BaseLinker Expo 2023: przepis na udane targi

Są różne miary sukcesu projektów eventowych. Od najprostszych, jak frekwencja, po bardziej złożone – jak przełożenie na intencje zakupowe klientów. Ale w większości z nich liczy się to: poziom zaangażowania uczestników. Bo tym właśnie przede wszystkim jest event marketing – okazją do networkingu, rozmów i budowania relacji, które dają podstawę rozwoju biznesu.  
Wśród projektów networkingowych targi branżowe są typem szczególnym. Z jednej strony – stworzone po to, by sprzyjać relacjom biznesowym. Z drugiej – nierzadko zdarza się, że uczestnicy wchodzą tłumnie w rolę widza – przechadzają się, oglądają, ale poziom ich zaangażowania nie wykracza poza bierne przyglądanie się prezentacjom oferty. Jaka jest recepta na sukces takiego projektu?

W maju 2023 r. odbyła się pierwsza edycja BaseLinker Expo – targów firmowych dla branży e-commerce. Jak zwykle przed inauguracyjną edycją projektu – pojawiały się znaki zapytania: czy ten format przyjmie się w branży i czy inwestycja w niego będzie dla firmy BaseLinker – lidera wśród narzędzi do zarządzania e-commerce – wartościowa.  

Projekt przyniósł bardzo zadowalające rezultaty. W pierwszej edycji wzięło udział ponad 1000 uczestników. Przestrzenie Centrum Kongresowego ICE w Krakowie stały się miejscem konferencji ze sceną główną, prelekcjami gości specjalnych, panelami dyskusyjnymi i inauguracyjną galą wręczenia nagród, a także przestrzenią do warsztatów organizowanych przez poszczególnych wystawców i – co najważniejsze – strefą stoisk expo, które żyły: cieszyły się wielką popularnością i zainteresowaniem, stały się tłem setek, jeśli nie tysięcy rozmów biznesowych. Customer Satisfaction Score po wydarzeniu wyniósł 85 proc., a część konferencyjną oceniono na 89 proc. Dlaczego tak się stało? W opinii Kacpra Rozenbaum, head of Strategic Partnerships BaseLinker: – Nasza branża żyje w środowisku digitalowym. Na co dzień brakuje nam bezpośrednich kontaktów, okoliczności do budowania relacji. BaseLinker Expo wypełniło tę lukę.
 
Projekt idealnie wpisał się w potrzeby branży. Zapewnił jej przedstawicielom to, czego potrzebowali: świetne eksperckie prelekcje i przestrzeń do rozmów. Każde stoisko było strefą spotkań danego wystawcy, a możliwość tę przedłużało wieczorne VIP Party.  

BaseLinker nie tylko świetnie dopasował formułę działań live experience do swoich odbiorców, ale też zadbał o to, by doświadczenie trwało jak najdłużej: najpierw budował zainteresowanie i oczekiwanie zapowiedziami i zaproszeniami przed wydarzeniem, potem dostarczył właściwe, profesjonalnie zaprojektowane doświadczenie podczas expo, a finalnie różnymi zabiegami przedłużał kontakt z marką (ankiety, podsumowania, foto- i wideorelacje). Efekty – jak podsumowuje organizator – to nie tylko wysokie oceny pierwszej edycji, ale także duże zainteresowanie kolejną, i to zarówno ze strony uczestników, jak i wystawców.  
– BaseLinker Expo 2024 odbędzie się 14 maja 2024. Już dziś cieszy nas duże zainteresowanie projektem, zwłaszcza ze strony wystawców i sponsorów. To potwierdza potrzebę tego typu spotkań w naszej branży – zapowiada Kacper Rozenbaum.

Aby wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie, w projektach typu „expo” trzeba poświęcić szczególną uwagę mądremu zaprojektowaniu ścieżki uczestnika przez wszystkie atrakcje. BaseLinker przy wsparciu agencji Live Age szczegółowo zadbał o ten aspekt. Ale punktem wyjścia było dobranie odpowiedniego typu live experience do potrzeb odbiorców, w tym przypadku branży e-commerce, dla której wartością była możliwość spotkania face-to-face z licznymi kontrahentami i partnerami na ich stoiskach targowych. 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl