Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel świętuje pierwsze urodziny
Czwarty września to nie tylko międzynarodowe święto czekolady, ale także rocznica otwarcia muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel w Warszawie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odbyły się tutaj premiery, warsztaty, wystawy, a samo muzeum odwiedziło ponad 350 tys. osób.
Właśnie mija rok, od kiedy firma Wedel zakończyła swoją największą od niemal 100 lat inwestycję, otwierając muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel. Obiekt obejmuje przestrzenie wystawiennicze, nowoczesną część produkcyjną i warsztatowo-eventową. Działa w nim sklepik oferujący tematyczne gadżety i słodkości, w tym Czekoladę Mleczną „Wyjątkowo Aksamitną z Fabryki Czekolady”, która została stworzona specjalnie dla muzeum. Po zwiedzaniu można napić się gorącej czekolady lub skosztować pyszności z Pijalni Czekolady E.Wedel. Multisensoryczna przestrzeń edukacyjno-rozrywkowa, zapraszająca do świata czekolady, bawi, uczy, zachęca do spędzania czasu razem, a także umożliwia doświadczanie marki E.Wedel w zupełnie niestandardowy sposób.
W ciągu roku muzeum stało się jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w Warszawie i zostało 7. najpopularniejszą atrakcją turystyczną w Polsce. Ponad 350 tysięcy odwiedzających przekroczyło próg muzeum, a 80 tysięcy uczestniczyło w czekoladowych warsztatach, tworząc 20 tysięcy własnoręcznie udekorowanych Torcików Wedlowskich, 73 tysiące pralin i 2,2 tysiąca tabliczek czekolady.
– Od początku wiedzieliśmy, że Fabryka Czekolady E.Wedel musi być czymś więcej niż zwykłym muzeum. Chcieliśmy stworzyć miejsce, które stanie się nie tylko atrakcyjnym punktem kulturalno-rozrywkowym, ale także będzie żyło, zmieniało się, edukowało i inspirowało. Po roku możemy powiedzieć, że ta wizja się spełnia, bo to, co dzieje się w tych murach, to efekt wspólnej energii zespołu i partnerów, którzy stale angażują się w działania muzeum. Stworzyliśmy miejsce, które jest dostępne dla wszystkich, bez wyjątku – mówi Robert Zydel, dyrektor muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel.
W wedlowskim muzeum działa inicjatywa „Daj im szansę”, w ramach której odwiedzający mogą kupić produkty prosto z fabryki – te, które ze względu na swój „nieidealny” wygląd nie trafiły na półki sklepowe. To m.in. połamane tabliczki czekolady, nierówno oblane pianki Ptasie Mleczko® czy praliny o nietypowych kształtach. Dzięki akcji wspólnie udało się już uratować aż 13 ton słodyczy.
Przez ostatnie miesiące czekolada spotykała się tu z modą, sztuką i sportem. Na tarasie z widokiem na panoramę Warszawy odbywały się poranne zajęcia jogi, wśród stałej ekspozycji pojawiła się wystawa czasowa fotografii Pawła Bownika „Motywy”, a kwietna łąka przed wejściem rozkwitała od wiosny do późnego lata. Degustacje płynnej czekolady – których goście wypili już ponad 10 tysięcy litrów – stały się najbardziej wyczekiwanym punktem zwiedzania.
W muzeum nagrywany jest także podcast „Wedle Uznania”, w którym Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy, oraz Robert Zydel, dyrektor Muzeum, rozmawiają z zaproszonymi gośćmi o biznesie, kulturze, sztuce i sprawach społecznych, tworząc inspirującą przestrzeń zderzeń intelektualnych na styku różnych światów.
– Muzeum od początku swojego istnienia to coś więcej, niż tylko atrakcja turystyczna. To serce spotkań międzypokoleniowych, przestrzeń, w której chcemy realizować nasz cel wyższy – wnosić wartość do społeczeństwa poprzez edukację, wspólne spędzanie czasu i wspieranie kultury. Od odkrywania tajników produkcji czekolady, przez poznawanie historii marki, aż po wystawy tymczasowe, takie jak ostatnia ekspozycja prac polskiego fotografa, Bownika – mówi Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.
Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel oferuje także przestrzenie, w których można organizować wydarzenia – np. Przestrzeń Baryłki (do 250 osób), Salę Warsztatową (do 32 osób), Pawilon Multimedialny (do 50 osób) i Taras widokowy (do 200 osób).
Zobacz też Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel w Wyszukiwarce Obiektów Konferencje.pl >>>