Polska Organizacja Turystyczna na kongresie Impact’25

Polska Organizacja Turystyczna (POT) po raz drugi była partnerem kongresu Impact CEE – międzynarodowego wydarzenia gospodarczo-technologicznego, który w tym roku przyciągnął do Poznania ok. 6 tysięcy uczestników. W ramach wydarzenia odbył się panel pt. „Polska więcej niż myślisz”.

Celem kongresu Impact`25 w Poznaniu jest umożliwienie przedsiębiorcom, przedstawicielom świata nauki oraz administracji publicznej wymiany myśli, poglądów i doświadczeń, jak również zapoznania się z nowatorskim i innowacyjnymi koncepcjami i trendami w gospodarce. W ramach Kongresu odbyły się m.in. sesje, panele dyskusyjne i spotkania roundtable.

Po raz drugi w programie Impact CEEE do ścieżki Marketingu Sportowego dołączono ścieżkę dot. turystyki, za którą merytorycznie odpowiadała Polska Organizacja Turystyczna. O promocji Polski przez sport podczas sesji rozmawiali: Piotr Borys, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Otylia Jędrzejczak, złota medalistka olimpijska, mistrzyni świata i Europy, prezeska Polskiego Związku Pływackiego oraz Tomasz Sobania, biegacz ekstremalny, nazywany „polskim Forrestem Gumpem”. Moderatorem sesji był Sergiusz Ryczel – dziennikarz sportowy, prezenter, komentator, konferansjer, lektor, tłumacz.

Sekretarz stanu Piotr Borys podkreślił niezwykle istotny element sportowy w budowaniu marki Polski, ponieważ sport łączy emocje i ludzi. Powołano specjalny zespół do tworzenia marki Polski w różnych obszarach. Połączenie Ministerstwa Sportu i Turystyki uznano za naturalne i korzystne dla obu dziedzin.
Centralnym punktem dyskusji była kampania „Polska Więcej niż myślisz”, realizowana wspólnie przez Polską Organizację Turystyczną i Ministerstwo Sportu i Turystyki. Kampania ta, według Piotra Borysa, jest największą w historii Polski pod względem zasięgu w internecie i wsparcia ministerialnego. Jej celem było promowanie Polski jako kraju atrakcyjnego, nowoczesnego i o wysokich standardach zarówno na rynku krajowym, jak i poza jego granicami. Na realizację projektu przeznaczono 55 milionów złotych z dotacji celowej Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Kampania opierała się na trzech głównych komponentach: wykorzystaniu wizerunków znanych sportowców, promocji międzynarodowych wydarzeń sportowych oraz polskich klubów występujących w rozgrywkach międzynarodowych. Jak podkreślano, kampania ponad wszelką wątpliwość udowodniła, że sportowcy mogą i są znakomitymi ambasadorami kraju, a wydarzenia sportowe są jego najlepszą wizytówką.

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, opowiedział o procesie selekcji ambasadorów kampanii, takich jak Kasia Niewiadoma i Jeremy Sochan, których duet „przebił się na świecie”. Podkreślił, że wbrew powszechnemu mniemaniu, wybory te nie były oparte na subiektywnych odczuciach, lecz na precyzyjnych badaniach przeprowadzonych w większości krajów Europy.
Warto podkreślić, iż turystyka sportowa ma silną pozycję na świecie. Zgodnie z raportem Expedia Group, 44 proc. fanów sportu podróżuje za granicę na wydarzenia sportowe, a w grupie wiekowej 16–34 lata odsetek ten wzrasta do 56 proc. Turystyka sportowa odpowiada obecnie za 10 proc. globalnych wydatków na turystykę i prognozuje się, że w tym roku osiągnie wartość 1,3 biliona dolarów. Wraz ze zbliżającymi się wydarzeniami, takimi jak Mistrzostwa Świata FIFA 2026 oraz Igrzyska Olimpijskie we Włoszech i Los Angeles, ten trend wciąż rośnie.

Otylia Jędrzejczak przedstawiła, jak Polski Związek Pływacki (PZP) włączył się w komponent kampanii związany z wydarzeniami sportowymi, np. podczas mistrzostw świata na krótkim basenie w Budapeszcie. Mimo krótkiego czasu, realizacja była profesjonalna, z dużym zaangażowaniem zawodników.
PZP wykorzystał też okazję do promocji Polski jako miejsca atrakcyjnego turystycznie oraz nadchodzących Mistrzostw Europy w Pływaniu na krótkim basenie, które odbędą się w grudniu w Lublinie – pierwszej tak dużej imprezy pływackiej w Polsce od 13 lat. Jędrzejczak wyraziła nadzieję na kontynuację projektu, aby pokazywać sport nie tylko w kontekście wyników, ale jako sposób na promocję Polski jako miejsca, gdzie można spędzić najlepsze chwile życia.

Tomasz Sobania opowiedział o swojej unikalnej roli w promowaniu Polski poprzez biegi ekstremalne. Jego sześć wypraw biegowych przez 13 krajów, w tym biegi przez Polskę, do Rzymu, do Barcelony czy przez Stany Zjednoczone, udowodniło, że oddolna inicjatywa, hart ducha i determinacja mogą wygenerować ogromny ekwiwalent reklamowy i znakomicie promować kraj. Podczas biegu przez USA, gdzie czuł się jak Forest Gump, dołączali do niego ludzie, powstał nawet film o jego wyczynie. Bieg ten osiągnął zasięg 48 milionów odsłuchań/wyświetleń i wygenerował 7 milionów złotych wartości reklamowej – wszystko organicznie, bez płatnej reklamy.
Biegacz podkreślił, że Polska Organizacja Turystyczna była już głównym partnerem jego biegu do Barcelony, stanowiąc dla niego wielkie wsparcie. Zapowiedział też kolejny duży wyczyn na przyszły rok: przebiegnięcie 50 maratonów w 50 stanach USA w 50 dni, co ma być elementem obchodów 250-lecia Ameryki, w których Polacy również mogą zaznaczyć swoją obecność.

Polska Organizacja Turystyczna wsparła także realizację panelu „Budowanie przewagi konkurencyjnej miast: współpraca obiektów konferencyjnych i strategie pozyskiwania międzynarodowych wydarzeń” w ramach prowadzonego przez POT Promocyjnego Programu Wsparcia Spotkań i Wydarzeń oraz wydarzenie Lotto Impact Run – poranny bieg uczestników Impactu z udziałem Katarzyny Zillmann – medalistki igrzysk olimpijskich i ambasadorki siły kobiecego sportu (która poprowadziła rozgrzewkę przed starem) oraz Tomasza Sobani – biegacza ekstremalnego i motywatora (który poprowadził finałową serię ćwiczeń).

Dziesiąta edycja Impact CEE odbyła się w dniach 14–15 maja 2025 roku w Poznaniu, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Impact, za realizację wydarzenia odpowiada The Way.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl