Zielona konferencja BOŚ Banku z *Bespoke
Agencja *Bespoke zrealizowała konferencję „Idea – Biznes – Klimat” organizowaną przez Bank Ochrony Środowiska. Zgodnie z tematyką wydarzenia podczas jego realizacji uwzględniono zasady zrównoważonego rozwoju. – Szybko postępujące zmiany klimatyczne wymagają od nas wszystkich długofalowych zmian i transformacji działań, również tych eventowych – mówi Łukasz Klimczak, członek zarządu *Bespoke i prezes Fundacji Bespoke.
Wydarzenie zostało zrealizowane 22 listopada 2021 w hotelu Sofitel w Warszawie. W spotkaniu wzięło udział ponad 100 osób. Z uwagi na zagrożenie związane z Covid-19 w konferencji brały udział osoby zaszczepione, bądź przetestowane na obecność wirusa przez medyka obecnego na miejscu.
Bank Ochrony Środowiska rozpoczął publiczną debatę dotyczącą zielonej transformacji w ramach konferencji „Idea – Biznes – Klimat”, która ma na celu jeszcze mocniej nakreślić wspólne cele i rozwiązania, zbliżające do neutralności klimatycznej w biznesie. Wśród prelegentów znaleźli się prezesi firm, liderzy biznesu oraz przedstawiciele rządu, w tym Anna Moskwa, minister klimatu i środowiska.
Głównym założeniem spotkania, było stworzenie przestrzeni, która służyłaby aktywnej wymianie zdań i merytorycznej dyskusji. – Podczas konferencji, każdy z gości mógł poczuć się częścią debaty, dzięki odpowiednio zaplanowanej scenografii, w której skrócony został psychologiczny dystans pomiędzy prelegentami, a widownią. Dzięki temu osobom z publiczności łatwiej było włączyć się w dyskusję z prelegentami w trakcie trwania panelu – informuje Łukasz Klimczak. By osiągnąć ten efekt *Bespoke wykorzystał niskie podesty sceniczne oraz meble konferencyjne podświetlane kolorami BOŚ , podobne do tych, które zastosowano na scenie. – Dzięki tym zabiegom każdy z uczestników mógł poczuć się włączony w konferencję i był ośmielony do zabierania głosu w dyskusji – dodaje.
Agencja *Bespoke postawiła sobie za cel, aby elementy wydarzenia zrealizowane zostały zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Jak informuje, rozpoczynając od bezmięsnego i opartego w jak największym stopniu na lokalnych składnikach menu podczas przerwy lunchowej, przez zasadę „zero print” i publikowanie raportów ze spotkania tylko w Internecie oraz drobne elementy w postaci ekologicznego ołówka używanego przez obsługę, który po zużyciu można zasadzić w doniczce, aż po użycie materiałów scenograficznych, które zamiast standardowej utylizacji pozwolą przetrwać zimę zwierzętom w lokalnych schroniskach.
Dodatkowo, Bank Ochrony Środowiska, zamiast standardowych prezentów dla uczestników, postanowił przekazać zaoszczędzone w ten sposób pieniądze na trzy wybrane fundacje, związane z ochroną środowiska i pomocą dzieciom.
Konferencja „Idea-Biznes-Klimat” i jej charakter zostały doceniona przez uczestników, a Bank Ochrony Środowiska zapowiedział kolejną edycję wydarzenia w przyszłym roku. – Wypracowaliśmy wiele rozwiązań, które pomogą nam dbać o środowisko również przy organizacji eventów. Wierzymy, że edukacja w tym zakresie i wdrażanie konkretnych działań przyczyni się do bardziej zrównoważonego prowadzenia biznesu. Hasło „Zielono mi” wybrzmiewa nie tylko w kolorze naszego logotypu – mówi podsumowuje Łukasz Klimczak.