Focus Media Group tworzy uliczną galerię
Francuska 37 na warszawskiej Saskiej Kępie to od teraz adres nie tylko Focus Media Group, ale i wystawy ulicznej, którą przygotowała agencja.
Focus Media Group postanowiła w kreatywny sposób wykorzystać ogrodzenie okalające willę przy ul. Francuskiej 37; pod tym adresem agencja ma swoją siedzibę. Przestrzeń ta, czyli powierzchnia płotu, została ożywiona pracami z pogranicza sztuki i komunikacji, które składają się na pierwszą z cyklicznych wystaw.
Za pomysłem stoi kilka idei. Organizatorom chodzi o ożywienie fragmentu przestrzeni publicznej Saskiej Kępy. – Wierzymy, że jest to świetny pomysł na ożywienie przestrzeni wspólnej, a także pewien akt otwarcia się naszej organizacji na mieszkańców, naszych sąsiadów, przechodniów, turystów. To również idea promowania projektów artystycznych za którymi stoją dodatkowe wartości, jak choćby społeczne zaangażowanie i odpowiedzialność za dobro wspólne. Do tego nawiązują zresztą prace, które już możemy oglądać – mówi Michał Korczak, dyrektor zarządzający w Focus Media Group.
Teraz – gdy w związku z obostrzeniami epidemiologicznymi mamy do czynienia z licznymi ograniczeniami życia miejskiego – galeria uliczna ma dodatkowo stanowić przeciwwagę dla samoizolacji, zwracając uwagę spacerowiczów, przechodniów na swoją ekspozycję.
Na premierową ekspozycję składa się cykl prac przygotowanych z myślą o trwającej kampanii Polskiego Czerwonego Krzyża. Ich autorem jest Piotr Zawałło, na co dzień dyrektor kreatywny w Focus Media Group. Nazwa wystawy „Piękno żywiołów”, nawiązuje do myśli, iż żywioły są zarazem piękne i niebezpieczne. Trzeba je traktować z respektem i być przygotowanym na ich bezwzględną moc. Towarzysząca ekspozycji tablica informacyjna dokładnie wyjaśnia sens i idee stojące za tą realizacją.
Zdjęcia, które możemy zobaczyć przy Francuskiej 37, zostały w całości wykonane metodą tradycyjną, a scenografia – z papieru. Ludzi sfotografowano wcześniej i wydrukowano na papierze o wysokości 10 cm. – Dzięki temu człowiek jest tylko jednym z detali i buduje scenografię, podkreślając ogrom żywiołów i bezsilność człowieka. Photoshop służył jedynie do dodania typografii oraz logo. Typografia w przypadku epidemii buduje dystans i dzieli bohaterów. Całość tworzy spójny i wyrazisty komunikat. Atrakcyjna forma wizualna w połączeniu z prostym hasłowym komunikatem skraca dystans i daje nadzieję na lepsze jutro – wyjaśnia autor prac, Piotr Zawałło.
W realizacji projektu, poza Piotrem Zawałło, uczestniczyli również Jacek Kołodziejski (fotograf) i Zuza Słomińska (set design).
Focus Media Group zapowiada kolejne wystawy, do których będzie zapraszać przede wszystkim młodych, kreatywnych twórców. – Każdy, kto chce podzielić się ze światem czymś autorskim, oryginalnym, zaskakującym, będzie mieć taką szansę właśnie dzięki naszej galerii. Już teraz zachęcamy do kontaktu artystów, designerów, grafików – mówi Michał Korczak.
Galeria uliczna Francuska 37. Obecna ekspozycja potrwa do końca 2020 roku.