Mercure Alba Iulia – Accor otwiera nowy hotel w Rumunii

Mercure Hotels & Resorts (Accor)  otwiera nowy hotel w Alba Iulia, jednym z najbardziej malowniczych miast Rumunii. Mercure Alba Iulia to pierwszy hotel międzynarodowej sieci w historycznym sercu Transylwanii. Obiekt, łączący rzymskie dziedzictwo, średniowieczną elegancję z nowoczesnym komfortem, dzieli pięciominutowy spacer od kultowej Cytadeli Alba Carolina. 
 
Mercure Alba Iulia oferuje 118 pokojów, spa inspirowane starożytnym Rzymem, modułowe przestrzenie konferencyjne i eventowe mieszczące do 500 osób oraz restaurację à la carte, która łączy transylwańskie smaki z kulinarnymi akcentami lokalnych receptur.
Niezależnie od tego, czy podróżują w celach biznesowych, czy turystycznych, goście mogą odkrywać bogatą historię Apulum – starożytnej nazwy Alba Iulia – dzięki starannie dobranemu wystrojowi i rzemieślniczym detalom pochodzącym od lokalnych twórców.
 
Mercure Alba Iulia został stworzony przez grupę Dentotal – wieloletniego partnera Accor w Rumunii, który ma na swoim koncie trzy działające hotele w kraju oraz kolejny w fazie rozwoju. Nowo otwarty hotel jest wyrazem zaufanej współpracy opartej na wspólnych wartościach, takich jak dążenie do jakości i doskonałości operacyjnej, pasja do tworzenia niezapomnianych doświadczeń gości oraz wspólna ambicja ożywiania lokalnych destynacji poprzez celebrację ich wyjątkowych historii i kulturowych skarbów. 

Architektura i koncepcja designu hotelu zostały oparte na niedawnym odkryciu archeologicznym – rzymskiej drodze przebiegającej przez starożytne Apulum. Od mozaikowego oświetlenia w lobby, przez historyczne mapy, freski i lokalne rzemiosło, które zdobią wnętrza – Mercure Alba Iulia zaprasza gości do odkrywania kolejnych warstw historii. Każdy pokój posiada indywidualny motyw, inspirowany okresem rzymskim, średniowiecznym lub współczesnym.
Mercure Alba Iulia to pierwszy hotel w mieście afiliowany przy międzynarodowej sieci. Jego lokalizacja przy ulicy Dimitrie Cantemira 2A zapewnia bezpośredni dostęp do głównych atrakcji turystycznych, w tym Katedry Prawosławnej Zjednoczenia, Katedry Rzymskokatolickiej oraz Muzeum Zjednoczenia Narodowego.

Accor prowadzi obecnie 24 hotele w Rumunii, oferując ponad 2600 pokojów w największych miastach i kluczowych destynacjach wypoczynkowych. Wzmacniając swoje zaangażowanie na rynku rumuńskim, grupa planuje otwarcie 18 nowych hoteli do 2027 roku, co wzbogaci krajowe portfolio o blisko 2000 dodatkowych pokojów. Pod szyldem marki Mercure w Rumunii działa dziesięć hoteli, a sześć kolejnych jest w przygotowaniu, co potwierdza jej rosnącą popularność i dalszy rozwój w całym kraju.
– Dzięki Mercure Alba Iulia naszym celem jest stworzenie naprawdę wyjątkowego doświadczenia – takiego, które celebruje niezwykłe dziedzictwo miasta, a jednocześnie oferuje komfort i standardy obsługi, jakich oczekuje się od międzynarodowej marki. Widzimy ten hotel zarówno jako kulturowy punkt orientacyjny, jak i idealny punkt wyjścia do odkrywania bogatej przeszłości oraz tętniącej życiem współczesności Alba Iulii. Jednocześnie został on zaprojektowany tak, aby być doskonałym miejscem na wydarzenia biznesowe, prywatne uroczystości i niezapomniane spotkania – mówi Alexandra Cehan, cluster general manager, Mercure Alba Iulia and ibis Styles Bucharest City Center. 

Od momentu powstania w 1973 roku, Mercure konsekwentnie odkrywa przed gośćmi skarby otoczenia każdego ze swoich hoteli, tworząc atmosferę inspirowaną lokalnością i oddającą unikalny charakter danego miejsca. Z ponad 1000 hoteli w 70 krajach, Mercure niezmiennie oferuje doświadczenia zakorzenione w lokalnej kulturze. W zgodzie z hasłem marki Mercure „Locally Inspired” program Discover Local powstał, by rozbudzać ciekawość gości i pogłębiać ich więź z odwiedzanym miejscem poprzez autentyczne doświadczenia kulinarne oraz promocję lokalnych specjałów. Inicjatywa zachęca podróżnych do odkrywania smaków i tradycji unikalnych dla każdego regionu. Discover Local to także historie, legendy i ukryte skarby, znane jedynie lokalnej społeczności. 
Z ponad 210 nowymi hotelami w fazie rozwoju, Mercure może poszczycić się największym portfelem inwestycyjnym wśród marek należących do grupy Accor, nieustannie łącząc wysokie standardy z autentycznym, lokalnym charakterem. 
Marka Mercure, należąca do grupy Accor, cieszy się dużą popularnością wśród gości w Polsce, będąc jedną z najchętniej wybieranych w kraju. Wśród flagowych obiektów wyróżniają się m.in. Mercure Szczyrk Resort oraz Mercure Kraków Fabryczna City. Sieć dynamicznie rozwija się w Europie Środkowo-Wschodniej, czego potwierdzeniem jest ogłoszone otwarcie nowego hotelu Mercure w Rumunii.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl