Mercure Alba Iulia – Accor otwiera nowy hotel w Rumunii
Mercure Hotels & Resorts (Accor) otwiera nowy hotel w Alba Iulia, jednym z najbardziej malowniczych miast Rumunii. Mercure Alba Iulia to pierwszy hotel międzynarodowej sieci w historycznym sercu Transylwanii. Obiekt, łączący rzymskie dziedzictwo, średniowieczną elegancję z nowoczesnym komfortem, dzieli pięciominutowy spacer od kultowej Cytadeli Alba Carolina.
Mercure Alba Iulia oferuje 118 pokojów, spa inspirowane starożytnym Rzymem, modułowe przestrzenie konferencyjne i eventowe mieszczące do 500 osób oraz restaurację à la carte, która łączy transylwańskie smaki z kulinarnymi akcentami lokalnych receptur.
Niezależnie od tego, czy podróżują w celach biznesowych, czy turystycznych, goście mogą odkrywać bogatą historię Apulum – starożytnej nazwy Alba Iulia – dzięki starannie dobranemu wystrojowi i rzemieślniczym detalom pochodzącym od lokalnych twórców.
Mercure Alba Iulia został stworzony przez grupę Dentotal – wieloletniego partnera Accor w Rumunii, który ma na swoim koncie trzy działające hotele w kraju oraz kolejny w fazie rozwoju. Nowo otwarty hotel jest wyrazem zaufanej współpracy opartej na wspólnych wartościach, takich jak dążenie do jakości i doskonałości operacyjnej, pasja do tworzenia niezapomnianych doświadczeń gości oraz wspólna ambicja ożywiania lokalnych destynacji poprzez celebrację ich wyjątkowych historii i kulturowych skarbów.
Architektura i koncepcja designu hotelu zostały oparte na niedawnym odkryciu archeologicznym – rzymskiej drodze przebiegającej przez starożytne Apulum. Od mozaikowego oświetlenia w lobby, przez historyczne mapy, freski i lokalne rzemiosło, które zdobią wnętrza – Mercure Alba Iulia zaprasza gości do odkrywania kolejnych warstw historii. Każdy pokój posiada indywidualny motyw, inspirowany okresem rzymskim, średniowiecznym lub współczesnym.
Mercure Alba Iulia to pierwszy hotel w mieście afiliowany przy międzynarodowej sieci. Jego lokalizacja przy ulicy Dimitrie Cantemira 2A zapewnia bezpośredni dostęp do głównych atrakcji turystycznych, w tym Katedry Prawosławnej Zjednoczenia, Katedry Rzymskokatolickiej oraz Muzeum Zjednoczenia Narodowego.
Accor prowadzi obecnie 24 hotele w Rumunii, oferując ponad 2600 pokojów w największych miastach i kluczowych destynacjach wypoczynkowych. Wzmacniając swoje zaangażowanie na rynku rumuńskim, grupa planuje otwarcie 18 nowych hoteli do 2027 roku, co wzbogaci krajowe portfolio o blisko 2000 dodatkowych pokojów. Pod szyldem marki Mercure w Rumunii działa dziesięć hoteli, a sześć kolejnych jest w przygotowaniu, co potwierdza jej rosnącą popularność i dalszy rozwój w całym kraju.
– Dzięki Mercure Alba Iulia naszym celem jest stworzenie naprawdę wyjątkowego doświadczenia – takiego, które celebruje niezwykłe dziedzictwo miasta, a jednocześnie oferuje komfort i standardy obsługi, jakich oczekuje się od międzynarodowej marki. Widzimy ten hotel zarówno jako kulturowy punkt orientacyjny, jak i idealny punkt wyjścia do odkrywania bogatej przeszłości oraz tętniącej życiem współczesności Alba Iulii. Jednocześnie został on zaprojektowany tak, aby być doskonałym miejscem na wydarzenia biznesowe, prywatne uroczystości i niezapomniane spotkania – mówi Alexandra Cehan, cluster general manager, Mercure Alba Iulia and ibis Styles Bucharest City Center.
Od momentu powstania w 1973 roku, Mercure konsekwentnie odkrywa przed gośćmi skarby otoczenia każdego ze swoich hoteli, tworząc atmosferę inspirowaną lokalnością i oddającą unikalny charakter danego miejsca. Z ponad 1000 hoteli w 70 krajach, Mercure niezmiennie oferuje doświadczenia zakorzenione w lokalnej kulturze. W zgodzie z hasłem marki Mercure „Locally Inspired” program Discover Local powstał, by rozbudzać ciekawość gości i pogłębiać ich więź z odwiedzanym miejscem poprzez autentyczne doświadczenia kulinarne oraz promocję lokalnych specjałów. Inicjatywa zachęca podróżnych do odkrywania smaków i tradycji unikalnych dla każdego regionu. Discover Local to także historie, legendy i ukryte skarby, znane jedynie lokalnej społeczności.
Z ponad 210 nowymi hotelami w fazie rozwoju, Mercure może poszczycić się największym portfelem inwestycyjnym wśród marek należących do grupy Accor, nieustannie łącząc wysokie standardy z autentycznym, lokalnym charakterem.
Marka Mercure, należąca do grupy Accor, cieszy się dużą popularnością wśród gości w Polsce, będąc jedną z najchętniej wybieranych w kraju. Wśród flagowych obiektów wyróżniają się m.in. Mercure Szczyrk Resort oraz Mercure Kraków Fabryczna City. Sieć dynamicznie rozwija się w Europie Środkowo-Wschodniej, czego potwierdzeniem jest ogłoszone otwarcie nowego hotelu Mercure w Rumunii.