PLL LOT prognozuje ponad 100 milionów złotych zysku w 2022 r.

Zarząd Polskich Linii Lotniczych LOT prognozuje, że w 2022 r. spółka wypracowała ponad 100 milionów złotych zysku netto. Narodowy przewoźnik zawdzięcza to 8 milionom przewiezionych pasażerów i przychodom przekraczającym 8 miliardów zł. 

– W ubiegłym roku wykonaliśmy ponad 85 tys. lotów, a w europejskim rankingu regularności Cirium uplasowaliśmy się w pierwszej dziesiątce spośród ponad 100 przewoźników. Prognozujemy, że wykonane operacje przyniosły nam ponad 100 milionów zł zysku netto i pozytywną rentowność na poziomie wyniku operacyjnego. Od początku pandemii Covid-19 PLL LOT nastawione są na maksymalne wykorzystanie rynkowych szans. Dlatego potrafiliśmy skutecznie spożytkować powrót na pokłady pasażerów biznesowych i odbicie, które nastąpiło w ostatnich miesiącach – podsumowuje Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych PLL LOT.

Miniony rok to także nowe destynacje w siatce połączeń PLL LOT. Pasażerowie mogli po raz pierwszy polecieć z Warszawy bezpośrednio do Mumbaju, Kairu oraz Baku. Do stałego rozkładu siatki po długiej przerwie powrócił także Pekin. PLL LOT łączy Polskę z Europą Środkowo-Wschodnią, Ameryką i Azją. W sezonie letnim samoloty PLL LOT wykonywały blisko 50 rejsów do USA tygodniowo. Świetne wyniki osiągnęły też połączenia z Tel Awiwem oraz Stambułem. Narodowy przewoźnik zamknął 2022 rok liczbą 167 połączeń (loty regularne i czartery).

PLL LOT są jedną z najbardziej dotkniętych przez wojnę w Ukrainie linii lotniczych. Na skutek działań wojennych anulowanych zostało 11 połączeń obsługiwanych przez LOT. W związku z koniecznością omijania strefy dotkniętej konfliktem, rejsy długodystansowe w kierunku Azji, w zależności od trasy, wydłużyły się nawet o ponad 2 godziny. W przypadku niektórych lotów na krótkim dystansie pasażerowie podróżują aktualnie średnio od 10 do 30 minut dłużej. Spółka odbudowuje się też po okresie ograniczeń i zawieszenia działalności operacyjnej na skutek pandemii Covid-19.

– Od początku kryzysu przebyliśmy długą, wymagającą drogę i wciąż pracujemy nad przywróceniem wyników sprzed pandemii. W tym miejscu pragnę podziękować za zaufanie naszym pasażerom, klientom biznesowym, w tym biurom podróży współpracującym z PLL LOT oraz partnerom handlowym, dzięki którym zrealizowaliśmy nasze cele – dodaje Michał Fijoł.

Ostateczne wyniki PLL LOT zostaną podane po zakończeniu badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta, co nastąpi w drugim kwartale br.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl