Sopot i Visa rozpoczynają program analizy zwyczajów płatniczych turystów
Sopot, we współpracy z Visa rozpoczyna pilotażowy program, którego celem jest poznanie i zrozumienie zwyczajów płatniczych turystów, ich wydatków i aktualnych trendów. Dzięki analizie zanonimizowanych danych Visa Destination Insights, władze miast czy regionów będą mogły lepiej dopasować ofertę pobytu do potrzeb odwiedzających. Wspólny projekt wystartował z początkiem lipca br., a oficjalnym partnerem Visa ze strony miasta została Sopocka Organizacja Turystyczna.
Analiza danych płatniczych może pomóc w identyfikacji miejsc pochodzenia turystów na podstawie dokonywanych przez nich wydatków oraz wskazać, na jakie kategorie odwiedzający przeznaczają najwięcej środków. Dostęp do takich informacji umożliwia prowadzenie bardziej strategicznych i trafnych działań oraz kampanii promocyjnych. Dane te pozwalają także mierzyć wpływ turystyki w konkretnych lokalizacjach i prognozować potencjał (np. dużych wydarzeń) do przyciągania odwiedzających i generowania przychodów. Wspierają także efektywne planowanie budżetów i zasobów turystycznych w podziale na kraje pochodzenia turystów oraz ułatwiają planowanie przepustowości i inwestycji w infrastrukturę.
– Sopot od lat stawia na innowacje i nowoczesne podejście do zarządzania miastem. Rozpoczęcie współpracy z Visa to kolejny krok w stronę inteligentnego rozwoju turystyki. Dzięki analizie danych płatniczych możemy lepiej zrozumieć potrzeby odwiedzających nas gości i jeszcze skuteczniej planować ofertę miasta – zarówno w sezonie, jak i poza nim – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.
– Dane to dziś klucz do skutecznej promocji i zarządzania ruchem turystycznym. Dzięki Visa Destination Insights zyskujemy dostęp do rzetelnych informacji o zwyczajach zakupowych turystów, co pozwala nam podejmować trafniejsze decyzje promocyjne, a co za tym idzie – przygotować dopasowaną ofertę we współpracy z branżą turystyczną – mówi Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.
Visa Destination Insights to platforma analityczna online, która dzięki aktualnym danym o wydatkach oraz możliwości raportowania z dokładnością do kodu pocztowego, miasta czy regionu umożliwia szybkie i dogłębne zrozumienie zachowań zakupowych turystów. Pozwala na wspomnianą identyfikację miejsc ich pochodzenia oraz porównanie wyników z innymi lokalizacjami (niedostępne w niektórych regionach) i analizę sezonowych trendów.
– Cieszymy się, że Sopot – choć już jest jednym z najpopularniejszych kurortów nad polskim morzem – wciąż szuka innowacyjnych możliwości rozwoju. Dzięki Visa Destination Insights miasta zyskują szybki i wiarygodny dostęp do danych o wydatkach turystów, które wspierają skuteczną promocję i zarządzanie ruchem turystycznym w danej miejscowości lub regionie. Visa nieustannie stawia na rozwiązania, które przynoszą korzyści ludziom, firmom, społeczeństwu i całej gospodarce, dla której dane są siłą napędową. Wszystko to w oparciu o zaufanie, które jest fundamentem naszej marki – mówi Wojciech Witkowski, head of sales Data Insights for the CEE region, Visa.
Sopot, wybierając Visa na partnera tego strategicznego pilotażu, kierował się nie tylko korzyściami płynącymi z korzystania z Visa Destination Insights, ale także wspólnym dla obu stron podejściem do gospodarki opartej na danych, dla której kluczowe jest ich bezpieczeństwo. Jak podkreśla, dane, z których korzysta Visa, są zagregowane i zanonimizowane, dzięki czemu rozwiązanie łączy efektywność z odpowiedzialnym zarządzaniem danymi i z troską o ich prywatność.