Radosław Knap: Wydarzenia przekładają się na funkcjonowanie rynku

Radosław Knap, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Radosław Knap, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

Za główny cel stawiamy sobie tworzenie wydarzeń, które spotkają się z uznaniem naszych gości i spełnią ich oraz nasze wysokie wymagania na wielu płaszczyznach – o wartości wydarzeń w działalności stowarzyszenia rozmawiamy z Radosławem Knapem, dyrektorem generalnym Polskiej Rady Centrów Handlowych, nagrodzonym w konkursie MP Power Awards.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pana działalności mają eventy? Jakie cele związane z działalnością biznesową można dzięki wykorzystaniu takich narzędzi osiągać?
Radosław Knap: Wartość wydarzeń można oceniać w wielu wymiarach – wartość informacyjną, edukacyjną, promocyjną, towarzyską i biznesową. Część z tych wymiarów można wycenić bezpośrednio poprzez wejściówki, ale stowarzyszenie non-for-profit jak PRCH nie działa dla zysku, ale dla naszych członków i branży, którzy doceniają, że wspólnie możemy zrobić więcej. Dlatego uważam, że nasze spotkania, konferencje i eventy to jest kluczowa wartość, dla której Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem zrzeszającym ponad już 240 firm z branży nieruchomości handlowych.
Jednym z naszych celów statutowych jest promocja, wparcie i integracja rynku handlowego w Polsce. Niewątpliwie organizowane przez nas spotkania, szkolenia i duże wydarzania takie jak Targi ReDI czy Gala PRCH Retail Awards wpisują się w te założenia. Targi ReDI oprócz charakteru networkingowego są jednym z kluczowych eventów biznesowych na rynku, gdzie nasi wystawcy i odwiedzający negocjują i zawierają wiele umów, które przekładają się później na funkcjonowanie rynku nieruchomości handlowych w Polsce.

MP.pl: Jak postrzega Pan współpracę z branżą eventową, jaki jest Pana preferowany model takiej współpracy?
RK: Czynnikiem wyróżniającym nasze stowarzyszenie jako organizatora eventów jest nasz model współpracy z agencją eventową. Koncepcje naszych wydarzeń tworzymy w dużej mierze samodzielnie, zarówno od strony formuły i agendy spotkania, scenariuszy wystąpień, merytoryki, wyglądu prezentacji, jak i aranżacji przestrzeni. Wszelkie materiały tekstowe i graficzne do promocji oraz brandingu imprezy tworzone są w ramach zespołu PRCH. Także negocjacje umów i wybór lokalizacji, dostawcy cateringu oraz dodatkowych atrakcji spoczywają zazwyczaj po naszej stronie. Mamy bardzo jasno zdefiniowane oczekiwania i potrzeby.


Kiedy przy organizacji naszych kluczowych imprez współpracujemy z agencją eventową, jej rola polega niejako na poszerzeniu kompetencji naszego zespołu i wdrażaniu tych pomysłów i koncepcji oraz koordynacji technicznej podczas montaży i w trakcie samego eventu. Staramy się być otwarci na sugestie agencji i rzadko zmieniamy sprawdzonych partnerów, choć uważam, że warto monitorować rynek i czasem spróbować zmiany. Robimy to uważnie, bo za główny cel stawiamy sobie tworzenie wydarzeń, które spotkają się z uznaniem naszych gości i spełnią ich oraz nasze wysokie wymagania na wielu płaszczyznach.
 

MP.pl: Które z wydarzeń czy rodzajów eventów są dla marki najistotniejsze z punktu widzenia jej promocji?
RK: Odpowiadając na pytanie bardzo ogólnie, jest to bardzo indywidualna kwestia, która zależy od specyfiki działalności danej marki. W przypadku stowarzyszenia jak Polska Rada Centrów Handlowych kluczowym wydarzeniem są biznesowe Targi ReDI, które w zaledwie 3 lata stały się najważniejszym miejscem spotkań dla naszej branży w całym regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Z kolei nasza Gala Konkursu PRCH Retail Awards ma pomóc w komunikacji i promocji dobrych praktyk branżowych, które stawiamy przed uczestnikami konkursu. Ciekawe jest też to, że niektóre tematy jakie poruszamy na seminariach dla wąskiej grupy profesjonalistów, niedługo potem stają się gorącymi tematami w mediach.

Radosław Knap z Polską Radą Centrów Handlowych związany jest od 2009 roku, gdy dołączył do organizacji jako manager ds. rozwoju, zajmując się sprawami członkowskimi, a także rozwijając pionierskie projekty związane z bazą wiedzy. Koordynował także działalność klubów tematycznych i współtworzył wiele raportów rynkowych. Od czterech lat jest także członkiem ICSC European Research Group. Jednym z kluczowych obszarów działalności Polskiej Rady Centrów Handlowych jest edukacja i poszerzanie wiedzy profesjonalistów zrzeszonych w organizacji.

Zdaniem Jury MP Power Awards

Radosław Knap jako dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowychz wielkim sukcesem promuje wizerunek zarówno stowarzyszenia, jak i jego członków, wykorzystując w tym procesie różnego rodzaju wydarzenia, od kameralnych szkoleń, po uroczystą galę. Profesjonalny i otwarty na nowe wyzwania, co pozwala nam mieć nadzieję, że jeszcze nie raz nas pozytywnie zaskoczy.

Sylwia Banaszewska, prezes zarządu, MeetingPlanner.pl

 

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej. www.mppowerawards.com

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl