Konferencja prasowa Warszawy Singera z Rebelia Media Group

Agencja Rebelia Media Group od wielu lat współpracuje z Fundacją Shalom przy organizacji jednego z najważniejszych wydarzeń kulturalnych – Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera. Odpowiada za komunikację wydarzenia. Tegoroczna konferencja prasowa, zorganizowana przez agencję, odbyła się na żywo, ale dla niewielkiej liczby uczestników, z transmisją online, w której udział wizęło ok. 800 osób.
W tym roku Festiwal ma szczególną formułę, a co za tym idzie, również sposoby realizacji na poziomie komunikacyjnym i produkcyjnym musiały się zmienić i dostosować do realiów pandemicznych.
Na tegoroczną konferencję prasową, która odbyła się 18 sierpnia w ogrodzie przy Teatrze Żydowskim, w Warszawie, zaproszonych zostało dwudziestu dziennikarzy, nie stu, jak niż w poprzednich latach. Byli to przedstawiciele wybranych mediów telewizyjnych i radiowych. Na rozległej przestrzeni, z uwzględnieniem wymaganego dystansu, zapoznali się z programem, wysłuchali zaproszonych artystów, zrobili wywiady i nagrania. Zachowana została tradycyjna formuła śniadania prasowego, ale lunch-boxy dla gości przygotowano w wersji na wynos.
Pozostali dziennikarze także zostali zaproszeni na konferencję, ale w jej odsłonie online. Ta formuła pozwoliła na zaproszenie nieograniczonej liczby gości. Zbudowana została baza kontaktów z instytucjami, organizacjami i nieformalnymi grupami na całym świecie, dla których uczestniczenie w warszawskim festiwalu prezentującym kulturę żydowską w najróżniejszych jej wymiarach może być interesującą propozycją.
Za stronę online konferencji odpowiadało Studio Agart.
W efekcie w tegorocznej „pandemicznej” konferencji prasowej uczestniczyło ponad osiemset osób. Prezentację promującą festiwal, zorganizowaną w okolicach warszawskiego Placu Bankowego, obejrzeli zarówno dziennikarze lokalni, krajowi, jak i zagraniczni w USA, Izraelu, Belgii, Francji czy na Filipinach. Taki poziom dotarcia dzięki transmisji online udało się osiągnąć pierwszy raz w historii Festiwalu.
W ramach Festiwalu, podobnie jak w dotychczas, codziennie odbywać się będą koncerty, spektakle teatralne, pokazy filmowe, spotkania i promocje literackie, spacery edukacyjne i różnego typu warsztaty. W warszawskich plenerach, teatrach, kinach, klubach i klubokawiarniach. Wszystko jednak przebiegnie z maksymalnie zredukowaną widownią. Siła przekazu przesunie się na transmisje internetowe. – Dzięki temu - paradoksalnie - w tym niekorzystnym dla kultury roku, Warszawa Singera osiągnie niespotykany wcześniej poziom liczby odbiorców i wejdzie na pozom międzynarodowy – mówi Artur Szczęsny, CEO Rebelia Media Group. – Korzystając z okazji, zapraszamy na wydarzenia festiwalowe. Początek już 22 sierpnia. Wielkie projekty artystyczne, m.in. Kayah, Włodka Pawlika, zespołu Kroke – w tym roku dostępne na jedno kliknięcie! – zapowiada Artur Szczęsny.
Szczegółowy program, informacja o biletach i zasadach transmisji na: www.shalom.org.pl