Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Anna Aleksandra Koj: Zaangażowanie to przyszłość

Anna Aleksandra Koj gościem cyklu Celuch pyta…...

Przedstawiciele branży spotkań będą musieli myśleć o wydarzeniach w sposób niezmiernie kompleksowy. W dobie przeładowania informacjami oraz poczucia, że jesteśmy stale w kontakcie z innymi, nie jest łatwo zwrócić na siebie uwagę, a jeszcze trudniej jest ją utrzymać.
Anna Aleksandra Koj, managing partner, Akronos Consulting, deputy director, European Affairs Recruitment Specialists (EARS) oraz członkini zarządu Professional Women International Brussels (PWI) odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.

Krzysztof Celuch: Kiedy myślisz biznes, to co to oznacza?

Anna Aleksandra Koj: Coraz częściej w dzisiejszym świecie stajemy przed wielowarstwowymi wyzwaniami, które wymagają wspólnego zaangażowania różnych stron: sektora publicznego i prywatnego, jednostek, ale też całych organizacji. Biznes ma tu ogromną rolę do odegrania. Rośnie w społeczeństwie oczekiwanie, że zarówno wielkie międzynarodowe koncerny, jak i mniejsze firmy zajmować będą jasne stanowisko w sprawach o wymiarze społecznym czy środowiskowym. To zmieniające się w ostatnich latach oblicze biznesu jest dla mnie fascynującym procesem wskazującym na głębszy trend - potrzeby budowania i podkreślania własnej tożsamości i odpowiedzialności społecznej.

KC: Branża spotkań Twoimi oczami?

AAK: Branża spotkań znajduje się, w moim odczuciu, w bardzo ciekawej fazie rozwoju. Nowe technologie pozwalają zarówno na kreowanie wyjątkowych doświadczeń podczas samych konferencji czy kongresów, ale również na budowanie społeczności i relacji między uczestnikami na długo przed eventem i po samym wydarzeniu. Nadaje to branży spotkań nowego wymiaru i otwiera wiele nowych możliwości biznesowych.
Jednocześnie, pomimo coraz to nowych rozwiązań umożliwiających relacje wirtualne, wzrasta wśród ludzi potrzeba kontaktu bezpośredniego. Widzę to na co dzień, gdy organizujemy wydarzenia w stowarzyszeniu Professional Women International Brussels, ale również w kontaktach z klientami z przeróżnych sektorów, kiedy prowadzimy dla nich rekrutacje w European Affairs Recruitment Specialists.

KC: Jakie wyzwania przed branżą spotkań widzisz w 2020?

AAK: Przedstawiciele branży spotkań będą musieli myśleć o organizowanych wydarzeniach w sposób niezmiernie kompleksowy. W dobie przeładowania informacjami oraz poczucia, że jesteśmy stale w kontakcie z innymi (choć często w wymiarze wirtualnym), nie jest łatwo zwrócić na siebie uwagę, a jeszcze trudniej jest ją utrzymać. Ludzie coraz bardziej selektywnie podchodzą to tego, na co poświęcają swój czas, są coraz bardziej wymagający. I to, moim zdaniem, będzie jednym z głównych wyzwań stojących przed branżą spotkań, być może wymagającym zmiany myślenia i nowego podejścia do tego, co uznajemy za wyznaczniki udanego wydarzenia.

KC: Brak zaangażowanych pracowników – przyszłość czy trend?

AAK: W mojej pracy często wspomagam klientów w wypracowaniu strategii mających na celu dostosowanie się do nowych trendów na rynku, lepsze zrozumienia pracowników, zarówno w kontekście regularnych rekrutacji, ale również w okresie większych zmian organizacyjnych. Jednocześnie temat motywacji powraca równie często w rozmowach z kandydatami. W znakomitej większości, kandydaci poszukują pracy w organizacji, z której misją mogą się identyfikować, i której misję rozumieją i postrzegają jako istotną. Przyszłością jest zatem raczej większe zaangażowanie pracowników w wykonywane zadania, choć być może również częstsze zmiany miejsca pracy. Co ważne, coraz częściej to wcale nie wyższa pensja jest dla pracowników głównym motywatorem do większego zaangażowania. Liczą się bardziej elastyczność w podejściu do czasu i miejsca pracy, poczucie, że wykonywana praca ma przełożenie na konkretne rezultaty, oraz możliwości rozwoju i pozyskiwania nowych umiejętności.

Anna Aleksandra Koj, managing partner, Akronos Consulting, deputy director, European Affairs Recruitment Specialists (EARS) oraz członkini zarządu Professional Women International Brussels (PWI).
Praca Anny koncentruje się wokół talentów i kompetencji przyszłości. Pełni funkcję executive search and leadership consultant w EARS oraz partnera zarządzającego w Akronos Consulting. W trakcie rekrutacji i konsultacji pomaga klientom w dostosowaniu ich osobistej i zawodowej wizji do wizji organizacji. Wspomaga również organizacje w identyfikacji i zatrzymywaniu najlepszych talentów oraz we wprowadzaniu zmian w zarządzaniu, zarówno na poziomie indywidualnym, jak i systemowym.
Anna jest członkiem zarządu Professional Women International Brussels. Wspiera misję polegającą na osiągnięciu większego przywództwa w zakresie zrównoważenia płci w różnych branżach. Głęboko zainteresowana etyką biznesu, promuje autentyczne światowe przywództwo poprzez warsztaty, wykłady, wystąpienia publiczne oraz codzienne zajęcia.


dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.

W cyklu Celuch pyta… She means business… Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.
Celuch pyta… She means business – pierwszy wtorek miesiąca

 

03 mar 2020
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.