Dawid Bednarski: Znowu konferencja, znowu gala? – kilka kreatywnych wskazówek
Jak co roku przychodzi czas przygotowań do konferencji strategicznej w Twojej firmie? Znowu trzeba rozdać nagrody i spowodować, aby każdy pracownik poczuł się wyjątkowo? Nie masz pomysłu, jak się do tego zabrać, wiedząc, że podczas zeszłorocznego spotkania poprzeczka kreatywna była już naprawdę wysoko? Mamy kilka podpowiedzi i przykładów, które pozwolą Ci się zabrać do pisania briefu dla agencji eventowej z większym spokojem i otwartością.
1. Wyznacz cele biznesowe i zanurz je w klarownej opowieści.
Tak zrobiliśmy wspólnie z Lyreco podczas Lyreco Convention 2024. Podsumowania i cele strategiczne na przyszłość dotyczące poszczególnych segmentów działalności firmy połączyliśmy bezpośrednio z nowymi wartościami Lyreco. Pasja, Szacunek, Zwinność i Doskonałość stały się motywami przewodnimi wystąpień, które zazwyczaj składają się tylko z liczb, wykresów i wyzwań. Dzięki temu prezentacje miały w sobie więcej życia, prelegenci zostali zainspirowani do mówienia ludzkim językiem, a pracownicy zobaczyli, w jaki sposób wartości Lyreco można przełożyć na codzienne działanie.
2. Timing is everything!
Wszyscy teraz mówią o AI, hmm, to cofnijmy się o rok, do marca 2023. Wtedy świętowaliśmy 30-lecie IAA Polska. Kiedy siadaliśmy wspólnie do rozmów na temat kształtu tej prestiżowej gali, która miała celebrować trzy dekady polskiej reklamy i środowiska komunikacji marketingowej w Polsce, zdawaliśmy sobie sprawę, że potrzebujemy nie tylko wspominać, ale też wyznaczyć kierunki na przyszłość. W tamtym czasie sztuczna inteligencja była tematem nowym i nieoswojonym. Jedni byli za, inni przeciw, ale tak naprawdę nikt jeszcze nie wiedział, z czym to się je. Dlatego już wtedy zdecydowaliśmy się na współpracę z AI przy kreowaniu key visuala wydarzenia, a na scenę zaprosiliśmy ekspertów i praktyków, aby opowiedzieli szanownemu gremium, czym będzie rewolucja, jaką przyniesie rozwój generatywnej sztucznej inteligencji w komunikacji marketingowej. Prof. Aleksandra Przegalińska jasno wytłumaczyła, w jaki sposób AI będzie mogło podnieść efektywność pracy specjalistów od komunikacji, a Kuba Matyka z grupy Melt pokazał, jakie efekty daje współpraca ze sztuczną inteligencją i jakie są ograniczenia tej technologii. Gala okazała się sukcesem, bo to był idealny moment na tego typu rozmowę! A implementacja wizualnych rozwiązań AI stała się dla nas ostatnio chlebem powszednim.
3. Prestiż to prostota i dbałość o detal.
Są wydarzenia, które nie potrzebują „efektu WOW”, a stawiają na wysoką jakość. Wiemy to z doświadczenia kilku lat realizacji rozdania nagród Wektory organizowanego przez Pracodawców RP. Podczas wieczoru zbiera się śmietanka polskiego biznesu, kultury, polityki i mediów. Goście na takim wydarzeniu oczekują przede wszystkim komfortu. Wszystko musi być zapięte na ostatni guzik i z dbałością o każdy detal. To nie scena i multimedia robią wrażenie na tego typu spotkaniach, a perfekcyjnie nakryte stoły i minimalistyczne dekoracje. Świetnie skrojony scenariusz i dobrze dobrani profesjonalni prowadzący stają się wizytówką wydarzenia, a laudacje laureatów pisane są z wyczuciem i wielkim szacunkiem. Jeśli mielibyśmy nasze podejście do tego typu eventów wyrazić w języku mody, wybralibyśmy „quiet luxury”.
4. Znajdź i pokaż esencję swojego brandu.
Nie możemy się powstrzymać od zainspirowania Was również topowym wydarzeniem ze świata. Pod koniec marca tego roku Canva przeprowadziła swoją flagową prezentację produktową Canva Create 2024. Top management firmy przedstawił użytkownikom nowe możliwości i rozwiązania swojego już i tak genialnego produktu. Scenariusz został fantastycznie dopasowany do celów spotkania: organizatorzy zdecydowali się na bardzo prosty, ale angażujący koncept kreatywny podróży windą. Każde z pięter reprezentowało główne grupy użytkowników serwisu do tworzenia treści wizualnych. Przedstawione informacje były zwarte i jasne jak Słońce. Ale największe wrażenie robi wyczucie własnego brandu i budowanie na jego mocnych stronach. Całość konferencji została przeprowadzona wizualnie w taki sposób, jakbyśmy znajdowali się w środku Canvy. Kolory, fonty, animacje i smaczki – żaden detal nie pozostawiał wątpliwości, o jakiej marce opowiada. Warto znaleźć kilka chwil, aby obejrzeć to wydarzenie i uczyć się od najlepszych.
Podsumowując, jeśli znowu siadasz do briefu dla agencji kreatywnych na ważną konferencję, galę czy nawet Christmas Party, zadaj sobie kilka pytań.
- Jakie są nasze cele biznesowe i czy mogę je jasno sformułować, aby zainspirować dział kreacji?
- Jakiego typu „efektu WOW” mogę oczekiwać w wyznaczonym budżecie?
- Czy jest jakiś temat lub aktualny trend, którego nie powinniśmy przeoczyć?
- Czy nasze wydarzenie potrzebuje podkreślenia jego prestiżu?
- I na końcu: Co jest esencją naszej marki i jak mogę pomóc agencji w jej podkreśleniu?
Wierzymy, że czas poświęcony na znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania, nie będzie czasem zmarnowanym.
Autor: Dawid Bednarski, Dyrektor Kreatywny Imagine Nation
Studiował filozofię a wychowała go Klubokawiarnia Chłodna25 w Warszawie. Kiedyś promotor kultury i PR-owiec, a od 2013 roku kreatywny eventowy. Od kilku lat kieruje kreacją w agencji Imagine Nation jako dyrektor kreatywny. Otrzymał nagrodę Kreatywnego Roku Branży Eventowej 2015 i od tamtej pory jest członkiem kapituły konkursu. Od 13 lat medytuje, a od 6 jest certyfikowanym nauczycielem mindfulness. Entuzjasta rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w branżach kreatywnych. Wierzy, że prawdziwa kreatywność pojawia się wtedy, kiedy spojrzymy na temat ze świeżością dziecka – potem przychodzi dorosły i nadaje temu realny kształt.
Agencja eventowa Imagine Nation działa na rynku od 14 lat. Stawia na najwyższą jakość obsługi klientów i kompleksowo odpowiada na potrzeby marek – od strategii, przez kreację, po złożone realizacje – zgodnie z najlepszymi standardami i wyczuciem aktualnych trendów. Stabilny i doświadczony zespół pracuje dla topowych polskich i międzynarodowych brandów. Agencja wielokrotnie nagradzana w konkursach branżowych Effie, Kreatura, Golden Arrow, MP Power Awards®, w tym aż trzykrotnie nagrodą „Kreatywny Roku Branży Eventowej”. Imagine Nation należy do Klubu Agencji Eventowych SAR, IAA oraz Pracodawcy RP.
Cykl: „Puls event marketingu z Imagine Nation”
W cyklu „Puls event marketingu” eksperci z Imagine Nation będą analizować rynek event marketingu i mierzyć jego puls z różnych perspektyw, dzieląc się jednocześnie swoją wiedzą, dobrymi praktykami, praktycznymi wskazówkami i sprawdzonymi rozwiązaniami. Co miesiąc to, co najważniejsze w branży – trendy, liczby, inspiracje, eksperci.