszne.pl, Uber Eats, Wolt czy Glovo. Z jednej strony sprawa docierania do klientów online jest załatwiona - to podmioty odpowiedzialne za zarządzanie aplikacją wyposażają Cię w niezbędne narzędzia. Otrzymujesz od nich terminal zamówień, zostajesz podpięty do sieci kurierskiej, która dowiezie Twoje zamówienia. Będziesz też dodany do listy restauracji w ramach wewnętrznego agregatu, co oznacza zwiększoną liczbę wejść do Twojego menu.
Jednak rzeczywistość nie jest taka piękna. W takiej sieci jesteś tylko jednym z wielu punktów - musisz walczyć o korzystne pozycjonowanie poprzez opłacanie miejsc sponsorowanych. Do tego dochodzi problem złodziejskich wręcz marż, które nierzadko sięgają 1/4 kwoty zamówienia. Tej nadwyżki nie możesz odbić sobie wyższą ceną online - agregaty sprzedażowe zobowiązują Cię do prezentacji cen zgodnych z aktualnymi stawkami w lokalu. Praktycznie cały Twój zysk zostanie wchłonięty przez agregat, a Ty co najwyżej wyjdziesz “na czysto”.
Foodeliver.pl - kompleksowy system zamówień online
Nie da się ukryć, że dołączanie do agregatów sprzedażowych staje się coraz mniej atrakcyjnym sposobem sprzedaży online. Restauratorzy szukają alternatyw, a taką jest Foodeliver - niezależny, kompleksowy system zamówień online. Zapomnij o prowizji od sprzedaży, która konsumuje Twój zysk i ląduje w kieszeni korporacji. Przywitaj wygodny, przejrzysty system zamawiania jedzenia, który jest w pełni zintegrowany ze stroną www. Skoro o stronie mowa - poprzez narzędzie Foodeliver jesteś w stanie stworzyć spersonalizowaną stronę internetową, którą następnie możesz promować poprzez działania SEM i SEO.
Foodeliver to coś więcej niż tylko internetowe menu i funkcjonalność do zamawiania i płacenia za potrawy. To możliwość interakcji z klientem, zarządzania sprzedażą i źródło insightów do maksymalizacji zysku. Przygotowane przez nas narzędzie pomoże Ci prowadzić działania marketingowe - generować kupony rabatowe oraz promocje, które możesz przesyłać poprzez e-mail lub SMS. Aby być jeszcze bliżej klienta, możesz podłączyć media społecznościowe, w ten sposób generując ruch z i do Facebooka lub Instagrama. Dane statystyczne z kolei podpowiedzą Ci, które dania są zamawiane najchętniej, a które nie sprzedają się tak dobrze.
Korzyści płynące z własnego systemu zamówień online Foodeliver
Decydując się na wprowadzenie systemu zamówień online, już zyskujesz przewagę nad tymi punktami gastronomicznymi, które zamykają się na klienta internetowego. To dopiero jedna z wielu korzyści, która wiąże się z dostępnością modułu składania zamówień przez Internet. Wśród zalet wdrożenia Foodeliver do Twojego punktu gastronomicznego należy zaliczyć:
- Brak ukrytych opłat - nie pobieramy od Ciebie prowizji za sprzedane dania, nie oczekujemy dodatkowego wynagrodzenia za stworzenie strony www;
- Elastyczna umowa - działamy propartnersko, dlatego też nie nakładamy na Ciebie wielomiesięcznej karencji czy kar umownych za zerwanie sprzedaży;
- Możliwości konfiguracyjne - z naszym systemem możesz swobodnie dodawać i edytować zarówno produkty, jak również ich parametry i atrybuty;
- Pakiet personalizacyjny - zarówno system zamówień online, jak i strona www będą w pełni dopasowane do identyfikacji wizualnej Twojej restauracji;
- Swoboda działań marketingowych - dzięki systemowi zamówień online to Ty zdecydujesz, kiedy i jakie oferty wypromujesz oraz kiedy wdrożysz rabaty;
- Wsparcie administracyjne - dedykowane moduły Foodeliver pomogą Ci w prowadzeniu codziennych działań związanych z rozliczeniami czy kadrami;
- Dostęp do statystyk - dzięki temu rozwiązaniu będziesz wiedział, jak wygląda Twoja restauracja w cyfrach i jak wykorzystywać atuty i szanse sprzedażowe.
- Błyskawiczne wsparcie - nasza helpdeskowa załoga w ciągu kilku minut w dni robocze pomoże Ci rozwiązać ewentualne usterki i odpowie na Twoje pytania;
- Rozwój aplikacji - Foodeliver w dalszym ciągu rozwijamy, dopracowując już obecne funkcjonalności i wdrażając nowe, przydatne rozwiązania.
Jeżeli prowadzisz sieć franczyzową, sprawdź ofertę Foodeliver dla sieci restauracji.