Spektakl „Łabędzie” rozpoczął kampanię społeczną „Osoba z_”. Niepełnosprawność to tylko jedno słowo

Spektakl „Łabędzie” rozpoczynający kampanię społeczną „Osoba z_”. Niepełnosprawność to tylko jedno słowo. w Bohema2.8 w Warszawie. fot. Natalia Poniatowska
Na zdjęciu: Spektakl „Łabędzie” rozpoczynający kampanię społeczną „Osoba z_”. Niepełnosprawność to tylko jedno słowo. w Bohema2.8 w Warszawie. fot. Natalia Poniatowska

W przestrzeni Bohema2.8 po raz pierwszy w Warszawie wystawiono spektakl Teatru Wielkiego w Poznaniu „Łabędzie”, który otrzymał nagrodę publiczności Fedora Prizes Biennale. „Łabędzie” w reżyserii i choreografii Tobiasza Sebastiana Berga to wyjątkowe przedsięwzięcie, w którym biorą udział osoby z niepełnosprawnościami, głównie osoby niewidzące lub słabowidzące. Wydarzenie to oficjalne rozpoczęcie kampanii społecznej Osoba z_, której autorem jest agencja 2Koma7. Z inicjatywy agencji spektakl mogła zobaczyć również publiczność w Warszawie. Inicjatywa zyskała duże zaangażowanie partnerów, mediów i osób, które mogą wykorzystać swoje zasięgi do promocji sztuki bez barier. Kampania uzyskała Honorowy patronat Prezydenta m. st. Warszawy.

Wystawiony w nowej przestrzeni eventowej Bohema2.8 spektakl jest świadectwem wyjątkowej artystycznej innowacji, angażującej osoby z niepełnosprawnościami w roli głównych artystów. Tobiasz Sebastian Berg, reżyser spektaklu, jako pierwszy Polak otrzymał za to przedsięwzięcie prestiżową nagrodę Fedora. Na wydarzenie tłumnie przybyły osoby zaangażowane w kwestie społeczne, przedstawiciele mediów oraz osoby publiczne, m.in. Lara Gessler, Katarzyna Zawadzka, Olga Bołądź, Paweł Deląg, Krzysztof Jankowski Jankes, Damian Michałowski, Ola i Justyna Nowak, Kasia Sokołowska, Wojtek Sawicki czy Małgorzata Szumowska, dyrektorka Niewidzialnej Wystawy. Artystyczny wieczór poprowadziła Kamila Kalińczak.
 
Spektakl Łabędzie rozpoczyna bardzo ważną kampanię społeczną Osoba_z – Kampania powstała, ponieważ jesteśmy świadomi, iż w dyskursie publicznym osoby z niepełnosprawnościami są wciąż odbierane głównie przez pryzmat ich niepełnosprawności, a w mowie wciąż funkcjonuje niepoprawne określenie „osoby niepełnosprawne”, a przecież to osoby „z niepełnosprawnością”. Poprzez kampanię zwracamy uwagę na sposób naszej komunikacji, pamiętając, że słowa mogą ograniczać, ale i dawać wolność i widoczność – mówi Ewelina Spólna, inicjatorka kampanii, właścicielka agencji 2Koma7.


Kampanii Osoba z_ towarzyszy spot, który pokazuje proces przygotowań do spektaklu z perspektywy jednej z jego uczestniczek i głównej bohaterki spotu, Gosi. To, co widzimy, to próba oddania tego, jak widzą i co czują osoby niewidzące lub słabowidzące. Autorzy kampanii chcą także zwrócić uwagę, na fakt, że „niepełnosprawność” to tylko jedno z wielu słów, które nas określają: „Pokazać swoje emocje, co czuję i jak czuję. Po to to robię. By ktoś zobaczył mnie. A nie moją niepełnosprawność”. Te słowa bohaterki spotu, Gosi, podkreślają jak kluczowy jest przyimek „z”. Niepełnosprawność jest tylko jedną z wielu cech i nie definiuje ona tego, kim jesteśmy.
Osoba z niepełnosprawnością to tak jak każdy, osoba z marzeniami, z porażkami, z małego miasta, z poczuciem humoru, z pomysłem na siebie, z apetytem na więcej. Kampania Osoba z_ podkreśla, że każdemu z nas towarzyszy wiele określeń, które są naszym dopełnieniem.


Spot Osoba z_ można obejrzeć również na poświęconej kampanii stronie www.OsobaZ.pl, na której znajdują się także treści edukacyjne związane z szerzeniem inkluzywności. Poprzez stronę internetową można też w symboliczny sposób podpisać deklarację, by dać widoczność osobom z niepełnosprawnościami i w ten sposób aktywnie przyłączyć się do akcji społecznej. Kolejnym etapem kampanii będzie publikacja Dziennika Dobrych Praktyk, który powstaje we współpracy z partnerem merytorycznym kampanii.

Partnerem merytorycznym kampanii Osoba z_ jest United Nations Global Compact Network Poland, polskie biuro największej na świecie inicjatywy angażującej biznes w działania na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs). Patronatem honorowym akcję objął Prezydent Miasta Stołecznego Warszawa. Partnerem kampanii jest Teatr Wielki w Poznaniu, który odpowiada za projekt i produkcję spektaklu, a partnerem medialnym został Onet. Dzięki New Age Media spot będzie można obejrzeć w sieci kin Cinema City. W swojej nowej przestrzeni eventowej uczestników spektaklu gościł partner Bohema2.8.

Osoba z_ to kampania, która wnosi nową perspektywę opowiadania historii osób z niepełnosprawnością. Priorytetem akcji jest tworzenie społeczeństwa, w którym każdy może czuć się widoczny, doceniony i aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i artystycznym.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl