French Touch po raz siódmy w Polsce z galą na finał
Show artystyczne z udziałem Carli Bruni, ogólnopolska akcja handlowa, pokaz najnowszej kolekcji marki Le Coq Sportif, wystawa Harcourt i Normandia to najważniejsze wydarzenia tegorocznej edycji obchodów dni francuskich.
Startuje siódma edycja dni kultury francuskiej „French Touch 2021”. Finałem wydarzenia będzie Gala w Teatrze Wielkim w Warszawie (28 października). W tym roku na scenie pojawią się francuskie gwiazdy: Carla Bruni, Barbara Pravi, Imany, Kendji Girac, Marion Motin oraz polscy wokaliści – Cleo, Dawid Kwiatkowski, Rafał Brzozowski, Reni Jusis i Roksana Węgiel.
Podczas gali zostanie wręczona nagroda Marianne d'Honeur przyznawana wybitnym osobistościom związanym zarówno z Polską, jak i Francją. Laureatami w poprzednich latach byli Andrzej Seweryn, Wojciech Pszoniak czy Rene Gościnny.
Polski French Touch to trzytygodniowe święto Francji, podczas którego w tysiącach sklepów i punktach sprzedaży oferowane są wyselekcjonowane produkty francuskie od tych popularnych we Francji spożywczych do luksusowych.
Handlowa odsłona siódmej edycji French Touch, odbędzie się w dniach 16 – 31 października, przy współpracy z siecią sklepów Biedronka oraz ponad 6000 partnerami z całego kraju. Pozwoli odkryć ogrom francuskich specjałów w polskich sklepach oraz dostrzec, jak licznie reprezentowane są w Polsce francuskie firmy, w wielu branżach. Jak co roku do rąk czytelników trafi magazyn La Belle Vie, który ukaże się w nakładzie ponad miliona egzemplarzy drukowanych. Miłośnicy Francji będą mogli w kwietniu przyszłego roku zobaczyć również wystawę fotografii zatytułowaną „Portret kobiety” słynnego paryskiego studia Harcourt.
– Projekt French Touch powstał z miłości do Francji i olbrzymiego uwielbienia do Polski. French Touch to pretekst do dzielenia się wszystkim, co najlepsze we Francji. Francję i Polskę łączy historia oraz szczególne więzi, które z biegiem czasu zacieśniają się jeszcze bardziej. My inspirujemy, zachęcamy do wzajemnego poznawania się, ułatwiamy i pokazujemy drogę – mówi Daniel Teboul, prezes French Touch.
French Touch to również wydarzenia kulturalno-muzyczne, których zwieńczeniem jest Gala French Touch transmitowana na żywo w telewizji.
– Choć przychodzi nam spotkać się w szczególnym czasie, po długim okresie walki z pandemią, to powoli wracamy do normalności dzięki szczepieniom. Znów możliwe jest podróżowanie, zwiedzanie osobiście zabytków i regionów Francji, a nie tylko poprzez Internet. Formuła akcji French Touch doskonale wpisuje się w ten czas – łącząc w sobie elementy spotkań z kulturą na żywo np. podczas gali, wystaw towarzyszących czy poprzez lekturę artykułów o regionach Francji – mówi Frédéric Billet, ambasador Francji w Polsce.
Pierwsza edycja kampanii French Touch miała miejsce w roku 2015, a jej sukces w Polsce sprawił, że podobne przedsięwzięcia postanowiono realizować również w krajach Beneluksu, Rosji, w Chinach i państwach Afryki.
www.frenchtouchlabellevie.pl