Nagrody w konkursie KTR 2020 wręczone

Wśród laureatów KTR 2020 przyznano 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. W rankingu rocznym na I miejscu znalazły się: agencja 180heartbeats + Jung v. Matt, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako Reklamodawca Roku.
Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:
Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + Jung w. Matt za kampanię „A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX
- Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną „Stop ciężarówkom!”
- Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, Reserved
- Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry
- Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację „Odbicie. Jestem jak ty zapewne”, zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.
O nagrodach decydowalo 75-osobowe Jury, które obradowało pod przewodnictwem: Katarzyny Sośnierz (LVOV) oraz Dawida Szczepaniaka (VMLY&R) – kategoria Communication, Bartka Walczuka (180heartbeats + Jung V.Matt) – Design, Marcina Talarka (IRL) – Technology, Sylwii Rękawek (Michoń Leo Burnett) – Craft Photography, Marcina Sosińskiego (Mccann Worldgroup) – Craft Illustration, Macieja Waligóry (DDB Warszawa) – Craft Audio Video.
– W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywistym było, że trzeba będzie wymyślić sposób, w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron – podkreślił Maciej Waligóra, przewodniczący zarządu KTR. Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20 proc. wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności. Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku – wyjaśnia Maciej Waligóra.
Po raz trzeci zarząd KTR przyznał także nagrodę Hall of Fame za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.
Agencją Roku zostało 180heartbeats + Jung v. Matt, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios.
Ranking agencji w konkursie KTR 2020:
AGENCJA ROKU
1 180heartbeats + Jung v. Matt, 112,5 p.
2 VMLY&R, 6,75 p.
3 DDB Warszawa, 46,5.
STUDIO PROJEKTOWE ROKU
1 OSOM Studios, 33,25 p.
2 NIENAUTNOWAK, 28,75 p.
3 Sek Corp 28,5 p.
DOM PRODUKCYJNY ROKU
1 Papaya Films, 99,25 p.
2 OTO Film, 40 p.
3 Dobro 29,75 p.
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU
1 Platige Image, 79 p.
2 Juice Sound, 25 p.
3 Televisor, 22,5 p.
REKLAMODAWCA ROKU: OLX
Transmisja z gali odbyła się 23 listopada. Relację z wydarzenia można obejrzeć na Facebooku na kanale Klubu Twórców Reklamy.
Organizatorami konkursą są: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy KTR, Cannes Lions. Za realizację gali odpowiadała agencja IDFX