MPI: „Czy Twój event jest bezpieczny” – eksperci o bezpieczeństwie
Konferencja MPI Poland Autumn Meeting poświęcona była bezpieczeństwu organizowania eventow i wyjazdów incentive.
Spotkanie otworzył prezes MPI Poland Wojciech Liszka, podkreślając jak ważne jest zadanie sobie przed organizacją eventu kilku pytań, które pozwolą zagwarantować bezpieczeństwo imprezy. Niezbędna jest świadomość, że organizatorzy odpowiadają zarówno za swoich klientów, jak i pracowników i podwykonawców.
Pierwsza prezentacja prowadzona przez Mateusza Gorzkiewicza inżyniera bezpieczeństwa pożarowego poświęcona była praktycznym zasadom ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji. – Poszukując nowych oryginalnych venue, skupiamy się na tym, żeby było ciekawie i wyjątkowo – zaznaczył prelegent – a zapominamy o bezpieczeństwie ludzi. Mateusz Gorzkiewicz mówił także o specyfice imprez masowych, o konieczności przeprowadzenia analizy obiektu pod względem bezpieczeństwa oraz kto odpowiada za zabezpieczenie eventu i jakie czynniki wpływają na bezpieczeństwo organizowanej imprezy. Na koniec uczestnicy mogli praktycznie sprawdzić, jak bezpiecznie używać gaśnicy.
O wdrażaniach zasad bezpieczeństwa z punktu widzenia korporacji mówiła Magda Vielhaber z firmy Castrol. – W temacie bezpieczeństwa w ciągu ostatnich dwóch lat nastąpiła duża rewolucja. My jako korporacja podchodzimy do tego z pełną powagą. Niektórzy nie mają do tego jeszcze takiego stosunku i traktują temat z przymrużeniem oka – podkreślała. Odpowiedzialny za bezpieczeństwo w Castrolu dział HSSE wprowadza procedury już na etapie wyboru dostawcy i analizy ryzyka. Oprócz zasad obowiązujących aktów prawnych na równych zasadach obowiązujące są wewnętrzne procedury bezpieczeństwa.
Praktyczne zasady oceny ryzyka i wdrażania procedur bezpieczeństwa z punktu widzenia firmy obsługującego korporacje przedstawiła Agnieszka Slowik z Flower Travel. – Umowy są tak skonstruowane, że za każdą rzecz odpowiada organizator – zaznaczyła – dlatego też w naszym interesie jest przeprowadzenie analizy ryzyka. Robimy to nie tylko dla Castrola, ale z własnej inicjatywy także dla innych klientów.
Piotr Cybula, radca prawny, specjalizujący się w problemach prawnych turystyki, analizował główne założenia ustawy o turystyce i wynikające stąd obowiązki organizatora turystyki. – Duże zagrożenie widzę w tym, że istnieją firmy, które organizują wyjazdy typu incentive, nie mając odpowiednich uprawnień - powiedział dr Piotr Cybula. Zapisy ustawy są często mało precyzyjne i dają możliwości nadużyć. Należy jednak pamiętać, że zarówno w wypadku turystyki masowej, jak i wyjazdów incentive nadrzędnym prawem jest ustawa o turystyce.
Ostatni mówca Artur Potocki broker z firmy Link Brokers omówił warunki udzielania gwarancji oraz zasady wyliczenia sumy gwarancyjnej. Podkreślił, jak ważne jest uczulenie klientów na problem sportów wysokiego ryzyka, sportów ekstremalnych i chorób przewlekłych, które wymagają podwyższonych składek ubezpieczeniowych. Zaznaczył także konieczność wykupywania przez organizatorów dodatkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. – Wykonują państwo najbardziej ryzykowna działalność na świecie - mówił Artur Potocki - dlatego warto zainwestować w odpowiednie zabezpieczenia.
Sponsorem konferencji była sieć hoteli Radisson Blu, która wykorzystała spotkanie jako formę promocji nowego konceptu konferencyjnego Experience Meetings. – Segment spotkań jest dla nas kluczowy. Nowy koncept Experience Meetings zapewnia naszym gościom spójny, wysoki standard oferowanych przez nasze hotele produktów i usług – od pierwszego aż do ostatniego etapu ich realizacji. Jednocześnie idea ta wspiera nasze ambitne działania nakierowane na generowanie przychodów – mówi Olivier Jacquin, senior vice president sales, marketing and distribution w Grupie Rezidor, która jest operatorem sieci Radisson Blu w regionie EMEA.
Organizatorzy konferencji podkreślają bardzo duże zainteresowanie tematem, które spowodowało, że lista zgłoszeń została zamknięta klika dni przed spotkaniem.
Konferencja odbyła się 4 października w warszawskim Radisson Blu Centrum. Wsparły ją firmy Design4Rent, Brill AV Media oraz Conrego.