Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Małgorzata Bartosik: Dziś biznes to odpowiedzialność

Małgorzata Bartosik gościem cyklu Celuch pyta…...

Nie możemy nie zauważać wpływu, jaki ma branża spotkań na miasta, na lokalne społeczności. Odpowiedzialne podejście do spotkań czy większych kongresów wcale nie oznacza inwestycji finansowych. Czasami chodzi o samo uświadomienie sobie, gdzie jest problem, a rozwiązanie często jest bardzo proste”.

Małgorzata Bartosik, deputy CEO stowarzyszenia WindEurope,
organizacji branżowej europejskiego przemysłu wiatrowego odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.


Krzysztof Celuch: Kiedy myślisz biznes, to co to oznacza?

Małgorzata Bartosik: Biznes w tym momencie powinien moim zdaniem oznaczać odpowiedzialność. Korporacje mają ogromny wpływ na społeczeństwo. Kształtują nasze gusta, myśli, podejście do życia. Biznes może odegrać ogromną rolę, jeśli chodzi chociażby o walkę ze zmianami klimatu. Wiele firm korzysta teraz z energii odnawialnych. Znana wszystkim IKEA ma więcej turbin wiatrowych niż sklepów! Coraz więcej konsumentów podejmuje świadome wybory i wspiera te firmy, które mogą pochwalić się odpowiedzialnym prowadzeniem biznesu.
 
KC: Branża spotkań Twoimi oczami?

MB: Cieszę się, że ludzie nadal chcą się spotykać. Pomimo rozwoju technologii i prób przeniesienia spotkań do świata wirtualnego, ja nadal widzę, że targi i konferencje, które organizujemy, są stałym punktem programu w dorocznej agendzie sektora energii wiatrowej. Podoba mi się, ze wiele destynacji w Europie ma przemyślaną strategię, na jakich eventach im zależy. Takie selektywne podejście sprawia, że miasto i organizator takich dużych kongresów jak nasze (8 – 30 tys. uczestników), pracują razem nad tym, aby taki event był dla lokalnej społeczności wartością dodaną, a nie problemem. W jednym z krajów skandynawskich opracowujemy w tym momencie strategię, która ma zaangażować mieszkańców w to, co robimy. Współpracujemy z miastem, lokalnym uniwersytetem, kilkoma dużymi firmami. Jednym z pomysłów jest specjalny program dla szkół, gdzie dzieci będą uczyć się o energiach odnawialnych, zmianie klimatu. W zeszłym roku w Bilbao mieliśmy ponad 300 uczniów lokalnych szkół na warsztatach podczas naszych targach. Chcielibyśmy, aby nasze eventy były szczególnymi wydarzeniami nie tylko dla bezpośrednich uczestników, ale także dla lokalnych społeczności.

KC: Jakie wyzwania przed branżą spotkań widzisz w 2020?

MB: Wiele destynacji jest kompletnie przeludniona, a lokalna społeczność całkowicie pominięta. Ich miasta są zagarnięte przez turystów. Wydaje mi się, że na branży spotkań też ciąży odpowiedzialność, aby te spotkania organizować w taki sposób, żeby był to win-win. I dla uczestników, i dla destynacji. Jest to możliwe szczególnie w takich miejscach, gdzie miasto rozumie potrzebę współpracy i razem z organizatorem opracowuje plan działania. To miasto jest też często niezbędnym ogniwem spajającym rożne podmioty, pomaga zrozumieć lokalne problemy oraz nakreśla ramy współpracy.

KC: CSR, turystyka zrównoważona – przyszłość czy trend?

MB: Turystyka zrównoważona jest niezbędna. Nie możemy nie zauważać wpływu, jaki ma branża spotkań na miasta, na lokalne społeczności, ale też jak przyczynia się do niekorzystnych zmian klimatu poprzez generowanie ton CO2 przy podróżach na przykład. I często takie odpowiedzialne podejście do spotkań czy większych kongresów wcale nie oznacza inwestycji finansowych. Czasami chodzi o samo uświadomienie sobie, gdzie jest problem, a rozwiązanie często jest bardzo proste. Od tego roku nie serwujemy na naszych eventach czerwonego mięsa. Dajemy uczestnikom, którym wydaje się, że bez steka cztery dni konferencji nie przeżyją, opcję zamówienie specjalnego cateringu. Do tej pory nikt się nie zgłosił i wszyscy przeżyli! Staramy się korzystać z lokalnych firm. Uczestnikom sugerujemy różne sposoby podróżowania. Staramy się wybierać destynacje, gdzie można dojechać też pociągiem z głównych europejskich miast.


Małgorzata Bartosik dołączyła do WindEurope w 2004 roku, zaczynając od pozycji stażystki, zajmuje obecnie stanowisko zastępcy dyrektora. Odpowiada za wszystkie operacje biznesowe, PR i strategię członkostwa. Została ogłoszona jedną ze 100 najbardziej wpływowych kobiet – brokerów, dealerów i influencerów według raportu „A World about Wind 2017”. W 2015 r. magazyn Recharge ogłosił Bartosik jedną z 40 najbardziej perspektywicznych osób poniżej 40. roku życia, w uznaniu jej kluczowego wkładu w rozwój działalności WindEurope oraz branży energii wiatrowej w Europie. Małgorzata Bartosik regularnie występuje na różnych spotkaniach branżowych, doradzając menedżerom stowarzyszeń i planistom wydarzeń w zakresie kreatywnego marketingu, zarządzania kryzysowego i strategii komunikacji.

WindEurope to organizacja branżowa europejskiego przemysłu wiatrowego. Reprezentuje cały łańcuch wartości energii wiatrowej: producentów turbin, dostawców komponentów, zakładów energetycznych, deweloperów projektów, instytucji finansowych i instytutów badawczych. Jako stowarzyszenie branżowe WindEurope aktywnie promuje energię wiatrową w Europie. Angażuje rządy w politykę i regulacje mające wpływ na energetykę wiatrową i jej integrację z systemem energetycznym. Koordynuje badania i rozwój w zakresie przemysłu wiatrowego w Europie i zarządza Europejską Platformą Innowacji Technologicznych tej gałęzi gospodarki w imieniu Komisji Europejskiej. Organizuje także wystawy branżowe, konferencje i warsztaty techniczne i służy jako platforma do tworzenia sieci kontaktów w branży oraz między branżą, a innymi zainteresowanymi stronami. WindEurope ma ponad 400 członków z ponad 40 krajów i 55 pracowników w centrali w Brukseli. W lutym 2017 r. WindEurope zdobyło nagrodę dla najlepszego europejskiego stowarzyszenia (Best European Association).


dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.

W cyklu Celuch pyta… She means business… Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.
Celuch pyta… She means business – pierwszy wtorek miesiąca

 

05 lut 2020
 
średnia ocen:
5.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.