Akademia SKKP: Premiera przewodnika ECM elementem kampanii „Razem tworzymy Nowe Jutro”
W dniu 30 maja ECM European Cities Marketing, zrzeszająca 125 członków, w których skład wchodzą organizacje turystyczne, biura convention oraz organizacje zajmujące się marketingiem miejsc, publikuje przewodnik „The DMMO Covid-19 Continuity Checklist – An ECM Guide for Sustainable Recovery”. Opracowany wspólnie z Toposophy ma pomóc europejskim miastom stawić czoło nowym wyzwaniom, związanym z COVID-19. Pisze Anna Górska w cyklu Akademia SKKP.
Przewodnik zawiera case studies z miast członkowskich ECM oraz listę konkretnych działań naprawczych w podziale na trzy etapy: Response (Odpowiedź), Recovery (Odbudowa) i Resilience (Odporność). Etapy zostały wcześniej zdefiniowane przez World Tourism Organization (UNWTO) i obejmują kolejno miesiące: Response Marzec-Maj 2020, Recovery Czerwiec 2020-Marzec 2021, Resilience Kwiecień 2021 i dalej. W każdym z etapów zaproponowano listę kontrolną działań w poniższych obszarach:
- Policy Making & Advocacy
- Product & Service Development
- HR & Business Operations
- Place Making and Community Support
- Research & Intelligence
- Marketing and Communications.
Działania dotyczą m.in. komunikacji z lokalną społecznością, strategii marketingowych, narzędzi ułatwiających pracę zdalną. Dzięki rozbudowanej i przejrzystej liście kontrolnej, każdy wybiera te działania, które pasują do jego obecnej sytuacji, różniącej się znacznie w różnych regionach Europy.
Petra Strusek, prezes ECM mówi: – To praktyczne narzędzie ma pomóc podejmować właściwe decyzje i wyciągać wnioski z doświadczeń innych. W ECM utrzymujemy cały czas kontakt z naszymi członkami i rozmawiamy z nimi, aby wspierać przemysł turystyczny, w tym przemysł spotkań. Wymieniamy się wiedzą, nowymi praktykami, ale ten raport to coś więcej! Oferuje cenną listę kontrolną konkretnych działań, z których każdy może wybrać coś odpowiedniego dla siebie. Dzięki temu nie musimy wyważać już raz otwartych drzwi.
Przewodnik jest częścią szeregu działań, prowadzonych przez ECM, które mają pomóc członkom organizacji w pokonywaniu obecnych wyzwań i przygotowaniu się do „Nowego jutra”. Należą do nich narzędzia komunikacji, seminaria internetowe, ankiety badawcze. Wszystko w celu wypracowania wspólnej wizji nowej przyszłości naszych destynacji i odbudowy przemysłu spotkań. Together we can create #AnewTomorrow.
Przewodnik jest dostępny do pobrania ze strony ECM
Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”