Kraków Airport organizatorem ACI Customer Experience Global Summit 2022

Przedstawiciele Kraków Airport ACI Customer Experience Global Summit
Na zdjęciu: Przedstawiciele Kraków Airport ACI Customer Experience Global Summit

Airports Council International (ACI) World (Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych) ogłosiła na konferencji ACI Customer Experience Global Summit, odbywającej się w Montrealu w Kanadzie, że przyszłoroczne wydarzenie, czyli czwarta edycja ACI Customer Experience Global Summit, które zaplanowano w dniach 13 – 15 września 2022 r., odbędzie się w Krakowie.

Na ACI Customer Experience Global Summit, od lat spotykają się delegaci, przedstawiciele portów lotniczych z całego świata, by wspólnie dyskutować o najlepszych rozwiązaniach zapewniających pasażerom bezpieczeństwo, komfort i wysokiej jakości usługi na lotniskach co szczególnie ważne jest obecnie, gdy porty lotnicze wprowadzają coraz to nowe, innowacyjne rozwiązania. Tegoroczne spotkanie w Montrealu składało się z wydarzeń zarówno hybrydowych, jak i spotkań na żywo.

 – Po tym, jak w tym roku impreza ACI Customer Experience Global Summit wróciła na arenę międzynarodową, nie możemy się doczekać przyszłorocznej współpracy z Kraków Airport, ponieważ wtedy nasze wydarzenie po raz pierwszy zagości w Europie – powiedział Luis Felipe de Oliveira, dyrektor generalny ACI World. – Wsłuchiwanie się w głos pasażerów po to, aby przygotować customer experience, które będzie odzwierciedlało ich zmieniające się potrzeby i oczekiwania jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej i pozostaje dla portów lotniczych jednym z kluczowych narzędzi biznesowych. Nasza globalna impreza, w nowej odsłonie, pozostaje jedną z najważniejszych dat w kalendarzu międzynarodowej branży lotniczej, zarówno dla portów lotniczych jak i ich partnerów, ponieważ stanowi nieocenione wsparcie, pomagając zapewnić bezpieczne, zdrowe i ciekawe doświadczenie kontaktu z usługami lotniczymi, którego oczekują pasażerowie.

Kraków Airport wystąpi w roli gospodarza przyszłorocznej konferencji. Podczas ceremonii przekazania krakowskie lotnisko przekazało trąbkę hejnalisty oraz czapkę krakowiaka – to symboliczne zaproszenie do Krakowa.
Prezes zarządu Kraków Airport Radosław Włoszek powiedział, że jest zaszczycony, że czwarty szczyt ACI Customer Experience Global Summit odbędzie się w Krakowie, w sercu Małopolski. – Objęcie roli gospodarza to wspaniałe wyróżnienie dla naszego portu – stwierdził. – Pandemia Covid-19 doprowadziła do stagnacji w branży lotniczej i zmusiła nas do przedefiniowania naszego podejścia do standardów bezpieczeństwa i obsługi klienta. Nasze motto „We are aviation” przełożyło się na naszą motywację i wspólne działanie, którego przykładem jest przystąpienie do ACI Airport Health Accreditation Programme wielu światowych i europejskich lotnisk. Komfort i bezpieczeństwo pasażerów to nasze kluczowe priorytety, a także istota szczytu ACI Customer Experience Global Summit. To właśnie w Krakowie  przez trzy dni cała międzynarodowa branża lotnicza, będzie prowadzić dyskusje, wymieniać się doświadczeniami w tak kluczowych dzisiaj aspektach – dodał.

W konferencji bierze udział także Juan Carlos Salazar, sekretarz generalny Rady Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego ICAO, zajmującej się opracowywaniem i wdrażaniem międzynarodowych przepisów w zakresie bezpieczeństwa oraz wspieraniem rozwoju transportu lotniczego.

Podczas konferencji ACI Customer Experience Global Summit, Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych przekazała krakowskiemu lotnisku jako pierwszemu w Polsce nagrodę Airport Service Quality w kategorii Best Airport by Size and Region (dla europejskiego portu lotniczego obsługującego rocznie do 15 milionów pasażerów). Wyróżnienie przyznawane najlepszym lotniskom na świecie według oceny ich pasażerów zostało przyznane Kraków Airport już w marcu, podczas konferencji z rąk Luis Felipe de Oliveira, dyrektora generalnego World statuetkę odebrał Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Airports Council International (ACI), stowarzyszenie branżowe portów lotniczych na świecie, zostało założone w 1991 roku w celu wspierania współpracy między swoimi członkami – portami lotniczymi a innymi partnerami w światowej branży lotniczej, w tym Międzynarodową Organizacją Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation Organization), Międzynarodowym Stowarzyszeniem Transportu Lotniczego (International Air Transport Association) i Organizacją Cywilnych Służb Żeglugi Powietrznej (Civil Air Navigation Services Organization). Reprezentując najlepsze interesy portów lotniczych w kluczowych fazach opracowywania polityki, ACI ma znaczący wkład w zapewnienie bezpiecznego, zorientowanego na klienta i przyjaznego dla środowiska globalnego transportu lotniczego. Na styczeń 2021 r. ACI obsługuje 701 członków, którzy prowadzą 1933 porty lotnicze w 183 krajach.

Kraków Airport jest jedynym lotniskiem regionalnym w Polsce, które przed pandemią koronawirusa obsługiwało osiem milionów pasażerów. Lotnisko jest członkiem Międzynarodowej Rady Portów Lotniczych (ACI) oraz Związku Regionalnych Portów Lotniczych. Działania Kraków Airport są dostrzegane na świecie – potwierdza to m.in. nagroda ASQ Awards 2016 przyznana przez Airport Council International w 2017 za doskonalenie jakości obsługi klienta oraz nominacja UBM do nagrody World Routes Marketing Awards w 2017 roku.
Kraków Airport jako pierwszy port lotniczy w Polsce podpisał deklarację „Aviation Industry Charter for Covid-19”, zainicjowaną i przygotowaną przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Głównym celem deklaracji jest stosowanie i promowanie nowych zasad bezpieczeństwa przeciwkorozprzestrzenianiu się Covid-19 przez operatorów lotniczych oraz zarządzających lotniskami.

Źródło: Krakow Convention Bureau

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl