Polska na IMEX Frankfurt 2025: silna reprezentacja, nagrody i muzyczne akcenty

Stoisko narodowe na targach IMEX Frankfurt 2025 zorganizowane przez Polską Organizację Turystyczną (POT), przyciągało uwagę ofertą, reprezentacją oraz programem towarzyszącym.
 
13 tys. zwiedzających, w tym ok. 4 tys. profesjonalnych kupujących, do tego prawie 3 tys. wystawców oraz bogaty program networkingowy i edukacyjny, składający się z ponad 200 sesji, warsztatów i prelekcji. Tak w liczbach zaprezentowała się 21. edycja targów IMEX. Polską ofertę MICE zaprezentowali przedstawiciele szerokiego przekroju sektora: firmy DMC, centra kongresowe, hotele konferencyjne, biura convention oraz narodowy przewoźnik – Polskie Linie Lotnicze LOT. 
W gronie wystawców znaleźli się Bespoke DMC Poland, Convention Bureau – Wrocław, ICE Kraków Congress Centre, Kraków Convention Bureau, Mazurkas DMC Poland, Nobu Hotel Warsaw (debiut na stoisku narodowym), Poznań Convention Bureau, Poznań Event Hub (Grupa MTP), Sheraton Hotels (po raz pierwszy składzie Sheraton Grand Warsaw, Sheraton Grand Kraków, Sheraton Sopot), Silesia Convention Bureau, Szczecin Convention Bureau (również debiut), Travel Projekt DMC Poland, Warsaw Convention Bureau, Mazovia Convention Bureau, Zdrojowa Hotels oraz specjalny partner - Kopalnia Soli „Wieliczka”.
 
Muzyka, wellbeing i kawa 
Elementem tegorocznej edycji IMEX były Muzyczne Poranki z udziałem Chóru Akademickiego Uczelni Vistula. Dwa koncerty zorganizowane przy wejściu do hali głównej stworzyły niepowtarzalny klimat, łącząc znane międzynarodowe przeboje z polskim repertuarem. Inicjatywa – jak podkreśla POT – spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem uczestników, wzmacniając wizerunek Polski jako kraju otwartego, kreatywnego i pełnego pasji. 
Wyróżnikiem polskiej obecności na targach były również dodatkowe aktywności na stoisku narodowym. Sesje wellbeing przygotowane przez Kopalnię Soli „Wieliczka” stanowiły okazję do odpoczynku i regeneracji. Z kolei popołudniami odbywały się Polish Delight Tasting z poczęstunkiem – mazowieckim cydrem „Dwaj Bracia”. Stałym, rozpoznawalnym elementem polskiego stoiska była kawa – aromatyczna, serwowana w różnych wariantach – w tym z dodatkiem soli z Wieliczki – stanowiła nie tylko punkt kulinarny, ale również przestrzeń sprzyjającą rozmowom i nawiązywaniu nowych relacji biznesowych. 
 
Nowe kontakty i budowanie pozycji Polski 
IMEX Frankfurt 2025 stworzył przestrzeń do nawiązywania nowych relacji biznesowych, wymiany doświadczeń oraz prezentacji potencjału polskiego rynku MICE na arenie międzynarodowej. Jak informuje Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT, działania pod wspólnym hasłem Poland. More then you expected oraz debiuty nowych partnerów przyczyniły się do umocnienia pozycji Polski jako atrakcyjnego kierunku dla organizatorów wydarzeń i incentive travel. – Nasze działania na targach staramy się prowadzić w maksymalnie zoptymalizowany i konkretny sposób. Tak ustawiamy leady, abyśmy zarówno my, jak i nasi partnerzy, mieli realny punkt zaczepienia do rozmów. Rola narodowego convention, nie ogranicza się jednak tylko do tego – zajmujemy się też szeroko rozumianą promocją destynacji oraz rozwijaniem współpracy międzynarodowej. Rozmawiamy o kolejnych ważnych krokach, takich jak m.in. organizacja fam tripów czy aktywność w strukturach stowarzyszeniowych, chociażby w ICCA. To dziś fundamenty skutecznej pracy. W tym roku na IMEX po raz kolejny zdecydowaliśmy się na aktywności z zakresu marketingu sensorycznego. We współpracy z Chórem Akademickim Uczelni Vistula (Vistula University Choir) w ramach Muzycznych Poranków odbyły się dwa wyjątkowe koncerty. Na stoisku była kawa, sesje wellbeing Kopalni Soli Wieliczka czy popołudniowy Polish Delight Tasting z Cydrem Dwaj Bracia. Ta strategia doskonale się sprawdza - budzi emocje, zapada w pamięci, a przede wszystkim nas wyróżnia. Regionalność i autentyczność to elementy, na których konsekwentnie budujemy nasz przekaz – podsumowała tegoroczną edycję targów IMEX we Frankfurcie Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT. 
– Większość uczestników przyjechała do Frankfurtu z jasno określonym celem. Oczywiście, zdarzały się osoby szukające inspiracji, ale przeważały te konkretne. To dobra wiadomość. Polska postrzegana jest jako kraj ze świetną infrastrukturą i wysokim poziomem usług. Klienci chcą jednak wiedzieć co dokładnie można u nas zobaczyć, jak ułożyć ciekawy program incentive lub jakie atrakcje zaproponować uczestnikom konferencji. Ważne są też rekomendacje venues – tych istniejących i będących wizytówką miasta, jak wrocławska Hala Stulecia - ale też nowych, mniej oczywistych, mogących zaoferować coś wyjątkowego, a jednocześnie spełniających wysokie standardy – zauważył Dawid Pańczyszyn, prezes zarządu, Convention Bureau – Wrocław.
– Szczecin wciąż postrzegany jest jako nowa destynacja, dlatego niemal nikt z naszych rozmówców nie znał jeszcze tego kierunku. Obraliśmy sobie za cel zmianę tego stanu rzeczy, reklamując miasto potencjalnym klientom. Zaskoczeniem były spotkania z przedstawicielami rynku chińskiego – to pokazuje potencjał, jaki drzemie w naszej lokalizacji, m.in. ze względu na bliskość Berlina – powiedziała Anna Rojek, project manager, Szczecin Convention Bureau.
– W porównaniu z poprzednim rokiem zaobserwowaliśmy progres – odbyliśmy wiele dobrze rokujących spotkań, teraz pozostaje czekać na ich efekty. Rozmowy dotyczyły konkretnych projektów i wydarzeń, o które pytali hosted buyersi niemalże z całego świata, w tym wielu z USA. Dużym zainteresowaniem z ich strony cieszyły się propozycje dodatkowych atrakcji, jakie możemy włączać do programów konferencji i kongresów – podsumowała Agata Rybkiewicz, koordynatorka projektów Warsaw Convention Bureau.
 
Branżowe nagrody
Podczas gali IMEX Gala Dinner, która odbyła się 21 maja w historycznym gmachu Alte Oper we Frankfurcie, wręczono branżowe nagrody w trzynastu kategoriach. W gronie laureatów znalazła się Aneta Książek, kierowniczka Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej, która została uhonorowana prestiżową nagrodą Paul Flackett IMEX Academy Award. To pierwsza w historii laureatka pochodząca nie tylko z Polski, ale również z całej Europy Centralnej.
 
Viktoria Yushkaliuk, reprezentująca Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula, została laureatką MPI Foundation Student Scholarship Award.
 
Nagrody IMEX, przyznawane nieprzerwanie od 2003 roku we współpracy z kluczowymi organizacjami branżowymi (w tym ICCA, MPI, SITE, IAPCO, ASAE, IAEE, JMIC i EIC), uznawane są za jedne z najbardziej prestiżowych wyróżnień w sektorze MICE. Doceniają one wkład jednostek w rozwój branży poprzez innowacje, zrównoważony rozwój, integrację środowisk, wspieranie młodych talentów i wizjonerskie przywództwo. 

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl