Zakładki jasne 3a

Najczęściej czytane

Pierwszy konkurs branży eventowej: MP Power...

MeetingPlanner.pl ogłasza pierwszy konkurs skierowany do przedstawicieli...

MP Power Night – uroczyste rozdanie nagród...

Pierwszy finał MP Power Awards odbył się 26 kwietnia w Centrum...

Druga edycja Poznań Media Expo

Specjaliści współpracujący z twórcami filmów o Jamesie Bondzie opowiedzą,...

SHOWEXPO w Kielcach

W tym roku w Kielcach odbędą się pierwsze w Polsce targi, które połączą...
 
A A
Wywiady

Rafał Rosiejak: Zaoferujemy gościom coś więcej

Rafał Rosiejak, dyrektor generalny Hampton by...

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Bardzo ważnym aspektem, na którym w dużej mierze opiera się nasza strategia, jest zaoferowanie gościom czegoś więcej niż tylko dobrego zakwaterowania i obfitych śniadań wliczonych w cenę noclegu, z których słynie zresztą Hampton by Hilton. Rozmowa z Rafałem Rosiejakiem, dyrektorem generalnym Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa.

Kilka miesięcy temu objął pan stanowisko dyrektora generalnego w nowo powstającym hotelu Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa. Jakie wyzwania się z tym wiążą?
Rafał Rosiejak: To mój powrót do branży hotelarskiej. Rozpoczęcie pracy w Hotel Professionals i objęcie funkcji dyrektora generalnego w Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa to dla mnie osobiście wielka sprawa. Alex Kloszewski i Guy Simmons, którzy zaprosili mnie do współpracy, mają olbrzymie doświadczenie i są prawdziwymi profesjonalistami, otworzyli już prawie 20 hoteli. Inwestycja w Oliwie to kolejny ważny krok w historii firmy. Tak prestiżowa marka, jaką jest Hilton, otwiera nam drogę do jeszcze szybszego rozwoju – na nowych rynkach, z nowymi klientami. Po za tym swój powrót do Gdańska traktuję też trochę sentymentalnie. Bardzo dobrze mi się tam pracowało przy przygotowaniach do Euro 2012, tym razem nie będzie inaczej.
 

Jak, na podstawie swoich dotychczasowych doświadczeń, scharakteryzowałby pan potencjał rynku MICE w Trójmieście?
RR: Region ma mocną pozycję na rynku spotkań. Duża w tym zasługa Euro 2012, dzięki którym bardzo poprawiła się dostępność komunikacyjna Trójmiasta. Za sprawą modernizacji linii kolejowych sprawnie można dojechać tam pociągiem, oddanie do użytku autostrad A1 i A2 sprawiło, że również podróż samochodem jest szybka i przyjemna. Z miejscowego lotniska realizowanych jest coraz więcej lotów do ważnych europejskich miast. Wszystko to sprawiło, że zarówno Gdańsk, ale również Gdynia i Sopot zaczęły przyciągać szeroko rozumiany biznes. Dowodem na to jest powstanie nowych centrów biznesowo-biurowych takich jak Olivia Business Centre czy Alchemia. Konsekwencją tego stał się dynamiczny rozwój turystyki biznesowej – zarówno w aspekcie zwiększenia liczby osób podróżujących w interesach, jak i grup MICE-owych. W międzyczasie poprawiła się także infrastruktura eventowo-konferencyjna. Trójmiasto może pochwalić się takimi obiektami jak chociażby Stadion Energa Gdańsk, Ergo Arena, AmberExpo czy Europejskie Centrum Solidarności. W parze za tym idzie też rozwój bazy noclegowej. Dzisiaj Trójmiasto jest w stanie zaoferować mnóstwo ciekawych, wysokiej klasy obiektów. Znajdują się tu m.in. dwa hotele sieci Marriott czy sopocki Sheraton. Także sieć Hilton bardzo mocno inwestuje w tym regionie. Do działających już dwóch obiektów (Hilton Gdańsk oraz Hampton by Hilton Gdańsk Airport) wkrótce dołączy nasz obiekt. Dodatkowo budowany jest jeszcze kolejny Hampton na gdańskiej starówce, jeden obiekt powstanie też w Gdyni. To, że tak duża sieć hotelowa widzi tu szansę na rozwój, jest chyba najlepszym dowodem na to, że sprawy idą w dobrym kierunku. Jeżeli chodzi o samą Oliwę, mimo kilku bardzo przyzwoitych obiektów, wciąż widzę jednak niedosyt hoteli w tej dzielnicy, tak bardzo się przecież rozwijającej. Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa ze względu na swoje wyjątkowo atrakcyjne położenie oraz ofertę na pewno wypełni nieco tę lukę.
 

Jakie stawiają sobie państwo cele związane z nowym hotelem? Jaki jest jego model biznesowy?
RR: Ofertę kierujemy zarówno do gości i grup biznesowych, jak i indywidualnych, dysponujących średnim budżetem noclegowym (250-300 zł/doba). Na podstawie własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że w dni robocze zapewne przeważać będzie biznes, w weekendy natomiast klienci prywatni, czyli tzw. leisure. Proszę mieć na uwadze, że Trójmiasto jest bardziej turystycznym miejscem, niż np. Warszawa, te proporcje są więc trochę inne. Polska jawi się poza tym jako kraj bezpieczny, co przyciąga też coraz więcej turystów indywidualnych z zagranicy. Jesteśmy gotowi na przyjęcie takich grup. Podobnie jak studentów zaocznych przyjeżdżających na wykłady do znajdujących się w okolicy uczelni. Bez względu na to, jakiego typu klienci nas odwiedzą, bardzo ważnym aspektem, na którym w dużej mierze opiera się nasza strategia, jest zaoferowanie im czegoś więcej niż tylko dobrego zakwaterowania i obfitych śniadań wliczonych w cenę noclegu, z których słynie zresztą Hampton by Hilton. To fundament, ale mamy też ambicję promować Oliwę, ukazywać piękno i potencjał tej dzielnicy. Chcemy stać się ekspertami od miejsca, w którym pracujemy. Nasz zespół będzie więc podpowiadał, co warto zobaczyć w okolicy, jakie miejsca odwiedzić, gdzie udać się na obiad czy kolację. Pomożemy zagospodarować czas wolny, szczególnie, że atrakcji nie brakuje. Park Oliwski, Archikatedra ze słynnymi organami oliwskimi i oczywiście morze to zaledwie kilka przykładów. Sam mogę polecić też kilka restauracji, takich jak chociażby fenomenalną pierogarnię Mandu czy Classic Restaurant, serwującą steki i burgery oraz włoską Stella del Nord.
 

Nowy hotel to także zupełnie nowy zespół. Czy może powiedzieć pan coś więcej o osobach, które będą pracować w Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa?
RR: Kompletując zespół, szukamy ludzi, którzy mają w sobie to „coś” – niewymuszoną uprzejmość, gościnność i pasję. Poza kompetencjami liczą się więc cechy charakteru ułatwiające nawiązywanie kontaktów z ludźmi. To przecież jeden z najważniejszych elementów w branży hotelowej. Obecnie cały nasz zespół liczy ok. 30 osób, wciąż zatrudniamy jednak kolejnych ludzi. Wszystkim oferujemy umowę o pracę, potencjalnych pracowników przyciąga także stabilna i prestiżowa marka, jaką jest Hilton. Sieć oferuje poza tym bezpłatny system szkoleń, dzięki czemu zatrudnione przez nas osoby mogą stale się rozwijać. Wspólnie z gdańską Wyższą Szkołą Bankową planujemy realizować też program tzw. studiów dualnych. To wprowadzany przez Hotel Professionals system łączenia zajęć na uczelni z praktykami i płatnymi stażami w hotelu. Nauka na takim „żywym” organizmie sprawdza się najlepiej, pozwala szkolić przyszłe kadry.
Zapraszam do naszego hotelu już od 18 września 2017 r.

www.hamptonoliwa.pl

18 wrz 2017
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.