„Łódź kreuje eventy” – meeting plannerzy w Łodzi

andel’s Hotel Łódz zaprosił do Łodzi ponad 100 organizatorów spotkań i konferencji z agencji eventowych i korporacji na spotkanie „Łódz kreuje eventy”. Głównym celem wydarzenia była prezentacja eventowego potencjału miasta.
„Łódź kreuje eventy” to wydarzenie, którego idea powstała w oparciu o strategię promocji andel’s Hotel Łódz poprzez promocję destynacji oraz o nowe pozycjonowanie Łodzi jako miasta przemysłów kreatywnych. – Naszym celem jest pokazanie, iż Łódź to miasto otwarte na kreatywne pomysły eventowe i posiadające doskonałe zaplecze do ich realizacji. „Marketing by experience” to w naszym przekonaniu najlepszy sposób na promocję destynacji – podkreśla Anna Olszyńska, general manager andel’s Hotel Łódź.
W ciągu trzech dni eventu ponad 100 meeting plannerów z największych polskich agencji i korporacji miało okazją poznać atrakcje Łodzi i możliwości miasta pod kątem organizacji eventów. Pierwszego dnia po zapoznaniu sie z prezentacjami partnerów, goście zostali zaproszeni na wernisaż wystawy łódzkiego artysty – malarza Leszka Bartkiewicza „Sports Competitions”, a następnie na „Monte Carlo Night” do Casinos Poland w Manufakturze, które znajduje się w odległości kliku kroków od hotelu andel’s.
Miasto i łódzkie kluczowe obiekty eventowe zostały pokazane meeting plannerom poprzez grę miejską przygotowaną przez andel’s Hotel Łódź i grupę Fabricum. „Kod Łodzi” poprowadził przez eventowe miejsca w mieście, nie zawsze powszechnie znane. Zadaniem graczy było rozszyfrowanie hasła, a podpowiedzi szukali m.in. w Atlas Arenie, Międzynarodowych Targach Łódzkich czy na ulicy Piotrkowskiej. Poszczególne litery lub skojarzenia do poszczególnych słów były prezentowane przez różne kreatywne formy, nawiązując do koncepcji miasta przemysłów kreatywnych – m.in. taniec, muzykę, przekaz wideo, teatr improwizacji, odwołując się albo do charakteru odwiedzanego miejsca, albo do historii miasta jego logotypu i przede wszystkim do fontu wymyślonego przez artystę związanego z Łodzią – Władysława Strzemińskiego. Na wykreowanym przez niego kształcie liter opiera się nowe logo Łodzi. Gra zakończyła się w hotelu andel’s, którego architektura i aranżacja pozwoliła w hotelowym lobby zaprezentować finałowy spektakl.
Naturalnym skojarzeniem z Łodzią są także moda i tekstylia. Z jednej strony wynika to przemysłowej historii miasta z wiązanej z włókiennictwem, z drugiej z organizowanym z powodzeniem Fashion Week. Wieczorny event nawiązywał właśnie do tych tradycji. Fashion Night rozpoczęta uroczystą kolacją miała miejsce w nowoczesnej Sali Balowej hotelu andel’s. Goście, którzy mieli ochotę wziąć udział w konkursie na najlepsze stylizacje, poddali swoje stroje ocenie projektantów i stylistów – Agaty Wojtkiewicz, Irminy Kubiak oraz Bernarda Saczuka. Chętni mogli też dowiedzieć się, co ich ubiór mówi o nich samych podczas indywidualnej rozmowy z psychologiem Dariuszem Tarczyńskim.
Pobyt w Łodzi zakończył dwugodzinny tour po mieście wraz z przewodnikiem.
Partnerami eventu „Łódź kreuje eventy” byli Urząd Miasta Łodzi, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, PKP Intercity, Atlas Arena, Międzynarodowe Targi Łódzkie, SoundEdit, BVS Lighting, Grupa Fabricum, Restauracja Anatewka, Casinos Poland i Moda Forte.
Study tour „Łódź kreuje eventy” odbył się w dniach 7-9 września.
Zobacz fotorelacje z wydarzenia
Łódź kreuje eventy – „Fashion Night” cz. 2
Łódź kreuje eventy – „Fashion Night” cz. 1
Łódź kreuje eventy – gra miejska „Kod Łodzi"
Łódź kreuje eventy – konferencja i wernisaż Leszka Bartkiewicza