Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

„Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8 proc. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.
 
W dniach 29 czerwca – 1 lipca w Hotelu Arłamów, odbyła się siódma edycja wydarzenia, które redefiniuje pojęcie eventów firmowych. W tym roku tematem przewodnim był dobrostan psychiczny i fizyczny w organizacjach – nie jako modne hasło, ale jako praktyczna i mierzalna strategia. ABC 2025 nie było kolejną konferencją z prezentacjami w sali. Wystąpienia odbyły się na polu golfowym pod gołym niebem. Obok merytoryki – przestrzeń do odpoczynku, regeneracji i relacji.
 
Kryzys zaangażowania i potrzeba strategicznego wellbeing
Raport Gallupa „The Global Workplace: Employee Engagement & Well-being 2025” wskazuje, że zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8 proc. Z kolei badanie „Sukces na wagę zdrowia” (Bliżej Siebie) ujawnia, że 41 proc. pracowników doświadcza obciążenia emocjonalnego, a 51 proc. – wypalenia zawodowego. Eksperci uczestniczący w ABC jednoznacznie zaznaczyli, że wellbeing nie jest dodatkiem, ale pierwszoplanowym elementem strategii biznesowej.
 
Wellbeing to nie fanaberia. To strategia przetrwania i wzrostu
Podczas wydarzenia zgromadziło się blisko 250 liderów HR, menedżerów, przedstawicieli świata nauki, biznesu i psychologii. Była to najbardziej merytoryczna edycja ABC w historii.
– Z dużym przejęciem przysłuchiwałem się dyskusjom o tym, co dziś znaczy zdrowa organizacja i jaką rolę w niej pełnią liderzy. Cieszy mnie, że Arłamów może być miejscem, gdzie mówi się o tym głośno – w atmosferze zaufania i szacunku – podsumował prezes Hotelu Arłamów Michał Kozak.
 
Różnorodne perspektywy dobrostanu
Wśród prelegentów znaleźli się m.in.:
●            Jacek Santorski – psycholog społeczny i biznesu, w rozmowie z Maciejem Strausem mówił o odpowiedzialności lidera za dobrostan zespołu: „Lider nie musi być terapeutą. Ale musi wiedzieć, że jego zachowanie wpływa na poziom kortyzolu w organizacji”
●            Maja Gojtowska – ekspertka HR: „Zamieńmy storytelling na welldoing. To nie kampania, to codzienna decyzja lidera”
●            Barbara Zych, PhD – HR-owa badaczka i strateg: „Wellbeing wpływa na produktywność – a nie odwrotnie. I to jest kluczowa zmiana paradygmatu”
●            Jarosław Fotyga, Chartered FCIPD – mówił o ogromnych kosztach związanych ze zdrowiem pracowników
●            Monika Sonta, PhD, badaczka twórczości, która mówiła o MEGAtrendach i ich wpływie na organizacje biznesowe, 
●            Tomasz Raczek, krytyk filmowy i mówca inspiracyjny – opowiadał o emocjach jako narzędziu przywództwa
●            Adam Kszczot, olimpijczyk i medalista, podzielił się refleksją o tym, jak kondycja psychiczna wpływa na wynik – nie tylko w sporcie.
 
Nie tylko konferencja. Arłamów pokazuje, jak robi się wellbeing
Maciej Kautz, prowadzący wydarzenie, z gracją i humorem łączył panele, wystąpienia i rozmowy. A wszystko odbywało się w wyjątkowym formacie – część merytoryczna miała miejsce na świeżym powietrzu, wśród zieleni pól golfowych.
W programie znalazły się również: joga regeneracyjna, ceremonie saunowe, koncerty mis dźwiękowych Petera Hessa oraz gra terenowa Watacha, która – jak zgodnie przyznawali uczestnicy – najlepiej pokazała, jak w praktyce wygląda budowanie zaufania w nieznanej grupie.
 
#ArłaMOVE – wellbeing wpisany w strategię miejsca
Podczas ABC nie mogło zabraknąć odniesienia do autorskiej filozofii Hotelu Arłamów – #ArłaMOVE. To podejście, które promuje aktywność fizyczną, kontakt z naturą i świadome budowanie odporności psychicznej wśród gości, pracowników i partnerów biznesowych.
– Wellbeing to nie tylko styl życia. To decyzja strategiczna. Uważamy, że eventy firmowe – jeśli są mądrze zaplanowane – mogą być potężnym narzędziem rozwoju organizacji. A Arłamów to miejsce, które tę decyzję umożliwia – mówi Agnieszka Najberek, dyrektor sprzedaży MICE w Arłamowie.
– Myślimy już o przyszłym roku – zdradza Maciej Straus, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju. – Ale po tej edycji jedno wiemy na pewno – event firmowy nie może być tylko integracją. Musi być narzędziem zmiany, rozmowy i odbudowy zaangażowania, które – jak wiemy – w Polsce sięgnęło historycznego dołka. A Arłamów ma warunki, by to zmieniać – odaje w swoim podsumowaniu Maciej Straus. 
 
Nasi partnerzy, którzy rozumieją kierunek zmian: AirFrance KLM, Kadromierz, Lancerto, Garden Space, Profitroom, Mercedes Benz D&R Czach, Toton Show, Stage Fever by Adam Kram, Gridaly, Wellbeing Partner. 
 
Już dziś Hotel Arłamów zapowiada kontynuację Arłamów Business Challenge w 2026 roku, zapraszając liderów, ekspertów i praktyków do wspólnego projektowania zdrowszych, bardziej odpornych organizacji. Tegoroczna edycja pokazała, że wellbeing to nie trend, lecz fundament nowoczesnego przywództwa – a Arłamów to miejsce, które tworzy dla niego naturalne warunki.

ARTYKUŁ PARTNERA

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl