Eurowizja Junior 2019 z oświetleniem scenicznym od TSE
Podczas finałowego koncertu konkursu Eurowizji Junior, który 23 listopada 2019 roku odbył się w Polsce, w Arenie Gliwice, TSE Grupa dostarczyła, zamontowała i obsłużyła cały sprzęt oświetleniowy wykorzystany w trakcie tej realizacji.
Oferta TSE została wybrana w wyniku przetargu - organizatorem wydarzenia była TVP.
Podczas realizacji użyte były między innymi lampy profilowe Scenius Profle, Sharpy, Mega Pointe, Robiny Wash, B-eye K20, Mini Panele FX oraz Turbo Raye.
Główną rolę odegrały lampy profilowe Scenius Profle rozmieszczone na całej powierzchni hali w celu równego pokrycia całej sceny łącznie z wybiegami oraz bateria ponad 160 Sharpy. Mega Pointe przydały się do wydobycia ogromnej przestrzeni hali w Gliwicach oraz stworzenia efektów przestrzennych na scenie, gdzie z kolei bardzo dużo światła emitowały ekrany LED. Natomiast Robiny Wash posłużyły do wyświecenia publiczności na całej powierzchni hali, a B-eye K20 wypełniały przestrzeń wokół ekranu. Na scenie i na wybiegach zastosowano Mini Panele FX oraz Turbo Raye.
Większość sprzętu użytego przy oświetleniu scenicznym tej imprezy pochodziło z magazynu TSE, część z zagranicznych wypożyczalni, z których skorzystała Grupa.
Autorem projektu oświetlenia był Adam Tyszka, który z grupą operatorów konsolet Grand Ma (Michał Parzych, Kajetan Gostomski, Sebastian Pachciarek, Wojtek Koperski, Tomasz Wojtała i Szymon Płotkowski) przeprowadzili preprograming na miejscu, równolegle do montażu sprzętu w hali,.
Prace montażowe na miejscu rozpoczęły się 2 listopada, ale miesiąc wcześniej odbyło się kilka spotkań organizacyjno-technicznych ze wszystkimi podmiotami współtworzącymi koncert, w tym także nieformalne spotkania i rozmowy z realizatorem, scenografem i ekipą techniczną TVP.
Praca na miejscu w hali trwała ponad trzy tygodnie, w tym zawarty był tydzień montażu, tydzień programowanie i prób ze statystami, tydzień prób wraz z próbami generalnymi i dwoma dniami nagraniowymi.
Podczas 3-tygodniowego montażu urządzeń pracowało 15 techników, a podczas prób i realizacji na miejscu obecnych było 13 osób, w tym siedem osób skierowanych do obsługi followspotów, spośród których sześć osób prowadziło wykonawców na scenie, a siódma osoba czuwała nad poprawnym działaniem systemu.
Przy tej realizacji TSE Grupa po raz pierwszy użyła systemu Follow-Me, który pozwalał dopracować oświetlenie frontowe wykonawców przy optymalnym wykorzystaniu urządzeń.
Użytych zostało sześć konsol do prowadzenia sześciu niezależnych celów oraz siedem konsoli w backupie. Dwóch techników w ciągu dwóch dni skalibrowało system, potem podczas prób wprowadzone zostały drobne poprawki. Do prowadzenia wykonawców używano wielu urządzeń, z kierunków frontowych i bocznych były to głownie Sceniusy Profile, a kontrowo również Mac Quantum.