Anna Górska: Wpływ koronawirusa na międzynarodową branżę spotkań

Mobile World Congress, Facebook Global Marketing, targi IBTM Regionu Azja Pacyfik. To tylko niektóre z dużych imprez branżowych odwołane w związku z zagrożeniami wywołanymi epidemią koronawirusa na świecie, który zaraził  ponad 17 tys. osób w ponad 25 krajach i pochłonął już 2100 istnień ludzkich. Koronawirus jest rosnącym globalnym zagrożeniem dla zdrowia publicznego, które ma konsekwencje w branży spotkań.
 

Inauguracyjna impreza Reed Travel Exhibitions IBTM Asia Pacific miała odbyć się w Singapurze w dniach 6-8 kwietnia, ale została odwołana w celu ochrony zdrowia odwiedzających. Wydarzenie odbędzie się teraz 13-14 kwietnia 2021r. Facebook odwołał konferencję marketingową, Global Marketing Summit, w której wziąć udział miało w marcu tego roku w San Francisco ponad 4000 uczestników. Mobile World Congress w Barcelonie, który odbywał się od 33 lat bez zakłóceń, a w 2019 r. goszcząc 107 tys. odwiedzających z 200 krajów, wygenerował wpływ ekonomiczny w wysokości 473 mln euro, został również odwołany. Powodem było zagrożenie zdrowia uczestników oraz problemy związane z podróżowaniem.

Według International Congress and Convention Association (ICCA), która monitoruje status 1065 konferencji zaplanowanych w Regionie Azji i Pacyfiku, 44 z nich odczuło negatywny wpływ koronawirusa. 34 z nich zostały odłożone na inny termin, pięć odwołano i pięć przeniesiono w inne miejsce. Poza Azją i Pacyfikiem dwa spotkania w Europie i jedno w Afryce zostały przełożone.

Wychodząc z założenia, że w obliczu niepewności lub kryzysu znalezienie wiarygodnych i aktualnych źródeł informacji ma kluczowe znaczenie dla podejmowania odpowiedzialnych decyzji, ICCA stworzyło blog COVID-19 (Corona-Virus-Disease-2019), aby pomóc profesjonalistom z branży znaleźć wiarygodne informacje na temat nowej epidemii.

Branża spotkań międzynarodowych może odegrać istotną rolę w znalezieniu rozwiązania na obecną epidemię. Po pierwsze nie panikując. Wykazując się odpornością i zaufaniem, utrzymując w możliwie największym stopniu bieżący harmonogram działań i spotkań, a tam, gdzie nie jest to możliwe, współpracując nad opracowaniem alternatywnych rozwiązań, które pomagają w utrzymaniu wymiany informacji. Po drugie, organizacja kongresów, transfer wiedzy to najlepszy możliwy sposób rozwiązania tych i wielu innych globalnych problemów. Na branżę spotkań zawsze będzie mieć wpływ wszystko, co ogranicza lub hamuje podróż - ale jednocześnie wydarzenia, które organizujemy i wspieramy, są sposobem na rozwiązanie tych problemów. W obliczu takich wyzwań naszym zadaniem jest zatem nieustanne podkreślanie roli, jaką odgrywamy w ułatwianiu kluczowych interakcji i przez to znajdowanie kreatywnych rozwiązań jako sposobu na postęp globalny.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) opublikowała właśnie dziewięciostronicowy dokument z kluczowymi zaleceniami dla osób planujących duże wydarzenia w kontekście wybuchu COVID-19. Oprócz podstawowych porad dotyczących zarządzania ryzykiem, dokument zawiera porady dotyczące zachowania w tłumie, sposobu interakcji uczestników, układu obiektów, rejestracji i średniego wieku uczestników.
Podczas gdy większość regionów świata jest stosunkowo mało narażona na tę chorobę, ważne jest, aby organizatorzy przewidywali i byli przygotowani na zagrożenia w celu zarówno zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom swoich eventów, jak i sukcesu ich wydarzeń.

 

Autor: Anna Górska, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense, wiceprezes ds. współpracy międzynarodowej Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl