Barbara Neuhofer: Projektowanie doświadczeń to oferta biznesowa

Barbara Neuhofer gościem cyklu Celuch pyta… She means business… Pyta Krzysztof Celuch
Na zdjęciu: Barbara Neuhofer gościem cyklu Celuch pyta… She means business… Pyta Krzysztof Celuch

„Projektowanie doświadczeń staje się obecnie odrębną dziedziną interdyscyplinarną na styku biznesu, designu, psychologii, opowiadania historii i sztuki. Jako projektant doświadczeń widzę, że przyszłość doświadczeń to wydarzenia”.

 

Barbara Neuhofer profesor i kierownik ds. projektowania doświadczeń na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Salzburgu w Austrii odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.

 

 

 

Krzysztof Celuch: Kiedy myślisz biznes… - to co to oznacza?

Barbara Neuhofer: Jestem profesorem, mówcą i przedsiębiorcą zajmującym się projektowaniem doświadczeń. Moja praca koncentruje się na analizie ludzkich doświadczeń i transformacji w aspekcie fizycznym i cyfrowym.
W trakcie mojej podróży zawodowej zawsze miałam szczęście mieć cennych mentorów, którzy pomogli mi rozwijać się zawodowo i osobiście. Na każdym etapie kluczową rolę odgrywały inspirujące kobiety liderki i wzorce do naśladowania. W moim codziennym życiu jako pedagoga pracuję z kolejnym pokoleniem liderów. Jest to przywilej, wielka odpowiedzialność i sposób, by oddać inspirację, pomóc i wprowadzić zmiany na przyszłość, którą chcielibyśmy zobaczyć.

KC: Branża spotkań Twoimi oczami

BN: Przemysł spotkań jest dla mnie osobiście jedną z najbardziej dynamicznych i innowacyjnych branż. Jako projektant doświadczeń widzę, że przyszłość doświadczeń to wydarzenia. Dlaczego? Ponieważ wierzę, że wydarzenia są „placem zabaw”, który wyznacza nowe standardy ludzkich spotkań i transformacji.
Wydarzenia zabierają ludzi poza ich zwykłe życie i tworzą czas i przestrzeń, aby doświadczyć niezwykłości. Właśnie tam dokonuje się transformacja – w tych magicznych przestrzeniach, które pozwalają nam odkrywać nowe rzeczy, przekraczać granice i pozwalać na zmianę sposobu myślenia, aby wywrzeć pozytywny wpływ na codzienne życie.
Wiedząc, że jesteśmy na skraju przejścia od gospodarki opartej na doświadczeniach do wieku transformacji, wierzę, że społeczność wydarzeń będzie odgrywać kluczową rolę w wyobrażaniu, projektowaniu i ułatwianiu transformacyjnych doświadczeń – w formie wydarzeń i spotkań – w przyszłości.

KC: Jakie wyzwania przed branżą spotkań widzisz w 2020?

BN: 2020 przynosi nowy początek. To nie tylko początek nowego roku, ale i nowej dekady, a wraz z nim zaproszenie do globalnej zmiany świadomości. W 2010 roku zaczęliśmy być świadkami poważnych wyzwań społecznych, gospodarczych i środowiskowych, ale tylko kropli rozwiązań. Lata 20. będą wymagały od wszystkich branż, w tym branży spotkań, rozwiązania problemów związanych z naszymi wspólnymi globalnymi wyzwaniami na planecie Ziemia. Społeczność wydarzeń zawsze była zorientowana na przyszłość i stała na czele innowacji. To właśnie tutaj stoi wyzwanie i szansa, ponieważ zmiana musi nastąpić teraz i musi nastąpić szybko.
Chciałbym podzielić się osobistym przykładem tego, jak to się mogło stać. Co roku mam przyjemność uczestniczyć w najważniejszych wydarzeniach, konferencjach i spotkaniach na całym świecie. Mimo że intencje i myślenie o zrównoważonym rozwoju są dobre, działania i rzeczywistość czasami przedstawiają odwrotny obraz. Jako globalna społeczność zajmująca się wydarzeniami, mamy nie tylko możliwość, ale i odpowiedzialność za ponowne wyobrażenie sobie i przeprojektowanie przyszłości branży spotkań. Wyobraźmy sobie przez chwilę... a co, jeśli wybieramy miejsca wydarzeń uwzględniające ślad węglowy? Co, jeśli promujemy doświadczenia związane z podróżami typu slow, które zachęcają uczestników do korzystania z ekologicznego transportu? Co się stanie, jeśli opracujemy wyjątkowe doświadczenia związane z jedzeniem i piciem, które są całkowicie oparte na lokalnych produktach? Co, jeśli każde wydarzenie, niezależnie od tematu lub branży, zacznie koncentrować się na tym, jak rozwiązać nadchodzące wyzwania środowiskowe tej dekady? Kiedy mówimy o zrównoważonej przyszłości, możemy zacząć od zaprojektowania każdego pojedynczego wydarzenia. Globalna społeczność branży spotkań ma jedne z najbardziej kreatywnych umysłów i ma szansę być nie tylko „ideą”, ale także liderem działań w projektowaniu zrównoważonych i transformujących zgromadzeń ludzi.

KC: Projektowanie doświadczeń w branży spotkań, przyszłość czy tylko trend?

BN: Projektowanie doświadczeń to nie tylko przyszłość, projektowanie doświadczeń to teraźniejszość. Podstawa branży spotkań to przede wszystkim ludzkie doświadczenia, pozytywne emocje, relacje osobiste i tworzenie wspomnień. I właśnie tam pojawia się projektowanie doświadczeń. Doświadczenia dzieją się naturalnie wszędzie i wokół nas każdego dnia. Doświadczenie w projektowaniu polega na celowości. Pytanie, w jaki sposób możemy celowo zaprojektować czas i przestrzeń, aby pozwolić na pozytywne emocje, oznaczające tworzenie i wspomnienia z długiego życia. Projektowanie doświadczeń staje się obecnie odrębną dziedziną interdyscyplinarną na styku biznesu, designu, psychologii, opowiadania historii i sztuki. Oferuje nam nowy sposób myślenia, język i zestaw narzędzi do projektowania większej liczby ludzkich doświadczeń i prowadzenia długotrwałych transformacji we wszystkich sektorach. Dla branży spotkań sztuka projektowania ludzkich przeobrażeń będzie kluczową ofertą biznesową w pierwszej połowie lat dwudziestych.


dr Barbara Neuhofer jest profesorem i kierownikiem ds. projektowania doświadczeń na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Salzburgu w Austrii. Jako naukowiec, pedagog i mówca Barbara bada, pisze, uczy i mówi o projektowaniu doświadczeń jako o filozofii, sposobie myślenia i zestawie narzędzi do kierowania przemianami ludzkimi i biznesowymi w sferze fizycznej i cyfrowej. Opublikowała ponad 30 artykułów naukowych, rozdziałów książek i artykułów konferencyjnych. Jest często zapraszana jako mówca na temat projektowania doświadczeń na konferencjach naukowych, światowych szczytach branżowych i wydarzeniach biznesowych, w tym na konferencji TEDxBucharest 2019 na temat „The Global State of Awe”. Praca Barbary została wyróżniona kilkoma międzynarodowymi nagrodami naukowymi, a w 2013 r. otrzymała nagrodę ITT doktorant roku 2013 w Izbie Gmin, brytyjskim parlamencie. Z wykształceniem uniwersyteckim w Wielkiej Brytanii Barbara uzyskała tytuł licencjata i magistra zarządzania turystyką na University of Derby oraz doktorat z marketingu usług i zarządzania usługami na uniwersytecie w Bournemouth, gdzie ukształtowała pojęcie zaawansowanych technologii turystycznych.

dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.

W cyklu Celuch pyta… She means business… Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.
Celuch pyta… She means business – pierwszy wtorek miesiąca

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl