Carlsberg FanCamp na Euro 2012 z Prowokatorem
Carlsberg, oficjalny sponsor UEFA Euro 2012 zaplanował w każdym z miast-gospodarzy piłkarskie miasteczko Carlsberg FanCamp, które ma oferować atrakcje oraz miejsca noclegowe. Za organizację fancampów odpowiada Prowokator.
W porozumieniu z władzami Poznania, Warszawy, Wrocławia i Gdańska wybrano lokalizacje, które pozwolą na łatwe przemieszczanie się pomiędzy Carlsberg FanCamp, oficjalną strefą kibica oraz stadionem. W Poznaniu będzie to Hala Arena i Park Kasprowicza, w Warszawie teren przy Centrum Olimpijskim, we Wrocławiu Młodzieżowe Centrum Sportu, natomiast w Trójmieście Carlsberg FanCamp stanie na sopockim Hipodromie.
Miasteczka będą otwarte dla wszystkich, a wstęp na ich teren darmowy (poza strefą noclegową).
Strefy FanCampu
FanCamp będzie podzielone na kilka obszarów. Jednym z nich będzie strefa noclegowa. Do dyspozycji kibiców zostanie oddanych do 5 tys. miejsc noclegowych z zapleczem sanitarnym. Każdy z Carlsberg FanCamp oferuje trzy możliwości zakwaterowania: przygotowane przez organizatorów namioty, domki holenderskie oraz miejsca dla camperów.
Równie istotnym miejscem każdego Carlsberg FanCamp będzie strefa zabawy. Znajdzie się tam namiot główny ze sceną, na której odbywać się będą koncerty gwiazd oraz telebim, na którym będzie można oglądać transmisje meczów na żywo. W strefie zabawy powstanie również plaża i bar.
Na terenie strefy sportu powstaną boiska do piłki nożnej, piłki plażowej oraz siatkówki.
Z każdego sektora miasteczka kibice będą mieli łatwy dostęp do strefy gastronomicznej. Na jej terenie będą wydawane śniadania dla gości strefy noclegowej. W ciągu dnia będzie otwarty samoobsługowy bufet, natomiast w nocy będą dostępne wybrane punkty cateringowe.
Partnerzy projektu
Do udziału w projekcie Carlsberg wraz z pomysłodawcą i organizatorem agencją Brand New zaprosił partnerów. Jurek Owsiak, prezes zarządu WOŚP/ Złoty Melon, będzie partnerem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo na terenie Carlsberg FanCamp. Promocją projektu za granicą zajmuje się Polska Organizacja Turystyczna. A spółka PL2012 jako partner wspierający współpracuje przy internetowej sprzedaży biletów w ramach pakietu Polish Pass. Za organizację miasteczek Carlsberga odpowiada Prowokator. Sprzet dostarcza oficjalny partner projektu czyli Sharp.
Społeczna odpowiedzialność
Carlsberg jako marka odpowiedzialna społecznie na terenie miasteczka stworzy także strefę ekologiczną. Mieszkańcy oraz odwiedzający goście będą mogli między innymi wziąć udział w akcjach pod nazwą „Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza”. Celem tej inicjatywy jest uwrażliwianie na dbałość i czystość otoczenia z jednoczesnym uświadamianiem, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu piwa. Dodatkowo, pracownicy stref gastronomicznych będą odpowiednio przeszkoleni w zakresie odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu.
Ceny dla uczestników
Cena noclegu na Carlsberg FanCamp wynosi od 112 zł za noc w namiocie przy minimalnym pobycie przez 3 noce. Dla camperów jest to od 112 zł od osoby przy minimalnej liczbie 4 osób zatrzymujących się w miasteczku na minimum 3 noce. Natomiast w przypadku domku holndereskiego koszty zaczynają się od 330 zł od osoby przy założeniu minimum 4 osób odwiedzających Carlsberg FanCamp na minimum 4 noce. Cena noclegu w namiocie obejmuje śniadanie oraz uprawnia osoby pełnoletnie do odbioru dwóch piw w miasteczku. Wstęp na teren Carlsberg FanCamp i możliwość uczestniczenia we wszelkich atrakcjach odbywających się na jego terenie jest darmowy dla wszystkich, bez znaczenia czy zdecydują się na wykupienie noclegu.