PLL LOT stawiają na transparentność i odpowiedzialność w biznesie – ponownie deklaruje stosowanie Standardów Branży Komunikacji Marketingowej

Przedstawiciele: Polskich Linii Lotniczych LOT,  Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Polskiej Organizacji Reklamodawców (POR), Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML), IAA Polska
Na zdjęciu: Przedstawiciele: Polskich Linii Lotniczych LOT, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Polskiej Organizacji Reklamodawców (POR), Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML), IAA Polska

Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT) zaktualizowały swoją deklarację standardów przetargowych, ujętych w tzw. Białej Księdze Branży Komunikacji Marketingowej, opracowanej w Dialogu Branżowym przez reprezentantów agencji, marketingu i zakupów, potwierdzając tym samym zaangażowanie w budowanie przejrzystych, etycznych i zrównoważonych relacji biznesowych.
 
Podpisanie deklaracji to odpowiedź na wyzwania, z jakimi mierzy się współczesna branża marketingowa – w tym presję ekonomiczną, konieczność adaptacji do zmian technologicznych oraz rosnące oczekiwania społeczne i środowiskowe. W takim otoczeniu klarowne i odpowiedzialne procesy przetargowe stają się podstawą zasad uczciwej konkurencji.
 
Narodowy przewoźnik pierwszy tego typu dokument podpisał w 2015 roku. W 2025 roku odświeża deklarację dla standardów tzw. Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej, która opisuje praktyki prowadzące do efektywności współpracy poprzez profesjonalne procesy i partnerstwo. Złożenie deklaracji – jak podkreśla PLL LOT – to jasne stanowisko dla przyjętych wartości, ale także praktyczny wyraz podejścia, które zyskuje dziś coraz większe znaczenie w oczach klientów, partnerów biznesowych, a także pracowników.
 
– W Polskich Liniach Lotniczych LOT wierzymy, że transparentność i wzajemny szacunek są fundamentem trwałych relacji biznesowych. Mają one bezpośredni wpływ nie tylko na jakość realizowanych projektów, lecz także na zaufanie, które budujemy z naszymi klientami. Podpisując odświeżenie deklaracji, dajemy jasny sygnał, że chcemy współtworzyć rynek oparty na jasnych zasadach i profesjonalizmie. Jako duża spółka mamy świadomość naszej roli i wpływu na kształtowanie standardów rynkowych. Dlatego nie tylko konsekwentnie działamy w oparciu o przyjęte zasady, ale również aktywnie wspieramy naszych partnerów z branży reklamowej oraz staramy się inspirować innych do wdrażania podobnych praktyk w swojej działalności – mówi Ewa Lampart, dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.


Ewa Lampart, dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej oraz Łukasz Caliński, dyrektor Biura Zakupów PGL
 
Stosowanie wspólnych standardów nie tylko usprawnia same procesy przetargowe i ogranicza ich koszty, ale również zwiększa efektywność komunikacji marketingowej, pozwalając na lepsze wykorzystanie budżetów, czasu i zasobów. Deklaracja zawiera również zasady sprzyjające odpowiedzialnemu podejściu do marketingu – promując uczciwą komunikację oraz przeciwdziałając niewłaściwym praktykom, które wciąż pojawiają się w przestrzeni reklamowej.
 
– Skuteczne praktyki przetargowe i partnerska współpraca to nie tylko sposób na większą efektywność działań marketingowych. To także realna szansa na zdrowe tempo pracy i bardziej zaangażowane zespoły. Nawet jedna trzecia budżetów może być tracona przez nieskuteczne procesy – dlatego tworzymy i pilnujemy standardów, które naprawdę działają. Bo tam, gdzie są jasne zasady i dobre procesy, łatwiej przyciągnąć i rozwijać ludzi z pasją i talentem – mówi Marcin Gaworski, prezes zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
 
Podkreśla to także Darek Maciołek, prezes Polskiej Organizacji Reklamodawców (POR): – Współpraca oparta na jasnych zasadach gwarantuje większą efektywność i jakość działań. Standardy branży marketingowej to partnerstwo, otwarta komunikacja, wymiana wiedzy oraz gotowość do szukania rozwiązań w sytuacji trudności. Ale przede wszystkim te standardy to większa skuteczność. Efektywność w relacjach z partnerami to podstawa siły i przewagi biznesu.
 
– W życiu codziennym, w relacjach międzyludzkich wszystko, co trwałe i bezpieczne opiera się na fundamencie zaufania. Nie inaczej jest w biznesie, gdzie przewidywalność i transparentność przekłada się wprost na stabilność i możliwości sprawnego planowania rozwoju. Tym bardziej, że relacje pomiędzy różnorodnymi partnerami bywają liczne i skomplikowane. W dobie dynamicznych i wciąż przyspieszających zmian w geopolityce, makroekonomii, czy wreszcie technologii, skala zagrożeń, ale również i pojawiających się szans rośnie lawinowo. To wszystko powoduje brak stabilności i komplikuje zarządzanie. Dlatego też oparcie relacji biznesowej na klarownych, uczciwych standardach, zdecydowanie może pomóc w skutecznym nawigowaniu w tym trudnym otoczeniu, a co za tym idzie dotarciu do wyznaczonego celu, jeszcze przed naszą konkurencją – tłumaczy perspektywę strony zakupowej Marcin Wocial, członek zarządu i przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML). 
 
Zdaniem Jerzego Minorczyka, dyrektora generalnego IAA Polska, deklaracja stosowania standardów standardów opisanych w Białej Księdze Branży Komunikacji Marketingowej przez PLL LOT to wartościowy sygnał dla całego rynku komunikacji marketingowej w Polsce. – IAA Polska to organizacja, którą tworzą marketerzy, agencje i media, czyli podmioty, których interesy zazwyczaj bywają rozbieżne. Dlatego w naszej „Misji” znalazły się dwa następujące zdania: „Kluczowe wartości dla IAA Polska to transparencja, inkluzywność i współpraca. A przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży”. Założenia sformułowane w „Misji” staramy się realizować w praktyce. Stąd nasze zaangażowanie w opracowanie oraz promocję standardów opisanych w Białej Księdze Branży Komunikacji Marketingowej – wyjaśnia Jerzy Minorczyk. 
 
Polskie Linie Lotnicze LOT są obecnie częścią większej społeczności firm, które łączy wspólna wizja rynku – opartego na partnerstwie, przejrzystości i profesjonalizmie. To przestrzeń do współpracy, wymiany doświadczeń i wspólnych działań na rzecz poprawy standardów w całej branży. Podpisanie odświeżenia deklaracji to nie tylko formalny gest – to zobowiązanie do długofalowego działania w duchu odpowiedzialności, jakości i zaufania. Polskie Linie Lotnicze LOT traktują ten krok jako element strategii rozwoju, który wzmacnia jej pozycję jako świadomego partnera na rynku.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl