Live po raz trzeci produkuje Męskie Granie
Live będzie głównym producentem projektu Męskie Granie 2012. W tegorocznej serii muzycznych eventów pojawi się kilka nowości.
Koncert inaugurujący tegoroczną edycję projektu „Męskie Granie” wspierającego markę Żywiec wraz z premierą nowego singla „Ognia!” odbył się 10 maja na dziedzińcu Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu. Autorką singla jest Kasia Nosowska, której na scenie asystował Marek Dyjak. Nosowska będzie także dyrektorem artystycznym projektu. Agencja Live jest współautorem formatu oraz głównym producentem całej trasy (w tym tegorocznego singla i teledysku).
Oprócz Kasi Nosowskiej na scenie w Żywcu pojawił się również Marek Dyjak oraz Babu Król (czyli Budyń i Bajzel), których publiczność nagrodziła wielkimi brawami. – Obecność tych artystów to zapowiedź fascynującego line-up. Moim zdaniem to jeden z najlepszych jaki udało nam się do tej pory wyłonić. Zdecydowana większość z zakontraktowanych wykonawców nie występowała jeszcze na naszej scenie. Wkrótce na antenie Trójki, naszego partnera strategicznego, ogłosimy kolejne nazwiska – powiedział Wojtek Wysocki, który z ramienia Live odpowiada m.in. za dobór artystów.
Znaczące zmiany zaszły również po stronie produkcyjnej. Autorką tegorocznej scenografii jest Małgorzata Szabłowska, absolwentka Central Saint Martins of Art and Design w Londynie, której projekty charakteryzują odważne koncepcje, proste linie oraz precyzyjne wykonanie. Szabłowska jako producent wykonawczy realizowała spektakle Grzegorza Jarzyny, była m.in. konsultantem dla British Council w Londynie i Paryżu oraz dla Gulf Arena w Dubaju.
Za oświetlenie odpowiadać będzie Paweł „Spider” Pająk, który pracował z najbardziej wymagającymi reżyserami na świecie m.in. Robertem Willsonem i Gertem Hoffem. Od wielu lat współpracuje z zespołami muzycznymi w kraju i za granicą m.in. Duran Duran, Hey, Myslovitz, Kora czy Anna Maria Jopek.
Kolejną nowością jest designerska strefa experience marki Żywiec, którą od podstaw zbudowała na tę okazję agencja Live. Strefa składa się z siedmiu mobilnych kontenerów ustawionych piętrowo. W strefie znajdują się bary oraz – co jest również nowością – sklep z produktami sygnowanymi logiem Męskie Granie. Autorem projektu jest Marek Mielnicki ze studia Very Nice Works, realizacja Boxme.
– Ambicją naszą oraz marki Żywiec jest wykreowanie wydarzenia, które będzie wyznacznikiem najwyższej muzycznej jakości na polskiej scenie. W równym stopniu dotyczy to także koncertów, dlatego do współpracy zaprosiliśmy po raz kolejny czołowych producentów, projektantów oraz techników. Uważam, że udało nam stworzyć jeden z najlepszych aktualnie zespołów produkcyjnych w Polsce – powiedział Marcin Stolarski, lider projektu Męskie Granie, director of the project team, Live.
Koncerty z cyklu Męskie Granie odbędą się w sześciu miastach – Warszawie (Koneser, 14 lipca), Krakowie (Ogrody Muzeum Archeologicznego, 21 lipca), Gdańsku (Ołowianka, 28 lipca), Poznaniu (Stara Gazownia, 4 sierpnia), Wrocławiu (Browar Mieszczański, 11 sierpnia), Żywcu (Amfiteatr Pod Grojcem, 1 września).