Re-style, Re-think – 4. urodziny Mercure Katowice Centrum w duchu zrównoważonego rozwoju
Mercure Katowice Centrum z okazji swoich czwartych urodzin zorganizował wydarzenie pod hasłem „Re-style, Re-think”. Spotkanie, połączyło temat zrównoważonego rozwoju z kreatywnością, czym również wpisało się w charakter Katowic. Wydarzenie było także okazją do prezentacji nowo otwartej przestrzeni konferencyjnej.
Mercure Katowice Centrum rozbudował właśnie zaplecze konferencyjne. Nowa sala Karbon (46 m²) uzupełnia istniejące sale Grafit (35 m²) i Antracyt (62 m²), dając łącznie 143 m² przestrzeni dla maksymalnie 130 osób. Inwestycja umożliwia też organizację bankietów do 80 gości. Dzięki 268 pokojom hotel oferuje pełne zaplecze dla uczestników konferencji i wydarzeń w samym sercu miasta.
– Katowice dynamicznie rozwijają się jako jedno z głównych centrów biznesowych w Polsce, a my – jako hotel wpisany w tkankę miasta – chcemy być częścią tej transformacji. Nasze 4. urodziny to doskonały moment, by zaprezentować nową przestrzeń konferencyjną. To nie tylko dodatkowa sala, ale przede wszystkim kompleksowe i zrównoważone rozwiązanie dla organizatorów, którzy poszukują miejsca spójnego z wartościami nowoczesnego biznesu – mówi Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, zastępca Dyrektora Generalnego w Mercure Katowice Centrum.
Urodzinowe wydarzenie pod hasłem „Re-style, Re-think” było manifestacją filozofii, która przyświeca hotelowi od samego początku. Obiekt, posiadający certyfikaty Green Key i LEED Platinum, realizuje strategię „Green and Clean”. Wykorzystuje ekologiczne materiały, odnawialne źródła energii i ogranicza plastik. Charakterystyczna fasada z dwiema zielonymi ścianami, porośniętymi 11 tysiącami roślin, stała się zieloną oazą w Katowicach.
Głównym punktem wieczoru były warsztaty upcyclingu poprowadzone przez Jackoba Buczyńskiego, jednego z najbardziej znanych polskich projektantów młodego pokolenia. Twórca zero waste co roku przetwarza około tonę używanej odzieży, nadając jej nowe życie. Jego projekty, prezentowane m.in. na New York Fashion Week, pokazują, że moda z recyklingu może być zarówno innowacyjna, jak i inspirująca.
W DNA marki Mercure wpisane jest zaangażowanie w lokalną społeczność. Poprzez program Discover Local marka zaprasza gości do odkrywania kultury, smaków i tradycji odwiedzanych miejsc. Zgodnie z tą ideą, hotel przygotował nowy koncept gastronomiczny dla wydarzeń konferencyjnych, opracowany z dietetykiem. Przerwy kawowe wspierają naturalny rytm organizmu, a menu wzbogacono o śląskie akcenty oznaczone Discover Local, z opisami przybliżającymi tradycję gościom spoza regionu.
Partnerem urodzinowego wydarzenia było Silesia Convention Bureau, które promuje województwo śląskie jako atrakcyjny kierunek dla turystyki biznesowej.
– Branża spotkań stanowi w Katowicach ważny segment gospodarki. To tu działa największe centrum kongresowe w Polsce, które generuje około 300 wydarzeń rocznie, w tym jedne z największych kongresów gospodarczych, czy medycznych w kraju. Jak wynika z raportu „Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w roku 2024” w Katowicach odnotowano prawie 6 tys. spotkań konferencyjnych i innych wydarzeń biznesowych, gdzie liczba uczestników wyniosła prawie 800 tys. osób. To więcej o 5,4 proc. niż rok wcześniej. Branża spotkań generuje w mieście coraz większe przychody. Całkowita kwota wydatków uczestników wydarzeń biznesowych i spotkań konferencyjnych w Katowicach wyniosła w 2024 r. ponad 284 mln. To o 48 mln zł więcej niż rok wcześniej – mówi Dominika Wojniak, Silesia Convention Bureau.
Zobacz też Mercure Katowice Centrum w Wyszukiwarce Obiektów Konferencje.pl >>>