PCB podsumowuje IBTM World 2025
Targi IBTM World 2025, które odbyły się w Fira Barcelona Gran Via w dniach 18–20 listopada, zakończyły się dla polskiej branży MICE z bardzo pozytywnym rezultatem – podsumowuje Poland Convention Bureau (PCB) Polskiej Organizacji Turystycznej – organizator polskiego stoiska narodowego.
Na wspólnym stoisku swoją ofertę zaprezentowały: Polskie Linie Lotnicze LOT, biura convention z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Poznania, Mazowsza, Śląska, województwa lubelskiego, a także Lubelskie Centrum Konferencyjne, Poznań Event Hub (Grupa MTP) oraz DMC Poland, JAN-POL DMC Poland, Mazurkas DMC Poland i Travel Projekt DMC Poland. Obecność tak szerokiej reprezentacji pozwoliła na kompleksową prezentację potencjału polskich miast, obiektów i usługodawców – od kongresów stowarzyszeń po programy incentive.
Polska Organizacja Turystyczna na targach IBTM World 2025 była reprezentowana przez Magdę Mazgaj i Jarosława Marciuka.
– Obok zaplanowanych rozmów z organizatorami wydarzeń, w trakcie trzech dni targowych zrealizowaliśmy trzy prezentacje na Polskim Stoisku Narodowym dla zaproszonych hosted buyers. Blisko 50 uczestników uzyskało syntetyczne, a jednocześnie inspirujące informacje na temat Polski jako destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych. IBTM World to dla nas również ważna przestrzeń do budowania relacji z dziennikarzami mediów branżowych oraz liderami opinii, którzy mogli zapoznać się z najnowszymi informacjami z polskiego rynku MICE. Z przyjemnością słyszeliśmy także opinie, że na polskim stoisku serwowana jest najlepsza kawa i potwierdzała to poranna kolejka do naszego stoiska. Targi były również okazją do promowania istotnych wydarzeń w Polsce w przyszłym roku – Connect Aviation w Lublinie oraz GDS-Forum & Impact Day 2026 w Szczecinie – powiedział Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu w Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.
IBTM World 2025 w opinii polskich wystawców
Joanna Montenarh, członek zarządu i współzałożycielka Travel Projekt DMC: Podczas trzech intensywnych dni na targach IBTM World w Barcelonie odbyliśmy 45 spotkań z potencjalnymi klientami. Wszystkie z jednym celem - zachęcić ich do organizacji kolejnego wydarzenia w Polsce. Z naszych rozmów wyraźnie wynika, że południowa Europa wciąż pozostaje najchętniej wybieranym kierunkiem przez organizatorów wydarzeń MICE, natomiast Polska konsekwentnie zyskuje na znaczeniu jako wyjątkowa i coraz bardziej rozpoznawalna destynacja. Mieliśmy kilkanaście wyjątkowo obiecujących rozmów, otrzymaliśmy kilka konkretnych zapytań na 2026 i 2027 rok.
Agnieszka Faracik-Leśniak, Managing Partner, DMC Poland: Na polskim stoisku narodowym odbyliśmy 47 spotkań i nawiązaliśmy relacje handlowe z 72 partnerami, co należy uznać za bardzo dobry wynik tegorocznej edycji IBTM World. Nasi rozmówcy znają już Polskę - z własnych pobytów lub z rekomendacji znajomych – dlatego ich pytania dotyczyły przede wszystkim konkretnych obiektów, unique venues oraz programów podróży motywacyjnych. Uważam, że perspektywy na przyszły rok są bardzo obiecujące. To, co szczególnie podkreślali rozmówcy, to także czystość, nowoczesność oraz polska gościnność, której mogli także doświadczyć na naszym stoisku. Nadal uważam, że „I didn’t expect that” jest jednym z najczęściej wypowiadanych zdań przez naszych klientów podczas oglądania naszych prezentacji, zdjęć hoteli i obiektów. Jeszcze bardziej cieszy nas, gdy słyszymy te słowa po ich wizycie w Polsce. W tym roku zaobserwowaliśmy wyjątkowo wielu meeting planerów z ZEA oraz innych krajów arabskich, a także z Indii i Brazylii. Pozytywnym zaskoczeniem jest duże zainteresowanie naszym krajem wśród organizatorów podróży motywacyjnych z Ameryki Południowej, natomiast klienci ze Stanów Zjednoczonych mają już konkretne plany organizacji wydarzeń w Polsce
dr Katarzyna Kwiatosz, zastępca dyrektora ds. rozwoju i sprzedaży Lubelskiego Centrum Konferencyjnego: Udział w targach IBTM w Barcelonie był dla Lubelskiego Centrum Konferencyjnego niezwykle cennym doświadczeniem. Co szczególnie cieszy, stoisko Polski wzbudzało duże zainteresowanie, a województwo lubelskie i Lublin zostały zauważone jako nowoczesna i atrakcyjna destynacja biznesowa. Dla LCK targi okazały się znakomitą okazją do nawiązania nowych relacji, wymiany doświadczeń oraz prezentacji naszego potencjału na arenie międzynarodowej. Przygotowujemy się do przyszłorocznego jubileuszu 10-lecia LCK oraz do organizacji jednego z największych wydarzeń w historii naszego obiektu – międzynarodowego kongresu branży lotniczej Connect Aviation 2026.
Małgorzata Dąbrowska, Mazovia Convention Bureau: Patrząc na IBTM, można zdecydowanie powiedzieć, że wiele się dzieję na stoisku w Barcelonie. Mamy dużo spotkań, nowych kontaktów, możliwości współpracy, co skutkuje większą ilością szans dla nas, dla Mazowsza. Nasi bariści zdecydowanie przyciągają ludzi do stoiska, jest mnóstwo chętnych na kawę i przy okazji zaglądają i dowiadują się co się u nas dzieje, co oferujemy. Pierwszego dnia mieliśmy około 17.
Targi IBTM odbyły się w dniach 18-20 listopada. W wydarzeniu wzięło udział 2479 wystawców ze 140 krajów.