1581 wydarzeń, 2,3 mln uczestników: PreZero Arena Gliwice podsumowuje siedem lat działalności

PreZero Arena Gliwice obchodzi siedmiolecie – arena rozpoczęła działalność 30 maja 2018 roku jako wielofunkcyjny obiekt widowiskowo-sportowy. W obiekcie odbyło się w tym czasie 1581 wydarzeń, w których wzięło udział 2,3 mln uczestników.
 
Pierwszym wydarzeniem masowym był koncert A State Of Trance 850 z udziałem Armina van Buurena – i od tego momentu Arena niemal nie przestaje tętnić życiem. Do 30 maja 2025 r. odbyło się tutaj 1581 wydarzeń, w tym: 462 wydarzenia sportowe, 152 koncerty i imprezy muzyczne, 320 eventów rozrywkowych i 469 spotkań biznesowych.
Na liście najgłośniejszych z nich znajdują się m.in. mistrzostwa świata w siatkówce kobiet i mężczyzn, Eurowizja Junior 2019, mecze reprezentacji Polski w koszykówce, gale KSW, widowiska Cirque du Soleil czy Disney On ICE oraz koncerty gwiazd – od Bryana Adamsa po Sanah i Lenny’ego Kravitza. W minionych siedmiu latach imprezy w PreZero Arenie Gliwice odwiedziło ponad 2 300 000 gości, co stanowi 13 krotność liczby mieszkańców Gliwic!
 
– Ten sukces to efekt intensywnej pracy całego zespołu. W PreZero Arena Gliwice mamy zespół fachowców, którzy dbają o to, aby obiekt funkcjonował bez jakichkolwiek problemów oraz o każdy szczegół organizowanych wydarzeń, doskonale współpracują z organizatorami i troszczą się o Arenę w każdym aspekcie. Mamy pełną świadomość, że Arena stała się wizytówką Gliwic. To zobowiązuje, dlatego na co dzień pracujemy, aby każdy z zainteresowanych znalazł w naszej ofercie coś dla siebie – mówi Marcin Gawron, prezes Areny Operator, spółki zarządzającej obiektem.
 
Dobre wyniki na rynku MICE 
Ważną część działalności Areny stanowi również sektor MICE. W ramach Business Conference Centre odbyło się kilkaset wydarzeń – od kongresów naukowych, przez spotkania firm takich jak Oriflame czy Rossmann, po wydarzenia lokalnych środowisk biznesowych. W listopadzie zespół areny współorganizuje pierwszą edycję wydarzenia skierowanego do tej branży – MICE Expo.  
W 2021 roku PreZero Arena Gliwice została członkiem European Arenas Association, dołączając do takich obiektów jak The O2 w Londynie czy Uber Arena w Berlinie. To wyróżnienie potwierdza nie tylko jakość infrastruktury, ale i standard zarządzania, który pozwala konkurować z najlepszymi w Europie. Gliwice są jednym z dwóch polskich miast reprezentowanych w EAA, a w 2022 roku przedstawiciel gliwickiej areny został wybrany do zarządu tej organizacji.
 
Zaangażowanie lokalne 
PreZero Arena to również miejsce bliskie mieszkańcom Gliwic. Codziennie odbywają się tu zajęcia sportowe i społeczne: funkcjonuje szkoła tańca Dance Arena Gliwice, działa jedna z największych w Polsce ścian wspinaczkowych – Chwyciarnia, prowadzony jest szereg zajęć wspierających osoby z niepełnosprawnościami. Latem na terenie obiektu odbywa się rodzinny projekt weekendowy Summer Arena. Arena stała się też domem dla lokalnych drużyn sportowych, m.in. Tauron GTK Gliwice, Piast Gliwice Futsal, IKS Jeźdzcy PreZero Arena Gliwice, której nasz obiekt jest głównym partnerem. 
 
W kierunku ESG 
Arena to pierwszy w Polsce obiekt widowiskowo-sportowy z certyfikatem Zero Waste. – Certyfikat Zero Waste, to efekt doskonałej współpracy zespołów Areny i partnera tytularnego firmy PreZero Polska. Stanowi potwierdzenie wspólnych wartości oraz celów, a na polskim rynku praw sponsorskich stanowi nowy, unikatowy rodzaj współpracy. Naszym wspólnym celem nie jest tylko promocja marki PreZero, lecz przede wszystkim budowa najbardziej ekologicznego obiektu eventowego w Polsce, ekologiczna edukacja naszych gości oraz mzniejszenie wpływu wydarzęń odbywających się w obiekcie na środowisko – ocenia Konrad Kozioł, wiceprezes Areny Operator.
W PreZero Arenie Gliwice wprowadzony został szereg rozwiązań przyjaznych środowisku i w trosce o zrównoważnony rozwój. Jak podkreśla arena, dało to znaczące efekty – 92 proc. odpadów poddawanych jest recyklingowi lub ponownemu użyciu, redukcja plastiku to 500 kg rocznie, zużycie energii zmniejszono w zależności od okresu od 10 proc. do 30 proc.
 
Korzyści dla Gliwic

Miasto Gliwice zyskuje na obecności obiektu. Dzięki obecności obiektu miasto zyskało 282,7 mln zł ekwiwalentu reklamowego (AVE) w mediach w latach 2018–2025, 945,9 mln zł wartości sponsoringowej tylko w ostatnich trzech latach (2022-2025), wzrost rozpoznawalności marki Gliwice w aspekcie zarówno ogólnopolskim, jak i międzynarodowym.
Dzięki arenie Gliwice stworzyły scenę dla wydarzeń kulturalnych, sportowych i rozrywkowych, co, dziękując za współpracę i możliwości, podkreśla zespół areny: – Dziękujemy przede wszystkim Miastu Gliwice za współprace i wspólne działanie, firmie GAPR, Fundacji Radan oraz mieszkańcom, partnerom i gościom za siedem wspólnych lat. Tworzymy emocje i czyste jutro – to nie hasło, to nasza codzienna misja.
W perspektywie kolejnych lat zespół areny zapowiada jeszcze więcej wydarzeń, projektów i wyzwań. – Gliwice udowodniły, że można połączyć światową jakość z lokalnym sercem – podkreśla.

Zobacz PreZero Arena Gliwice w Wyszukiwarce Obiektów Konferencje.pl >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl