Górskie MICE Summit II: inspiracje, pasje, motywacje

Punkt kulminacyjny Górskie MICE Summit II : wyprawa na Śnieżkę z himalaistą Krzysztofem Wielickim
Punkt kulminacyjny Górskie MICE Summit II : wyprawa na Śnieżkę z himalaistą Krzysztofem Wielickim

Górskie MICE Summit, które odbyło się od 8 do 10 czerwca 2025, była to druga edycja wydarzenia, skierowanego do organizatorów spotkań biznesowych. Celem wyjazdu była prezentacja obiektów należących do Grupy Górskie Resorty oraz zainspirowanie uczestników do tworzenia oryginalnych programów spotkań w malowniczych Karkonoszach i Górach Izerskich. Jego gościem specjalnym był wybitny himalaista Krzysztof Wielicki.
 

W programie wyjazdu były wizyty w pięciu hotelach Grupy Górskie Resorty Osada Śnieżka w Łomnicy, Blue Mountain Resort i pięciogwiazdkowy Platinum Mountain Hotel & Spa w Szklarskiej Porębie, który zaoferował uczestnikom nocleg, pięciogwiazdkowe – Green Mountain w Karpaczu oraz Elements Hotel & Spa w Świeradowie-Zdroju.
Oprócz poznania potencjału biznesowego obiektów ważnym punktem było prezentacja ich oferty kulinarnej oraz okolicznych atrakcji. 

– Naszym celem była nie tylko prezentacja hoteli grupy Górskie Resorty, ale także pokazanie atrakcji turystycznych i potencjału regionu. Wybierając miejsce na wydarzenie warto skorzystać z możliwości, jakie daje natura. W przypadku wyjazdu w Karkonosze można wybrać się na szlak z przewodnikiem, wejść na Śnieżkę czy Szrenicę, zobaczyć wodospad Kamieńczyka lub Szklarki, skorzystać z wyprawy rowerowej na jednym z single trucków – mówi Dorota Nidzgorska-Mazonik, dyrektor ds. hotelarstwa i standardów jakości Grupy Górskie Resorty.

Eventy w otoczeniu przyrody i lokalne atrakcje
Działająca od 2013 roku Grupa Górskie Resorty prowadzi obiekty hotelowe, których zaplecze noclegowe liczy w sumie prawie 3 tysiące pokoi i apartamentów oraz ponad 3 tysiące metrów kwadratowych powierzchni konferencyjnej, umożliwiającej organizację różnorodnych wydarzeń w 14 obiektach.
– Największe wrażenie zrobił na mnie szeroki wybór ośrodków i wysoki standard wyposażenia – przestronne baseny, często zewnętrzne i z podgrzewaną wodą, rozbudowane strefy spa, nowoczesne sauny oraz coś naprawdę unikalnego – basen typu floating. To atrakcja, którą szczególnie polecam osobom nieumiejącym pływać – niezapomniane doświadczenie relaksu i odcięcia od bodźców zewnętrznych. Widać, że obiekty są przemyślane pod kątem zarówno komfortu, jak i innowacyjnych rozwiązań – mówi Krzysztof Sokół z Agencji Marketingowej Tokantis, który brał udział w MICE Summit II.
Uczestnicy wyjazdu odwiedzili wszystkie obiekty, gdzie mieli okazję poznać ich potencjał eventowy, a także osoby, z którymi firmy współpracują przy organizacji wydarzeń.
– Za każdym hotelem stoi zespół, który udało nam się zaprezentować. Wiemy, że w biznesie tak samo jak podczas wyprawy w góry, aby zdobyć szczyt trzeba współpracować z odpowiednimi i profesjonalnymi, pełnymi pasji ludźmi – mówi Dorota Nidzgorska-Mazonik.
Celem przedsięwzięcia Górskie MICE Summit II było między innymi pokazanie, jak lokalne atrakcje mogą pomóc w budowaniu programów wydarzeń firmowych, służyć integracji, relaksowi, edukacji oraz aktywnemu spędzaniu czasu. 
Możliwość organizacji trekkingów i zajęć outdoorowych daje Szklarska Poręba, a trasa na Szrenicę (1362 m n.p.m.) oferuje niezapomniane widoki. W pobliżu znajduję się Wodospad Kamieńczyka – najwyższy wodospad polskich Karkonoszy (27 m), otoczony malowniczym wąwozem oraz Wodospad Szklarki (13 m), do którego prowadzi wygodna ścieżka. Spacer do wodospadu doskonale sprawdza się jako część programu wellness & nature – szczególnie w połączeniu z warsztatami oddechowymi.
W Świeradowie-Zdroju można korzystać z nowoczesnej sieci ścieżek rowerowych (80 km), prowadzących przez lasy, zbocza gór i tereny graniczne z Czechami, zaprojektowanych z myślą o miłośnikach jazdy na rowerze górskim – single track. Dzięki połączeniu aktywności outdoorowej z walorami zdrowotnymi uzdrowiska, Świeradów-Zdrój z single trackiem stanowi atrakcyjny kierunek dla organizatorów wydarzeń, którzy szukają oryginalnych i ekologicznych rozwiązań w duchu wellbeing i zrównoważonego rozwoju.

– Górskie Resorty to idealne miejsce zarówno na wyjazdy biznesowe, jak i dla grup prywatnych. Obiekty oferują elastyczne możliwości organizacji czasu – od sal konferencyjnych i profesjonalnej obsługi eventowej, po atrakcje turystyczne w okolicy. Bliskość Śnieżki i karkonoskich szlaków czyni to miejsce doskonałym połączeniem pracy, wypoczynku i aktywności fizycznej. Zespół Górskich Resortów z powodzeniem stworzył środowisko sprzyjające integracji, regeneracji i realizacji celów biznesowych – co nie jest łatwym wyzwaniem – komentuje Krzysztof Sokół.
 
Work-life balance i budowanie społeczności

Możliwości, jakie oferują obiekty Górskich Resortów, wpisują się w trend mający na celu zachowanie równowagi pomiędzy życiem i pracą. Z raportu MP Impact 2024 wynika, że w projektowaniu eventów ważna jest między innymi możliwość zadbania o komfort i dobrostan uczestników oraz budowanie społeczności wokół wydarzenia. Do rozwiązań w obszarze well-beingu należą na przykład holistyczne programy regeneracji.
Dobrostan i lokalność są także elementem polityki odpowiedzialnego rozwoju ESG, a jednym z kluczowym zagadnień jest zdrowie psychiczne i work-life balance. Pomaga w tym pielęgnowanie pasji, o czym mówił wybitny himalaista Krzysztof Wielicki, piąty człowiek na Ziemi, który zdobył Koronę Himalajów i Karakorum. Spotkanie z nim było jednym z punktów wyjazdu.
Himalaista opowiadał o swojej pasji i motywacji do wspinaczki. Zaprosił także gości do wspólnego zdobycia szczytu Karkonoszy – Śnieżki (1603 m n.p.m.), do którego prowadzi kilka szlaków, w tym popularna trasa z Karpacza przez Dom Śląski. 
– Krzysztof Wielicki w swojej historii pokazał, jak ważni są otaczający nas ludzie, którzy inspirują do działania i motywują – mówi Dorota Nidzgorska-Mazonik.
 
Górskie MICE Summit to dialog z przedstawicielami branży
Dla organizatora wyjazdu – Grupy Górskie Resorty wydarzenie to było czymś więcej niż tylko prezentacją możliwości konferencyjnych obiektów.
– Była to także okazja do bezpośredniego dialogu z przedstawicielami branży i poszukiwanie odpowiedzi na realne potrzeby organizatorów wydarzeń. To również możliwość pokazania kierunku, w jakim zmierzamy jako Grupa – mówi Dariusz Surynt, prezes zarządu Górskie Resorty. – Branża spotkań rozwija się nieustannie, a my wraz z nią. Dlatego przedsięwzięcie Górskie MICE Summit stwarza idealną okazję do zaprezentowania planów rozwoju grupy Górskie Resorty. Jako pierwsi na rynku już od II kwartału 2026 zaproponujemy zupełnie inną, pionierską, innowacyjną, immersyjną przestrzeń eventową. W Piechowicach powstaje najnowsza inwestycja grupy Górskie Resorty – Querion – multimedialny park rozrywki, która mocno stawia na organizację wszelkiego rodzaju spotkań z sektora MICE. Będzie to 950 mkw. nowoczesnej powierzchni konferencyjno-bankietowej, która przeniesie uczestników do wirtualnego świata. Organizatorzy wydarzeń będą mogli zaproponować klientom jeszcze inne nowoczesne rozwiązania, takie jak kilkaset metrów kwadratowych ekranów led do wyświetlania treści podczas konferencji, wirtualne, immersyjne atrakcje, w tym flying theater, czy bankiet w scenerii, jaką tylko wyobraźnia będzie mogła wykreować. Już dziś zachęcamy do podjęcia współpracy. Jesteśmy przekonani, że kalendarz terminów będzie wypełniony po brzegi – dodaje prezes Górskich Resortów.
To nie wszystko, co w najbliższym czasie zaproponują Górskie Resorty. The View Mountain w Szklarskiej Porębie to kolejny obiekt z nowoczesnym centrum konferencyjnym o powierzchni blisko 2000 mkw., którego otwarcie planowane jest na IV kwartał 2026 roku. 
– Oba obiekty odpowiadają na rosnące potrzeby rynku i zostały zaplanowane z myślą o gościach biznesowych, którzy coraz częściej szukają równowagi między częścią merytoryczną pobytu a elementami relaksu, integracji i budowania relacji w nieformalnym otoczeniu. Hotele zlokalizowane w miejscowościach turystycznych sprzyjają rozwojowi bleisure – łączenia obowiązków zawodowych z wypoczynkiem, a ten trend co roku zyskuje na popularności – dodał Dariusz Surynt.
 
Coś więcej niż spotkanie

– Uważam, że Szklarska Poręba oraz inne lokalizacje zaprezentowane podczas wydarzenia mają duży potencjał eventowy. Coraz lepsza infrastruktura, atrakcyjne otoczenie przyrodnicze i rosnąca liczba nowoczesnych obiektów sprawiają, że region ten może być ciekawą alternatywą dla popularnych kierunków biznesowych – mówi Karolina Krzyszczak, asystentka customer & shopper marketingu, USP Zdrowie Sp. z o.o., która uczestniczyła w wyjeździe.
– Program był dobrze zaplanowany, a poruszane tematy odpowiadały aktualnym potrzebom i wyzwaniom branży MICE. Udział w spotkaniu pozwolił mi nie tylko poszerzyć wiedzę, ale przede wszystkim nawiązać wartościowe kontakty biznesowe i lepiej poznać ofertę obiektów z regionu – stwierdza Karolina Krzyszczak.
– Największe wrażenie zrobiła na mnie prezentacja Hotelu Green Mountain – nowoczesnego, eleganckiego obiektu o bardzo wysokim standardzie, który doskonale łączy komfort, funkcjonalność i otoczenie sprzyjające organizacji wydarzeń biznesowych i integracyjnych. Zarówno zaplecze konferencyjne, jak i zaproponowane rozwiązania pobytowe i rekreacyjne stanowią atrakcyjną propozycję dla klientów korporacyjnych. Organizacja całego wydarzenia była na wysokim poziomie – widać było dużą dbałość o szczegóły, dobrą komunikację i profesjonalne podejście organizatorów. Prezentowane obiekty mają duży potencjał do realizacji wydarzeń o różnej skali – od kameralnych spotkań, po większe konferencje czy wyjazdy motywacyjne – dodaje.
– Wydarzenie spotkało się z pozytywnym odbiorem, a uczestnicy zobaczyli, że jadąc w Karkonosze, warto zrobić coś więcej dla swoich gości niż zwyczajne spotkanie i pokazać naturalne piękno regionu – dodała Dorota Nidzgorska-Mazonik.
– Tego typu inicjatywa ma ogromne znaczenie z perspektywy dalszej sprzedaży oferty naszym klientom. Po osobistym doświadczeniu pobytu w obiektach, znając ich standard, poziom obsługi oraz dostępne udogodnienia, możemy z pełnym przekonaniem rekomendować je dalej. Teraz nasza oferta będzie bardziej autentyczna i wiarygodna – oparta na własnych odczuciach i sprawdzonej jakości – mówi Krzysztof Sokół.
– Z perspektywy agencji eventowej takiej jak nasza, specjalizującej się w obsłudze klientów korporacyjnych, było to wydarzenie wartościowe przede wszystkim ze względu na bezpośredni kontakt z przedstawicielami obiektów i otwartą rozmowę o realnych potrzebach branży – mówi Natalia Wojciechowska, senior event manager w UTE.
 
Inspirujące doświadczenie
Dodała też, że udział w Górskie MICE Summit II był niezwykle inspirującym doświadczeniem – zarówno pod względem merytorycznym, jak i relacyjnym. 
– Organizacja wydarzenia stała na bardzo wysokim poziomie – każdy detal był dopracowany, a program doskonale wyważony pomiędzy część networkingową oraz prezentacjami i możliwością realnego doświadczenia obiektów. Prezentowane hotele zdecydowanie mają potencjał eventowy – łączą nowoczesne zaplecze z górskim klimatem i przestrzenią, której często brakuje popularnym destynacjom. Platinum Mountain Hotel & Spa to elegancka przestrzeń z rozbudowaną strefą wellness i doskonałym zapleczem do organizacji wydarzeń premium. Blue Mountain i Green Mountain oferują komfort, świetną lokalizację i dużą elastyczność przy organizacji wydarzeń dla zróżnicowanych grup. Szczególne miejsce w mojej pamięci zajął Elements Hotel & Spa – nie tylko ze względu na nowoczesną, funkcjonalną przestrzeń i fantastyczne widoki, ale też z powodu sympatycznego spotkania z legendarną Panią Basią, znaną z viralowego filmu „tu pływamy, tu śpimy, tu piciu” – mówiła Natalia Wojciechowska. – Największe wrażenie zrobiła na mnie prezentacja inwestycji Querion – ambitnego i innowacyjnego projektu, który w swojej koncepcji integruje nowe technologie i rozwiązania oparte na AI. To wizja, która ma szansę realnie podnieść rangę regionu – nie tylko na mapie Polski, ale i Europy. Szklarska Poręba ma zdecydowanie potencjał eventowy – łączy piękne naturalne otoczenie z klimatem miejsca i stale rozwijającą się infrastrukturą. A opowieść Krzysztofa Wielickiego o pasji do gór była nie tylko inspirującym elementem programu, ale też pięknym przypomnieniem, jak silne emocje potrafi budzić ten region – dodała.
– Szklarska Poręba oraz inne odwiedzane miejscowości mają potencjał eventowy, a okolica oferuje idealne warunki do organizacji wydarzeń integracyjnych – od górskich wędrówek, przez gry terenowe, po klimatyczne wieczory w komfortowych wnętrzach hoteli. Bliskość natury sprzyja budowaniu relacji w grupie, a nowoczesne zaplecze hotelowe pozwala na komfortowy odpoczynek po dniu pełnym wrażeń. Karkonosze mają ogromny, wciąż niewyczerpany potencjał, który przy odpowiednim podejściu można wykorzystać zarówno w kontekście eventów firmowych, jak i wyjazdów indywidualnych – mówił Krzysztof Sokół.
– Oceniam przedsięwzięcie na najwyższym poziomie – zarówno pod względem organizacyjnym, jak i merytorycznym. Spotkaliśmy się z niezwykle przyjazną atmosferą oraz profesjonalnym podejściem ze strony przedstawicieli poszczególnych obiektów. Panie i panowie reprezentujący hotele byli nie tylko otwarci i pomocni, ale również chętnie dzielili się wiedzą o możliwościach organizacyjnych oraz wyjątkowych atutach swoich obiektów. Dzięki ich zaangażowaniu wydarzenie przebiegło sprawnie i z dużą wartością dodaną – podsumował.
 
Górskie Resorty – obiekty z potencjałem
Grupa Górskie Resorty to obiekty, z których chętnie korzystają zarówno turyści, jak i firmy organizujące spotkania biznesowe oraz integracyjne. Każdy z hoteli posiada część eventową a także bogatą strefę spa i wellness oraz atrakcje sprzyjające aktywności.
Kompleks Osada Śnieżka w Łomnicy oferuje 72 pokoje hotelowe i 272 apartamenty w wolnostojących domkach. Teren obiektu o powierzchni 7 hektarów umożliwia organizację różnego rodzaju eventów, w tym wystaw i prezentacji outdoorowych. Jest to także dobre miejsce na konferencję, firmową integrację lub szkolenie. Położone z dala od turystycznego ruchu oferuje prywatność biznesowych spotkań. Działa tutaj pięć sal konferencyjnych, największa z nich ma powierzchnię 300 mkw. 
Goście mogą korzystać ze strefy basenowej i wellness, z kameralnych gabinetów spa, restauracji a’la carte, bistro z miejscem na ognisko, z boiska i plaży. Dodatkowe aktywności, które mogą urozmaicić firmowe spotkanie integracyjne, to między innymi wyprawy off-road, rafting oraz zewnętrzna strefa woodhill z balią i sauną fińską. 
Dobrym miejsce na organizację spotkań biznesowych i konferencji jest także położony tuż pod szczytem Szrenicy w Szklarskiej Porębie, pięciogwiazdkowy Platinum Mountain Hotel & Spa. Obiekt posiada 147 pokoi hotelowych oraz 330 apartamentów. Jego przestrzeń konferencyjno-eventową tworzy czteromodułowa sala o powierzchni 310 mkw. z możliwością powiększenia do 390 mkw., po połączeniu z lobby barem, oraz trzy mniejsze pomieszczenia o powierzchni – 120 mkw., 89 mkw. oraz 35 mkw. Goście mają do dyspozycji włoską restaurację a’la carte Piatti oraz dodatkową ofertę kulinarną serwowaną w lobby barze. Mogą także korzystać z rozbudowanej strefy wellness z basenami, saunami, siłownią i autoryzowanym Spa Dr Irena Eris Beauty Partner.
Strefa wellness jest także mocną stroną Blue Mountain Resort w Szklarskiej Porębie, obiektu, który posiada największą w regionie strefę basenową – z basenem wewnętrznym i zewnętrznym ze zjeżdżalniami, jacuzzi oraz wydzieloną strefą saun tylko dla dorosłych. Działa tutaj także siłownia oraz autorska strefa Blue Minerals Spa & Medicare. Obiekt oferuje 271 apartamentów oraz pięć w pełni wyposażonych, klimatyzowanych sal konferencyjnych o łącznej powierzchni 550 mkw. Restauracje bufetowe i restauracja a`la carte zaskakują różnorodnością smaków.
Na terenie należącym do Blue Mountain Resort istnieje możliwość organizacji eventów outdoorowych dla 500 osób. Grupy mogą korzystać z takich atrakcji jak paintball, off-road, kajaki, a także nocny spacer z przewodnikiem z lampami naftowymi, który zapewnia integrację w niezwykle klimatycznej atmosferze.
Na wyjazd integracyjny lub biznesowy warto także wybrać Green Mountain w Karpaczu, który położony jest blisko zarówno centrum miasta, jak i górskich szlaków. Hotel oferuje 137 pokoi i 180 apartamentów. Do dyspozycji firm jest pięć sal konferencyjnych, wyposażonych w system ścian modułowych umożliwiających dowolną aranżację. Działają tutaj dwie restauracje i lobby bar, strefa spa & wellness oraz strefa Dr Irena Eris Beauty Partner.
Profesjonalne spotkanie z aktywnym wypoczynkiem pozwala także połączyć Elements Hotel & Spa w Świeradowie-Zdroju, który posiada nowoczesne sale konferencyjne o powierzchni od 19,7 mkw. do 277 mkw. Do dyspozycji gości jest tutaj 291 pokoi hotelowych oraz 158 komfortowych apartamentów, położonych w trzech skrzydłach, a także strefa spa oraz kompleks basenowy z jacuzzi i saunami. 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl