Rusza Akademia SKKP – „konowlegde hub” branży kongresowej

Anna Górska i Katarzyna Cioch - wykładowczynie Akademii SKKP
Na zdjęciu: Anna Górska i Katarzyna Cioch - wykładowczynie Akademii SKKP

W Dniu Edukacji Narodowej Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ogłasza uruchomienie serię certyfikowanych szkoleń dla branży kongresowo-eventowej pod nazwą „Akademia SKKP”.

Celem statutowym SKKP jest rozwijanie profesjonalnych usług konferencyjnych, podnoszenie wiedzy i umiejętności m.in. przez szkolenie podmiotów działających w przemyśle spotkań. „Akademia SKKP” ma realizować te założenie.


Organizacja kongresów i konferencji, szczególnie dla klienta stowarzyszeniowego, znacząco różni się od organizacji eventu dla klienta korporacyjnego. Jak pokazały praktyki zagraniczne, o sukcesie pozyskiwania imprez stowarzyszeniowych decyduje znajomość specyfiki tego sektora. Bez znajomości procedury oceniania oferty, etapów bidowania czy aspektów, na które zwraca uwagę komisja oceniająca – szanse na wygranie przetargu są niewielkie.


Znacząco różni się zarówno sam proces komunikacji z klientem stowarzyszeniowym w porównaniu do korporacyjnego, jaki i oczekiwania jakie klient reprezentujący stowarzyszenie ma wobec organizatora. – Stąd potrzeba wprowadzenia na rynek szkoleń dedykowanych podmiotom pracującym z klientem stowarzyszeniowym – twierdzi Anna Górska, wiceprezes ds. współpracy międzynarodowej w SKKP i dodaje: – Poprzez oferowanie dostępu do sprawdzonego know how z takich organizacji jak ICCA, SKKP buduje swój wizerunek jako lider i ekspert branży kongresowej, a więc elity przemysłu spotkań.

 

Jak podkreśla Anna Górska, to co sprawia, że Akademia jest unikatowa w skali kraju, to właśnie jej „międzynarodowość”, czyli czerpanie z wiedzy i przykładów organizacji zagranicznych oraz akredytacja SKKP. Po szkoleniu podmioty uzyskują akredytację Stowarzyszenia, co ma podnosić ich wiarygodność na rynku spotkań. Szkolenia podzielone będą na cztery sektory i w zależności od specyfiki działalności klienta zamawiającego, moduły tematyczne będą różniły się treścią. Będą to marketing destynacji (skierowane do CVBs, DMCs, podmiotów, zajmujących się promocją miast i regionów), zarządzanie spotkaniami (skierowane do PCO), wsparcie spotkań i transport (skierowane do podwykonawców, jak dostawcy multimediów, transportu, cateringu) oraz obiekty (skierowane do hoteli i obiektów konferencyjnych).


 – Akademia jest przyczynkiem do dyskusji o edukacji branży w ogóle, której celem jest odpowiedź na pytanie, czy polska branża jest dostatecznie wyedukowana, a tym samym konkurencyjna i profesjonalna – mówi Katarzyna Cioch, wiceprezes ds. nauki i rozwoju w SKKP. – W branży przemysłu spotkań istnieje szereg szkoleń, kursów i specjalistycznych studiów, kształcących event managerów. Ale czy wiemy już wszystko? Jak wyglądają światowe trendy w edukacji?. Te tematy będą podejmowane na szeregu spotkań i paneli inicjowanych przez SKKP w najbliższej przyszłości. Już dzisiaj na nie zapraszamy – podkreśla.


Wykładowcami Akademii SKKP są Anna Górska i Katarzyna Cioch, od lat związane z przemysłem spotkań w różnych jego strukturach, posiadające doświadczenie w organizacjach i stowarzyszeniach międzynarodowych, a także na uczelniach wyższych w Polsce i za granicą. 

Teriminy szkoleń są ustalane indywidualnie, udział w Akademii jest płatny. 
www.skkp.org.pl/akademia

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl