ICCAUni: Nowa Inicjatywa ICCA wspierająca środowisko akademickie

Podczas tegorocznych targów IMEX we Frankfurcie Międzynarodowe Stowarzyszenie Kongresów i Konwencji (ICCA) zaprezentowało nowatorską inicjatywę mającą na celu zbliżenie środowiska akademickiego z branżą wydarzeń biznesowych: ICCAUni. Pisze Anna Górska, wiceprezes Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce (SKKP) ds. współpracy międzynarodowej, w cyklu „Okiem esparta SKKP”.
 
Dzięki specjalnym warunkom członkostwa dla uczelni wyższych, projekt ten zakłada utworzenie globalnej sieci pedagogów i doradców zawodowych na uniwersytetach oraz platformy umożliwiającej studentom poznanie dynamicznego sektora międzynarodowych wydarzeń biznesowych.
Inicjatywa ICCAUni opiera się na trzech kluczowych filarach:

  1. Udostępnianie danych: Współpraca przy projektach badawczych, dzielenie się spostrzeżeniami i przyczynianie się do rozwoju branży wydarzeń.
  2. Mentoring i edukacja: Rozwój relacji mentorskich, zapewnianie zasobów edukacyjnych i kształtowanie przyszłych liderów branży.
  3. Tworzenie sieci i współpraca: Budowanie globalnej sieci środowisk akademickich, specjalistów z branży i studentów w celu realizacji wspólnych inicjatyw.

ICCAUni oferuje wyjątkowe możliwości członkostwa dla uczelni wyższych, co wiąże się z licznymi korzyściami. Dzięki tej inicjatywie uczelnie zyskają większą rozpoznawalność jako kluczowi gracze w kształtowaniu przyszłości branży wydarzeń. Projekt umożliwia również zaangażowanie się w wpływowe projekty badawcze, wniesienie wkładu do bazy wiedzy branżowej oraz nawiązanie globalnej współpracy z instytucjami o podobnych poglądach.

Dla ICCA kluczowe jest znajdowanie nowych talentów, które będą siłą napędową branży. Spojrzenie na branżę z perspektywy młodych profesjonalistów zawsze było istotne, czego dowodem jest dynamicznie działająca ICCA Future Leaders Council, grupa wybierana co dwa lata spośród młodych ludzi z firm członkowskich. Środowisko akademickie będzie mogło wskazać branżę wydarzeń biznesowych jako realną ścieżkę kariery dla studentów, co przyniesie korzyści zarówno branży, jak i młodym profesjonalistom, którzy wniosą świeże spojrzenie i nieograniczony entuzjazm.

Inicjatywa ICCAUni stanowi również ogromną szansę dla polskich uczelni i studentów. Z danych Mediahub przedstawionych w raporcie „Generacja Z – rzeczywistość młodych w kontrze do utrwalonych stereotypów” wynika, że pokolenie Z (osoby urodzone w latach 1995-2010) to ponad 5,8 miliona osób, co stanowi 15,4 proc. populacji Polski. Wśród tego pokolenia aż 65 proc. czuje się zagubionych i niezdolnych do podjęcia decyzji dotyczących swojej przyszłości zawodowej, a co druga osoba odczuwa niespełnione ambicje. Wielu młodych ludzi nie ma wsparcia w najbliższym otoczeniu, dlatego programy wspierające ich rozwój zawodowy są niezwykle ważne.
Dostęp do doradztwa kariery, staży, praktyk zawodowych oraz programów mentorskich i networkingowych może znacząco wpłynąć na pewność siebie młodych ludzi i ich umiejętność podejmowania decyzji dotyczących przyszłości. Świadomość dostępu do szerokiego wachlarza możliwości rozwoju oraz wsparcia może również zmniejszyć poziom stresu i niepewności związanej z przyszłością zawodową.

Uczelnie powinny aktywnie inwestować w rozwój takich programów, które będą wspierać studentów na każdym etapie ich edukacji i kariery. To nie tylko pomoże w rozwoju młodych ludzi, ale także przyczyni się do budowania silnej, innowacyjnej gospodarki opartej na wiedzy i kompetencjach nowej generacji specjalistów.

ICCAUni to nowa, innowacyjna inicjatywa, która ma potencjał, aby zrewolucjonizować sposób, w jaki akademia i branża wydarzeń biznesowych współpracują i kształtują przyszłość. Dla polskich uczelni i studentów jest to wyjątkowa szansa na rozwój, zdobycie doświadczenia i realizację swoich ambicji zawodowych w dynamicznie rozwijającej się branży.
Źródło: https://www.iccaworld.org/

Autor: Anna Górska, członek zarządu ICCA, wiceprezes Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce (SKKP) ds. współpracy międzynarodowej

Cykl: Okiem eksperta SKKP
Członkowie Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce poruszą kluczowe kwestie związane z funkcjonowaniem i rozwojem przemysłu spotkań, w szczególności rynkiem konferencji w Polsce i na świecie. W opracowaniach pojawią się m.in. aspekty prawne, porady, omówienie problemów i wyzwań, inspiracje.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl