Łódź: drugie miejsce na świecie najbardziej warte odwiedzenia

foto: www.lodz.pl
foto: www.lodz.pl

Łódź znalazła się na drugim miejscu na świecie w zestawieniu Lonely Planet jako destynacja warta odwiedzenia w 2019 roku. Miasto zachwyciło oceniających przemianą dawnych fabryk w przestrzenie kulturalne, rozrywkowe i handlowe.

 

Specjaliści z Lonely Planet wymieniają następujące obowiązkowe punkty na mapie Łodzi: Manufaktura, centrum handlowo-rozrywkowe, gdzie swoją siedzibę ma Muzeum Sztuki (ms2) oraz znajdują się takie atrakcje jak sztuczna plaża (latem), czy sztuczne lodowisko (zimą) a także tyrolka, czyli przejazd linowy nad Rynkiem Włókniarek Łódzkich, Dworzec Łódź Fabryczna – niepowtarzalne dzieło sztuki będące dworcem kolejowym, oraz  przejażdżka rikszą po ulicy Piotrkowskiej – najdłuższym deptaku handlowym w Europie.
 

– W ostatnich latach w Łodzi zrealizowano wielkie i ambitne inwestycje, mające na celu pobudzenie i zmodernizowanie tego trzeciego co do wielkości miasta w Polsce. I to widać – stwierdza Tom Hall, redaktor naczelny Lonely Planet. – Dawne przędzalnie i tkalnie zamieniły się w pełne życia apartamenty, restauracje, miejsca kultury, które teraz tętnią życiem nocnym. Kolorowe murale pojawiające się na ścianach kamienic, magazynów, czy fabryk dały impuls do rozwoju miasta jako mekki dla młodych artystów i przedsiębiorców – dodaje.

Lonely Planet każdego roku wybiera listę Best in Travel, wskazującą najlepsze 10 miast, państw i regionów, które w nadchodzącym roku warto zwiedzić.
Początkiem jest nominacja ze strony redaktorów, użytkowników oraz influenserów tworzących społeczność Lonely Planet. Następnie odbywa się głosowanie przez wybrane jury. Rezultatem jest różnorodna lista miejsc, które warto odwiedzić w nadchodzącym roku. Omawiane są także podstawowe trendy podróży, które zaczynają dominować w podróżowaniu.

 

Najkorzystniejsze miejsca do odwiedzenia w 2019 roku według Lonely Planet to:
1. Dolina Południowego Nilu w Egipcie - „Światowej klasy starożytne miejsca, dostępne za parę dolarów”
2. Łódź, Poland – „Łączy renowację industrialnych przestrzeni z odważnymi projektami architektonicznymi”
3. Park Narodowy Great Smoky Mountains, USA – „Jedne z najlepszych wędrówek po wschodniej stronie Mississippi”
4. Malediwy – „Biznes rośnie niczym wieści o sieci niedrogich noclegów”
5. Houston – „Świetne miejsce, by uczcić 50-lecie wielkiego kroku dla ludzkości”
6. Argentyna – „Ten kraj zachęca ludzi do znacznych oszczędności”
7. Bangladesz – „Miejsce Światowego Dziedzictwa Unesco czekające na odkrycie”
8. Albania – „Ostatnia granica Europy, wiele niezwykłych ofert, niedostępnych na pierwszy rzut oka”
9. Ekwador – „Chcesz zobaczyć w krótkim czasie to, co najlepsze w Ameryce Południowej?”
10. Słowenia – „To Europa w miniaturze i świetny wybór ofert dla każdego”
 

Lonely Planet to wydawnictwo działające na rynku podróżniczym i publikujące od 1973 roku przewodniki zawierające wskazówki skierowane dla każdego rodzaju podróżników. Przez ostatnie cztery dekady sprzedano ponad 145 milionów egzemplarzy przewodników i stworzono społeczność, skupiającą pasjonatów podróżowania.
 

Łódzka Organizacja Turystyczna wraz z partnerami przygotowała kampanię promującą fakt otrzymania przez Łódź wyróżnienia ze strony Lonely Planet, jak również zachęcającą do odwiedzin miasta.
 

Działania są realizowane w okresie od 23 października do 7 listopada 2018 i obejmują współpracę PR-ową z partnerami (Lufthansa, Ryanair, Polska Organizacja Turystyczna wraz z siecią zagranicznych ośrodków, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze, Województwo Łódzkie, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Polska Izba Turystyki, członkowie Łódzkiej Organizacji Turystycznej), kampanię na terenie Polski w Google we współpracy z partnerami lokalnymi (Miasto Łódź, Vienna House Andel s Łódź, DoubleTree by Hilton Łódź, Miejska Arena Kultury i Sportu), działania wizerunkowo-sprzedażowe na rynku brytyjskim w oparciu narzędzia linii lotniczej Ryanair, oraz działania wspomagające ze strony Lonely Planet na całym świecie w oparciu o ranking Best in Travel 2019.
 

W ramach kampanii we współpracy z grupą medialną GoodEye przygotowane zostały spoty 30-sekundowe i 105-sekundowe prezentujące miasto. Kampania zakończy się udziałem Łodzi w World Travel Market w Londynie w dniach 5-7 listopada 2018 roku.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl