Od rysunków do wizualizacji 3D, czyli jaką drogę przeszły kreacje eventowe

Jesteśmy świadkami czasów, w których sztuczna inteligencja i nowoczesne technologie z impetem rewolucjonizują niemal każdy rynek. Nie inaczej jest w przypadku branży eventowej, która przez ostatnie 20 lat przeniosła wizualizacje na zupełnie nowy poziom. Czynnym uczestnikiem tych przemian jest HOLO Group – grupa marketingowa kreująca eventy już od niemal 15 lat.
 
W skład HOLO Group wchodzą 4 wzajemnie uzupełniające się spółki, w tym Picture Perfect – partner z zakresu produkcji kreatywnej, 2D/3D, motion i retail designu, działający na rynku polskim oraz europejskim. Picture Perfect zgromadził na swoim pokładzie ekspertów z bogatym doświadczeniem, którzy od lat kreują sztuki wizualne i uważnie obserwują nadchodzące zmiany.
 
W 1984 roku na rynku zadebiutował Apple Macintosh – pierwszy komputer osobisty All-in-One z graficznym interfejsem użytkownika obsługiwanym myszą. Od tego czasu jesteśmy świadkami kolejnych innowacji. Kiedy w latach 90. pojawiły się profesjonalne narzędzia graficzne, takie jak pakiet Adobe, sposób pracy designerów uległ prawdziwej modernizacji, umożliwiając im tworzenie coraz bardziej zaawansowanych kreacji. Szybki rozwój Internetu i social mediów otworzył drzwi do nowych formatów graficznych i ich coraz liczniejszych zastosowań.



Autor: Giorgos Stylianou-Matsis, scenograf współpracujący z Picture Perfect; projekty Sylwestra w Warszawie i Festiwalu w Sopocie, koniec XX i początek XXI w.
 
Podobna ewolucja miała miejsce w dziedzinie technologii wizualnych wykorzystywanych przy produkcji eventów. Dawniej projekty opierały się głównie na ilustracjach rysowanych na papierze, zaś teraz, z pomocą programów 3D, takich jak 3ds Max, Blender czy Unreal Engine, możemy stworzyć w pełni trójwymiarowe środowiska, które przenoszą uczestników wydarzeń w zupełnie nowy wymiar doświadczeń.
 
– A to dopiero początek! W Picture Perfect korzystamy już z usług farmy renderującej, czyli sieci połączonych ze sobą komputerów, które umożliwiają znaczne skrócenie procesu renderowania skomplikowanych projektów o wielkich mocach obliczeniowych. Używamy też najnowszych narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, takich jak Stable Diffusion, ChatGPT 4, czy programów do poprawy jakości animacji i wideo, np. Topaz Labs czy HitPaw Video Enhancer. Dzięki połączeniu narzędzi od lat wspierających nasze kreatywne działania z tymi napędzanymi przez AI możemy wprowadzić jeszcze większą precyzję i realizm do wizualizacji oraz animacji – i osiągnąć taki poziom detali, który jeszcze niedawno wydawał się niemożliwy. A co będzie dalej? Wirtualny spacer zamiast wizji lokalnej czy interaktywne doświadczenia w czasie rzeczywistym to tylko niektóre z pomysłów, które mogą otworzyć przed nami drzwi do zupełnie nowych wrażeń – mówi Damian Konopka, 3D Team Leader, Picture Perfect.



Wizualizacje 3D przygotowane przez Picture Perfect

Postęp technologiczny zmienia nie tylko sposób, w jaki tworzymy projekty, ale też to, jak odbieramy je jeszcze na długo przed realizacją.
– Dzięki obecnym możliwościom jesteśmy w stanie poczuć atmosferę i klimat eventu już na etapie tworzenia koncepcji. To znaczny krok naprzód, który z jednej strony pozwala nam przekazywać wizje klientom w sposób niezwykle realistyczny i satysfakcjonujący, a z drugiej stawia przed nami coraz większe wymagania już podczas samego planowania. Musimy mieć pewność, że uda nam się dostarczyć dokładnie taką samą jakość w rzeczywistości, jak na przedstawionej wizualizacji – opowiada Alicja Żełaniec, Event Project Manager, Holo Events.


Wizualizacje 3D przygotowane przez Picture Perfect
 
Co kiedyś było dostępne wyłącznie na najdroższych komputerach, teraz możemy mieć na ekranie, który mieści się w kieszeni. To, co wcześniej wymagało ogromnych nakładów finansowych, dziś jesteśmy w stanie wykonać na zwykłym laptopie. Patrząc w przyszłość, możemy być pewni, że kolejne lata przyniosą jeszcze więcej innowacji i rewolucji w branży eventowej, która musi stale dostosowywać się do rosnących oczekiwań oraz potrzeb klientów.

HOLO Group łączy obecnie cztery agencje o różnych, wzajemnie uzupełniających się kompetencjach: agencję eventową HOLO, agencję digital marketingu 360 Iskry Digital, studio produkcji kreatywnej Picture Perfect oraz Warren’s – producenta materiałów POS.

Autor: Piotr Habierski, Head of Studio, Picture Perfect

Cykl „Odsłuch rynku z HOLO – HALO tu HOLO”
Dla HOLO Group świat marketingu nie ma żadnych tajemnic. Jak zrobić udany event? Jak stworzyć wyjątkową komunikację w POS? Te tematy opatrzone profesjonalizmem i kilkunastoletnim doświadczeniem całego teamu dają wiele możliwości na stworzenie niezapomnianych emocji.
W tym cyklu dowiecie się między innymi: jakie trendy królują w branży eventowej, w kreacji, produkcji POSM oraz komunikacji digital; jakie narzędzia wykorzystuje przy ich realizacji agencja HOLO Events czy z kim pracuje realizując największe projekty.
Co miesiąc team HOLO Group podzieli się wnioskami, analizami, inspiracjami w cyklu „Odsłuch rynku z HOLO”. Głos „HALO tu HOLO” usłyszcie co drugi poniedziałek.

Zobacz też: Znaczenie stref brandowych podczas eventów: Innowacyjne podejście do kreacji wizualnej i aktywacji marki >>>

ARTYKUŁ PARTNERA

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl