Rusza Akademia SKKP – „konowlegde hub” branży kongresowej
W Dniu Edukacji Narodowej Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ogłasza uruchomienie serię certyfikowanych szkoleń dla branży kongresowo-eventowej pod nazwą „Akademia SKKP”.
Celem statutowym SKKP jest rozwijanie profesjonalnych usług konferencyjnych, podnoszenie wiedzy i umiejętności m.in. przez szkolenie podmiotów działających w przemyśle spotkań. „Akademia SKKP” ma realizować te założenie.
Organizacja kongresów i konferencji, szczególnie dla klienta stowarzyszeniowego, znacząco różni się od organizacji eventu dla klienta korporacyjnego. Jak pokazały praktyki zagraniczne, o sukcesie pozyskiwania imprez stowarzyszeniowych decyduje znajomość specyfiki tego sektora. Bez znajomości procedury oceniania oferty, etapów bidowania czy aspektów, na które zwraca uwagę komisja oceniająca – szanse na wygranie przetargu są niewielkie.
Znacząco różni się zarówno sam proces komunikacji z klientem stowarzyszeniowym w porównaniu do korporacyjnego, jaki i oczekiwania jakie klient reprezentujący stowarzyszenie ma wobec organizatora. – Stąd potrzeba wprowadzenia na rynek szkoleń dedykowanych podmiotom pracującym z klientem stowarzyszeniowym – twierdzi Anna Górska, wiceprezes ds. współpracy międzynarodowej w SKKP i dodaje: – Poprzez oferowanie dostępu do sprawdzonego know how z takich organizacji jak ICCA, SKKP buduje swój wizerunek jako lider i ekspert branży kongresowej, a więc elity przemysłu spotkań.
Jak podkreśla Anna Górska, to co sprawia, że Akademia jest unikatowa w skali kraju, to właśnie jej „międzynarodowość”, czyli czerpanie z wiedzy i przykładów organizacji zagranicznych oraz akredytacja SKKP. Po szkoleniu podmioty uzyskują akredytację Stowarzyszenia, co ma podnosić ich wiarygodność na rynku spotkań. Szkolenia podzielone będą na cztery sektory i w zależności od specyfiki działalności klienta zamawiającego, moduły tematyczne będą różniły się treścią. Będą to marketing destynacji (skierowane do CVBs, DMCs, podmiotów, zajmujących się promocją miast i regionów), zarządzanie spotkaniami (skierowane do PCO), wsparcie spotkań i transport (skierowane do podwykonawców, jak dostawcy multimediów, transportu, cateringu) oraz obiekty (skierowane do hoteli i obiektów konferencyjnych).
– Akademia jest przyczynkiem do dyskusji o edukacji branży w ogóle, której celem jest odpowiedź na pytanie, czy polska branża jest dostatecznie wyedukowana, a tym samym konkurencyjna i profesjonalna – mówi Katarzyna Cioch, wiceprezes ds. nauki i rozwoju w SKKP. – W branży przemysłu spotkań istnieje szereg szkoleń, kursów i specjalistycznych studiów, kształcących event managerów. Ale czy wiemy już wszystko? Jak wyglądają światowe trendy w edukacji?. Te tematy będą podejmowane na szeregu spotkań i paneli inicjowanych przez SKKP w najbliższej przyszłości. Już dzisiaj na nie zapraszamy – podkreśla.
Wykładowcami Akademii SKKP są Anna Górska i Katarzyna Cioch, od lat związane z przemysłem spotkań w różnych jego strukturach, posiadające doświadczenie w organizacjach i stowarzyszeniach międzynarodowych, a także na uczelniach wyższych w Polsce i za granicą.
Teriminy szkoleń są ustalane indywidualnie, udział w Akademii jest płatny.
www.skkp.org.pl/akademia