Michał Skuza: Zawsze stawiam na wspólne zaangażowanie w realizacji każdego projektu

Michał Skuza, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Michał Skuza, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

Biorąc pod uwagę cele eventu dla firmy, nie wchodzi w grę, by tylko zlecić wydarzenie, a później dopiero odwiedzić je w dniu eventu. O współpracy w branży i wartości eventu rozmawiamy z Michałem Skuzą, dyrektorem Biura Sponsoringu i Eventów, PKN Orlen, nagrodzonym w konkursie MP Power Awards.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pana działalności mają narzędzia z zakresu event marketingu? Jakie korzyści wnikają ze stosowania tego rodzaju sposobu komunikacji w relacjach z konsumentami, partnerami biznesowymi czy pracownikami firmy?
Michał Skuza: Event marketing jest doskonałą alternatywą dla tradycyjnych narzędzi komunikacji, która pozwala na bezpośredni kontakt z naszymi klientami. Za pośrednictwem takiego narzędzia firma może dotrzeć do konsumentów z komunikatem o cechach swoich produktów, tak by skojarzeniom z marką towarzyszyły emocje. Relacje z partnerami biznesowymi to również istotny aspekt organizacji wydarzenia. Będąc gospodarzem eventu, mamy doskonałe możliwości na rozwój istniejących relacji biznesowych z praktycznie wszystkich obszarów wśród działalności firmy, ale także nawiązywanie nowych kontaktów, przydatnych w rozwoju firmy. Natomiast pracownicy, widząc zaangażowanie swojego pracodawcy w wydarzenia bazujące w dużej mierze na emocjach, chętniej identyfikują się z firmą.

MP.pl: Jakie miejsce zajmuje event marketing wśród innych narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej?
MS: Organizacja eventu, bez względu na jego skalę i charakter, musi mieć ścisły związek z zaplanowaną komunikacją marketingową. W trakcie planowania zintegrowanej komunikacji marketingowej zwracam uwagę, aby komunikaty przekazywane konsumentom poprzez tradycyjne kanały były spójne z tym, jaki charakter ma planowany przez nas event – cały obraz musi być jednolity i składać się w całość. Nie można doprowadzić do sytuacji, gdy pojawia się szum komunikatów komunikacyjnych, dlatego na wstępie należy przede wszystkim określić cel i co chcemy powiedzieć konsumentowi. Ważnym słowem tutaj jest „dopasowanie”, czyli świadomość i pewność tego, że organizowane przez nas wydarzenie wpisuje się w nasz brandowy świat i może pomóc w adresowaniu obecnych i przyszłych klientów.

MP.pl: Jak postrzega pan współpracę z branżą eventową, jaki jest preferowany model takiej współpracy? A co za tym idzie, jak określiłby pan rolę partnera, jakim jest agencja eventowa?
MS: Obie strony zaangażowane w produkcję eventu, mam tu na myśli firmę oraz agencję eventową, mają wspólne cele podczas organizacji i realizacji wydarzenia. Dla firmy, która decyduje się na taką formę komunikacji, ważna jest skuteczna kreacja eventu i możliwość przekazania klientom swoich komunikatów. Dla agencji istotna jest skuteczna realizacja założeń firmy zlecającej event, kreatywność i koordynacja działań podwykonawców. Wspólnie jednak zależy nam na tym, aby wydarzenie zostało pozytywnie przyjęte przez gości i aby zostało zapewnione maksymalne bezpieczeństwo uczestników. Dlatego jako osoba po stronie korporacji po wyborze agencji eventowej  w procesie konkursowym nie wyobrażam sobie innej niż partnerska relacja z realizatorem. Biorąc pod uwagę cele eventu dla firmy, nie wchodzi w grę, by tylko zlecić wydarzenie, a później dopiero odwiedzić je w dniu eventu, zawsze stawiam na wspólne zaangażowanie w realizacji każdego z projektów.

Michał Skuza, dyrektor Biura Sponsoringu i Eventów, PKN Orlen. Z branżą eventową i sponsoringową związany jest od 2008 roku. W PKN Orlen początkowo pełnił funkcję kierownika w zespole eventowym, a od 2013 zarządza Biurem Sponsoringu i Eventów. Brał udział w tworzeniu strategii marketingowej PKN Orlen opartej o emocje i przeżycia klientów. Nadzoruje projekty związane ze sponsoringiem – sportami motorowymi (Orlen Team), lekkoatletyką (Grupa Sportowa Orlen), siatkówką oraz szeroko pojęte projekty z zakresu kultury, sponsoringu społecznego, CSR i mediów społecznościowych. Organizował takie wydarzenia jak Orlen Monster Jam, Verva Street Racing, Orlen Warsaw Marathon czy Polacy z werwą, w których udział wzięło łącznie ponad 700 tys. uczestników.
W konkursie MP Power Awards 2016, w plebiscycie MP Power 12 został nagrodzony w kategorii Meeting planner – marketer.

Zdaniem Jury MP Power Awards
Nie sztuką jest wydać pieniądze. Sztuką jest umiejętne wydawanie. A gdy do tego stoi się na czele działu marketingu, najpotężniejszej polskiej marki, to wyzwanie jest tym większe, że wszyscy na ciebie patrzą i oceniają. Liczba propozycji możliwych projektów, aktywności jest nieskończona, a wybrać można dosłownie parę. Nagroda w tej kategorii należy się przede wszystkim za odwagę, determinację i konsekwencję w działaniu. Panie Michale, tak trzymać!
Szymon Walkiewicz, partner, business development director  Walk

 

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej. www.mppowerawards.com

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl