Nagrody w konkursie KTR 2020 wręczone

fot. KTR / Facebook
Na zdjęciu: fot. KTR / Facebook

Wśród laureatów KTR 2020 przyznano 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. W rankingu rocznym na I miejscu znalazły się: agencja 180heartbeats + Jung v. Matt, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako Reklamodawca Roku.

Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:
Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + Jung w. Matt za kampanię „A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX

  • Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną „Stop ciężarówkom!”
  • Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, Reserved
  • Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry
  • Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację „Odbicie. Jestem jak ty zapewne”, zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.


O nagrodach decydowalo 75-osobowe Jury, które obradowało pod przewodnictwem: Katarzyny Sośnierz (LVOV) oraz Dawida Szczepaniaka (VMLY&R) – kategoria Communication, Bartka Walczuka (180heartbeats + Jung V.Matt) – Design, Marcina Talarka (IRL) – Technology, Sylwii Rękawek (Michoń Leo Burnett) – Craft Photography, Marcina Sosińskiego (Mccann Worldgroup) – Craft Illustration, Macieja Waligóry (DDB Warszawa) – Craft Audio Video.

– W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywistym było, że trzeba będzie wymyślić sposób, w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron – podkreślił Maciej Waligóra, przewodniczący zarządu KTR. Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20 proc. wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności. Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku – wyjaśnia Maciej Waligóra.


Po raz trzeci zarząd KTR przyznał także nagrodę Hall of Fame za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.

Agencją Roku zostało 180heartbeats + Jung v. Matt, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios.

Ranking agencji w konkursie KTR 2020:
 

AGENCJA ROKU
1 180heartbeats + Jung v. Matt, 112,5 p.
2 VMLY&R, 6,75 p.
3 DDB Warszawa, 46,5.

STUDIO PROJEKTOWE ROKU
1 OSOM Studios, 33,25 p.
2 NIENAUTNOWAK, 28,75 p.
3 Sek Corp    28,5 p.
 

DOM PRODUKCYJNY ROKU
1 Papaya Films, 99,25 p.
2 OTO Film, 40 p.
3 Dobro 29,75 p.

STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU
1 Platige Image, 79 p.
2 Juice Sound, 25 p.
3 Televisor, 22,5 p.

REKLAMODAWCA ROKU: OLX

Transmisja z gali odbyła się 23 listopada. Relację z wydarzenia można obejrzeć na Facebooku na kanale Klubu Twórców Reklamy.
Organizatorami konkursą są: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy KTR, Cannes Lions. Za realizację gali odpowiadała agencja IDFX

 

LISTA NAGRODZONYCH PROJEKTÓW >>>
 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl