Kamery Sony HDC-5500 z funkcją Parallel Ads® podczas finału Pucharu Anglii
Sony przedstawiło kamerę do transmisji na żywo HDC-5500, wyposażoną w technologię Global Shutter, która umożliwi posiadaczom praw transmisyjnych tworzenie alternatywnych treści reklamowych skierowanych do widzów telewizyjnych z różnych regionów świata podczas tegorocznego finału Pucharu Anglii, Emirates FA Cup Final.
TGI, oficjalny partner pucharowych rozgrywek, wykorzystał system kamer HDC-5500 do transmisji na żywo finałowego meczu między zespołami Chelsea i Leicester City, który odbył się 15 maja na londyńskim stadionie Wembley.
System Parallel Ads®, oparty na technologii DCM®, firmy AGS służy do tworzenia skierowanych do określonych odbiorców z wielu regionów treści reklamowych, wyświetlanych na bandach LED, obiektów sportowych. Parallel Ads® synchronizuje system wyświetlania obrazu na ekranach LED z systemem transmisyjnym obiektu sportowego, umożliwiając nadawanie w czasie rzeczywistym czterech osobnych strumieni wideo dostępnych bezpośrednio przez jednostkę sterującą kamery.
Po wyprodukowaniu czterech różnych streamów reklamowych personalizowane treści reklamowe zostały nadane równolegle do wielu różnych regionów. Widzowie przed ekranami telewizorów, w każdym z regionów, obejrzeli mecz z dopasowanymi specjalnie do nich reklamami na bandach reklamowych LED, bez potrzeby angażowania dodatkowych zasobów produkcyjnych.
Kamera HDC-5500, jak również modele HDC-3500 i HDC-P50, stanowią bazę do zastosowania systemu Parallel Ads®. Są wyposażone w opracowaną przez Sony nowoczesną technologię Global Shutter, która pozwala zarejestrować cały kadr w jednym momencie, eliminując tzw. efekt rolling shutter, czyli przechył obrazu, za którego sprawą szybko poruszające się obiekty sprawiają wrażenie nienaturalnie zniekształconych. Ta innowacyjna, wykorzystywana wyłącznie przez Sony, technologia umożliwia dokładną transmisję wydarzeń sportowych na żywo, oferując jednocześnie nowe możliwości w sferze reklamy równoległej a także w innych zastosowaniach. Dzięki dostępnej w tych kamerach funkcji Global Shutter systemu nie ogranicza statyczna pozycja kamery ani czynniki takie jak złe warunki atmosferyczne.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z Gravity Media, aby zaoferować to innowacyjne rozwiązanie stworzone dla widzów i reklamodawców na całym świecie. – powiedział Norbert Paquet, szef działu rozwiązań dla mediów w Sony Professional Solutions – To tylko przedsmak innowacyjnych możliwości produkcyjnych i nowych źródeł przychodów, jakie oferują nadawcom i posiadaczom praw nasze kamery do transmisji na żywo. W bieżącym roku można spodziewać się kolejnych wiadomości związanych z fascynującymi zastosowaniami tej najnowocześniejszej technologii w transmisji wydarzeń sportowych, koncertów muzycznych i innych imprez odbywających się na żywo.