Eurowizja Junior 2019 z oświetleniem scenicznym od TSE

Podczas finałowego koncertu konkursu Eurowizji Junior, który 23 listopada 2019 roku odbył się w Polsce, w Arenie Gliwice, TSE Grupa dostarczyła, zamontowała i obsłużyła cały sprzęt oświetleniowy wykorzystany w trakcie tej realizacji.
 
Oferta TSE została wybrana w wyniku przetargu - organizatorem wydarzenia była TVP.
 
Podczas realizacji użyte były między innymi lampy profilowe Scenius Profle, Sharpy, Mega Pointe, Robiny Wash, B-eye K20, Mini Panele FX oraz Turbo Raye.
Główną rolę odegrały lampy profilowe Scenius Profle rozmieszczone na całej powierzchni hali w celu równego pokrycia całej sceny łącznie z wybiegami oraz bateria ponad 160 Sharpy. Mega Pointe przydały się do wydobycia ogromnej przestrzeni hali w Gliwicach oraz stworzenia efektów przestrzennych na scenie, gdzie z kolei bardzo dużo światła emitowały ekrany LED. Natomiast Robiny Wash posłużyły do wyświecenia publiczności na całej powierzchni hali, a B-eye K20 wypełniały przestrzeń wokół ekranu. Na scenie i na wybiegach zastosowano Mini Panele FX oraz Turbo Raye.
Większość sprzętu użytego przy oświetleniu scenicznym tej imprezy pochodziło z magazynu TSE, część z zagranicznych wypożyczalni, z których skorzystała Grupa.
 
Autorem projektu oświetlenia był Adam Tyszka, który z grupą operatorów konsolet Grand Ma (Michał Parzych, Kajetan Gostomski, Sebastian Pachciarek, Wojtek Koperski, Tomasz Wojtała i Szymon Płotkowski) przeprowadzili preprograming na miejscu, równolegle do montażu sprzętu w hali,.
 
Prace montażowe na miejscu rozpoczęły się 2 listopada, ale miesiąc wcześniej odbyło się kilka spotkań organizacyjno-technicznych ze wszystkimi podmiotami współtworzącymi koncert, w tym także nieformalne spotkania i rozmowy z realizatorem, scenografem i ekipą techniczną TVP.
 
Praca na miejscu w hali trwała ponad trzy tygodnie, w tym zawarty był tydzień montażu, tydzień programowanie i prób ze statystami, tydzień prób wraz z próbami generalnymi i dwoma dniami nagraniowymi.
 
Podczas 3-tygodniowego montażu urządzeń pracowało 15 techników, a podczas prób i realizacji na miejscu obecnych było 13 osób, w tym siedem osób skierowanych do obsługi followspotów, spośród których sześć osób prowadziło wykonawców na scenie, a siódma osoba czuwała nad poprawnym działaniem systemu.
 
Przy tej realizacji TSE Grupa po raz pierwszy użyła systemu Follow-Me, który pozwalał dopracować oświetlenie frontowe wykonawców przy optymalnym wykorzystaniu urządzeń.
 
Użytych zostało sześć konsol do prowadzenia sześciu niezależnych celów oraz siedem konsoli w backupie. Dwóch techników w ciągu dwóch dni skalibrowało system, potem podczas prób wprowadzone zostały drobne poprawki. Do prowadzenia wykonawców używano wielu urządzeń, z kierunków frontowych i bocznych były to głownie Sceniusy Profile, a kontrowo również Mac Quantum.
Zaloguj się
Dodaj swój obiekt
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Inwestycje
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Wspierają nas
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt