Warszawski Marriott przestaje być Marriottem. Marriott International wycofał się z prowadzenia hotelu

Warsaw Marriott Hotel
Na zdjęciu: Warsaw Marriott Hotel

Pięciogwiazdkowy hotel, zlokalizowany w centrum Warszawy, przy alejach Jerozolimskich, tuż przy Dworcu Centralnym PKP, przestanie działać pod marką Marriott. Amerykańska sieć wycofała się z jego prowadzenia.

Firma LIM Center, właściciel budynku hotelu, poinformowała, że otrzymała 6 sierpnia 2024 roku od firmy Marriott pismo zrywające umowę w trybie natychmiastowym, bez procedur przewidzianych umową i bez podania dokładnych powodów takiej decyzji.
– Jesteśmy zaskoczeni formą przekazania tej informacji dotyczącej flagowego hotelu na licencji Marriott w Polsce i jej pochopnością. Takie działanie znacząco wykracza poza przyjęte przez nas biznesowe standardy, jak również narusza postanowienia umowne. Jednocześnie przypominamy, że hotel prowadzony jest przez spółkę LIM Center sp. z o.o. To ona podpisuje umowy biznesowe, zatrudnia pracowników, pozyskuje partnerów biznesowych, czy rozlicza się podatkowo w Polsce. Jedynie zgodnie z umową amerykańska sieć korzystała z miejsca, lokalizacji i budynku spółki LIM Center sp. z o.o., nadając mu nazwę i markę. Spółka LIM Center nadal będzie prowadzić działalność hotelową, zmieni się jedynie nazwa hotelu, ale usługi na niezmienionych warunkach i standardach prowadzone będą w sposób ciągły z należytą dbałością o pracowników, kontrahentów i gości hotelu – oświadcza spółka.
LIM Center podkreśla, że cały czas podejmowane są inwestycje, które podnoszą standardy budynku i hotelu, aby komfort z jego korzystania był jeszcze wyższy i przekraczał dotychczasową jakość.

– Dla naszych klientów w budynku i hotelu – tych biznesowych i indywidualnych nic się nie zmieni, a nawet dołożymy starań, by te standard były jeszcze wyższe i abyśmy zapewnili wysoką jakość usług. Teraz będziemy w 100 procentach mieli na to wpływ – dodał Dariusz Oleksiak, managing director hotelu.

– Potwierdzamy, że Warsaw Marriott Hotel przestał być częścią portfolio obiektów Marriott Bonvoy. Decyzję podjęto po wnikliwej analizie, a naszym priorytetem obecnie jest zapewnienie, aby proces tej zmiany przebiegł jak najsprawniej dla gości oraz pracowników – informuje Marriott International EMEA.
Firma zapewniła, że Polska pozostaje ważnym rynkiem dla Marriott International. Lokalne portfolio marki liczy 23 hotele, a plany rozwoju obejmują otwarcie 10 kolejnych obiektów w ciągu najbliższych kilku lat. – Zarządzanie Warsaw Marriott Hotel przez ponad 30 lat było dla nas przywilejem. Życzymy zespołowi hotelu wielu sukcesów w dalszym prowadzeniu obiektu – oświadcza Marriott International.
Marriott International nie ujawnia przyczyny decyzji, dotyczącej zakończenia współpracy ze spółką LIM Center, właścicielem obiektu. Publikowane w mediach, między innymi na portalu branżowym e-hotelarz, informacje mówią o sporach między partnerami, dotyczących między innymi rozliczeń z okresu pandemii.

Warsaw Marriott Hotel został otwarty w roku 1989. Ma 44 kondygnacje. Dysponuje 523 pokojami i apartamentami. Działa tutaj między innymi najwyżej położony bar w Polsce Panorama Sky Bar, restauracja Floor No2 oraz Lobby Bar z ogródkiem z widokiem na centrum miasta. Obiekt posiada także zróżnicowane zaplecze konferencyjno-eventowe, strefę spa i fitness z basenem oraz podziemny parking.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl