Sound Garden Hotel – pierwszy samoobsługowy hotel w Warszawie
Wiosną planowane jest otwarcie pierwszego samoobsługowego, muzycznego hotelu w stolicy. Sound Garden Hotel i Sound Garden Conference Center powstają w ramach kompleksu Business Garden.
Hotel będzie oferował 206 pokoi, w tym dwa przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, i pięć apartamentów. Rezerwacji będzie można dokonać, wykorzystując intuicyjną internetową lub mobilną aplikacją. Zamiast tradycyjnej recepcji w hotelowym lobby znajdą się elektroniczne kioski, przy użyciu których goście maksymalnie w ciągu jednej minuty zameldują się w hotelu, zapłacą za pobyt i e-mailem otrzymają fakturę. W tym samym lobby w strefie Grab & Go zjedzą przygotowane dla nich zdrowe śniadanie, nie tracąc czasu na kolejkę czy rejestrację. W pokoju, wykorzystując inteligentny pulpit, będą mogli m.in. sterować oświetleniem, roletami czy naładować własne urządzenia. Centrum dowodzenia stanowi także telewizor z interaktywną telewizją i muzyką. Cały obiekt objęty jest bezpłatnym dostępem do wi-fi.
Na każdym z pięciu hotelowych pięter, będzie można posłuchać innego rodzaju muzyki. Gość sam zdecyduje też, w jakim klimacie najbardziej lubi wypoczywać, wybierając pokój na piętrze jazz, pop, rock, nature sounds lub silence. Będąc w pokoju, będzie mógł wybrać spośród propozycji z danego gatunku i słuchać wyselekcjonowanych przez siebie przebojów. W lobby i na poziomie konferencyjnym dominował będzie styl lounge i klasyczny.
Dbałość o dźwięki została uwzględniona także w projekcie centrum konferencyjnego – wszystkie sale charakteryzować ma bardzo dobra akustyka. Ponadto, jak informuje Miłosz Stanisławski, dyrektor sprzedaży i marketingu hotelu, sale zostały wykonane zgonie z najwyższymi europejskimi normami dźwiękoszczelności, co umożliwia organizację różnych spotkań w tym samym czasie.
Nazwy dziewięciu sal będą nawiązywały do świata muzyki, a znakiem rozpoznawczym piętra konferencyjnego będzie wielkoformatowa fotografia Królewskiej Orkiestry Symfonicznej przy Pałacu w Wilanowie, z którą Sound Garden będzie współpracować przy wielu projektach.
Największa sala Sound Garden Conference Center – Symphony pomieści ponad 300 uczestników spotkania, a przystosowana m.in. do organizacji koncertów – Opera ponad 150. Wszystkie sale mają pełny dostęp do światła dziennego oraz możliwość urządzenia przerw kawowych podczas konferencji na świeżym powietrzu. Całe Sound Garden Conference Center jest przystosowane do organizacji w jednym czasie spotkań dla 800 osób. Dla poszukujących chwilowej alternatywy do tradycyjnej sali konferencyjnej centrum oferuje strefę relaksu w ogrodzie Sound Garden. Sound Garden Conference Center z racji specyfiki organizacji eventów czy konferencji nie będzie samoobsługowe.
– Jesteśmy pierwszym hotelem SMART w Warszawie – podkreśla Miłosz Stanisławski, dyrektor sprzedaży i marketingu hotelu. – Realizacja naszej koncepcji mieści się w hasłach: Saving time, Music-designed, Affordable, Responsible for environment, Trend-creating. Stworzyliśmy Sound Garden Hotel jako realizację nowego podejścia do biznesu hotelarskiego, z pasji do muzyki i nowatorskich rozwiązań oraz z dbałością o środowisko.
Sound Garden Hotel i Sound Garden Conference Center stanowią część kompleksu Business Garden. Obiekt zlokalizowany jest 2 km od warszawskiego Lotniska Okęcie.
Inwestorem jest szwedzki deweloper SwedeCenter, operatorem grupa The Legend Hotels & Spa.