BaseLinker Expo 2023: przepis na udane targi
Są różne miary sukcesu projektów eventowych. Od najprostszych, jak frekwencja, po bardziej złożone – jak przełożenie na intencje zakupowe klientów. Ale w większości z nich liczy się to: poziom zaangażowania uczestników. Bo tym właśnie przede wszystkim jest event marketing – okazją do networkingu, rozmów i budowania relacji, które dają podstawę rozwoju biznesu.
Wśród projektów networkingowych targi branżowe są typem szczególnym. Z jednej strony – stworzone po to, by sprzyjać relacjom biznesowym. Z drugiej – nierzadko zdarza się, że uczestnicy wchodzą tłumnie w rolę widza – przechadzają się, oglądają, ale poziom ich zaangażowania nie wykracza poza bierne przyglądanie się prezentacjom oferty. Jaka jest recepta na sukces takiego projektu?
W maju 2023 r. odbyła się pierwsza edycja BaseLinker Expo – targów firmowych dla branży e-commerce. Jak zwykle przed inauguracyjną edycją projektu – pojawiały się znaki zapytania: czy ten format przyjmie się w branży i czy inwestycja w niego będzie dla firmy BaseLinker – lidera wśród narzędzi do zarządzania e-commerce – wartościowa.
Projekt przyniósł bardzo zadowalające rezultaty. W pierwszej edycji wzięło udział ponad 1000 uczestników. Przestrzenie Centrum Kongresowego ICE w Krakowie stały się miejscem konferencji ze sceną główną, prelekcjami gości specjalnych, panelami dyskusyjnymi i inauguracyjną galą wręczenia nagród, a także przestrzenią do warsztatów organizowanych przez poszczególnych wystawców i – co najważniejsze – strefą stoisk expo, które żyły: cieszyły się wielką popularnością i zainteresowaniem, stały się tłem setek, jeśli nie tysięcy rozmów biznesowych. Customer Satisfaction Score po wydarzeniu wyniósł 85 proc., a część konferencyjną oceniono na 89 proc. Dlaczego tak się stało? W opinii Kacpra Rozenbaum, head of Strategic Partnerships BaseLinker: – Nasza branża żyje w środowisku digitalowym. Na co dzień brakuje nam bezpośrednich kontaktów, okoliczności do budowania relacji. BaseLinker Expo wypełniło tę lukę.
Projekt idealnie wpisał się w potrzeby branży. Zapewnił jej przedstawicielom to, czego potrzebowali: świetne eksperckie prelekcje i przestrzeń do rozmów. Każde stoisko było strefą spotkań danego wystawcy, a możliwość tę przedłużało wieczorne VIP Party.
BaseLinker nie tylko świetnie dopasował formułę działań live experience do swoich odbiorców, ale też zadbał o to, by doświadczenie trwało jak najdłużej: najpierw budował zainteresowanie i oczekiwanie zapowiedziami i zaproszeniami przed wydarzeniem, potem dostarczył właściwe, profesjonalnie zaprojektowane doświadczenie podczas expo, a finalnie różnymi zabiegami przedłużał kontakt z marką (ankiety, podsumowania, foto- i wideorelacje). Efekty – jak podsumowuje organizator – to nie tylko wysokie oceny pierwszej edycji, ale także duże zainteresowanie kolejną, i to zarówno ze strony uczestników, jak i wystawców.
– BaseLinker Expo 2024 odbędzie się 14 maja 2024. Już dziś cieszy nas duże zainteresowanie projektem, zwłaszcza ze strony wystawców i sponsorów. To potwierdza potrzebę tego typu spotkań w naszej branży – zapowiada Kacper Rozenbaum.
Aby wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie, w projektach typu „expo” trzeba poświęcić szczególną uwagę mądremu zaprojektowaniu ścieżki uczestnika przez wszystkie atrakcje. BaseLinker przy wsparciu agencji Live Age szczegółowo zadbał o ten aspekt. Ale punktem wyjścia było dobranie odpowiedniego typu live experience do potrzeb odbiorców, w tym przypadku branży e-commerce, dla której wartością była możliwość spotkania face-to-face z licznymi kontrahentami i partnerami na ich stoiskach targowych.