Rekordowe IMEX America 2025: Poland Convention Bureau podsumowuje obecność Polski na targach
W dniach 7–9 października 2025 roku Polska po raz kolejny zaprezentowała swój potencjał na IMEX America 2025 – największych targach przemysłu spotkań i wydarzeń w Ameryce Północnej, które odbyły się w Las Vegas. Zarówno organizatorzy wydarzenia, jaki i uczestnicy oceniają je bardzo entuzjastycznie.
Tegoroczna edycja IMEX America zgromadziła ponad 17 tys. uczestników, co stanowi rekord zarówno dla amerykańskiej, jak i europejskiej odsłony wydarzenia. Na największej w historii powierzchni wystawienniczej zaprezentowało się ponad 3,7 tys. wystawców (wzrost o 5 proc. w porównaniu z 2024 rokiem). Wśród nich znalazło się ponad 6 tys. kupców, w tym 4,7 tys. gości programu hosted buyers, którzy odbyli łącznie 90 tys. spotkań biznesowych, z czego 77 tys. było wcześniej zaplanowanych spotkań indywidualnych.
– Statystyki IMEX America 2025 pokazują siłę przemysłu spotkań i wydarzeń. Pomimo wielu niepewności i wyzwań, branża jest niezwykle odporna, dynamiczna i pełna energii. IMEX America 2025 dowodzi, że spotkania na żywo mają ogromną moc – nie tylko w Ameryce Północnej, lecz na całym świecie – powiedziała Carina Bauer, CEO IMEX Group.
Wspólnie z Poland Convention Bureau POT oraz ZOPOT w Chicago ofertę Polski w Mandalay Bay Convention Center w Las Vegas przedstawili: Polskie Linie Lotnicze LOT, Warsaw Convention Bureau, Mazurkas Travel DMC Poland, Kraków Convention Bureau, ICE Kraków Congress Centre, Bespoke Agency Poland DMC oraz Radisson Hotel Group Poland.
– Wspólnymi siłami udało się zrealizować około 130 zaplanowanych spotkań z kluczowymi hosted buyers bezpośrednio na stoisku. Nasze działania nie ograniczały się jednak wyłącznie do przestrzeni wystawienniczej, która w tym roku była dwukrotnie większa niż w edycji poprzedniej. Wzięliśmy udział w IMEX Run oraz zorganizowaliśmy sesję edukacyjną z MPI w ramach Smart Monday, co podkreśliło nasze zaangażowanie w rozwój branży i pozwoliło na bezpośredni kontakt z kolejnymi 80 hosted buyers ze Stanów Zjednoczonych – podsumowała Aneta Książek, kierownik Poland Convention Bureau - Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej.
– Wyjątkowym elementem naszej obecności na IMEX America 2025 było pięć mikro wydarzeń zorganizowanych na stoisku wspólnie z ekstremalnym biegaczem Tomaszem Sobanią, zwanym polskim Forrestem Gumpem, ambasadorem naszych działań podczas targów. Jego historia i energia doskonale wpisały się w przesłanie targów, promując ideę wytrwałości, pasji i współpracy – relacjonuje Aneta Książek. – Całość zamknęliśmy regionalnym happy hour, podczas którego nasi goście mogli doświadczyć smaku naszej gościnności. Za to wydarzenie odpowiadał nasz ZOPOT w Chicago, który przygotował na ten cel słodycze, oscypki, kabanosy oraz polskie rzemieślnicze likiery – produkty, które na co dzień reprezentują Polskę w chicagowskich sklepach. To był bardzo udany IMEX, który z pewnością przełoży się na nowe projekty i współpracę – podsumowuje.
– Podczas trzech dni na targach IMEX America spotykałyśmy się z organizatorami wydarzeń z całego świata i prezentowałyśmy Polskę również poza utartymi szlakami i katalogowymi opisami. Wspominałyśmy o wyjątkowych miejscach, lokalnych smakach i nieoczywistych rozwiązaniach, które sprawiają, że wydarzenia w Polsce są niezapomniane. Nie zabrakło też rozmów o organizowaniu konferencji i naszym nowoczesnym zapleczu kongresowym – od butikowych przestrzeni po duże centra konferencyjne, które bez problemu konkurują z topowymi europejskimi lokalizacjami. Sądząc po reakcjach, Polska zdecydowanie zyskuje na mapie MICE i to nas bardzo cieszy – powiedziały Magdalena Rembek i Maja Leśny z Bespoke DMC Poland (*Bespoke).