Łukasz Wysocki: Convention bureau buduje wizerunek destynacji jako całości

Łukasz Wysocki, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Łukasz Wysocki, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

W układance, jaką jest branża eventowa, convention bureaux odgrywają kluczową rolę z punktu widzenia zapewnienia jakości kontaktu, a co za tym idzie przedstawienia destynacji jako profesjonalnej w oczach organizatora czy też fundatora wydarzenia. Rozmawiamy z Łukaszem Wysockim, prezesem Gdańsk Convention Bureau, nagrodzonym w konkursie MP Power Awards.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia twoich doświadczeń, obserwacji rynku, współpracy z różnymi klientami, markami i firmami, mają projekty eventowe?
Łukasz Wysocki: Projekty eventowe mają zawsze bardzo specyficzny charakter. Jest to połączenie biznesu, zabawy i profesjonalizmu, a to wszystko bardzo sprzyja nawiązywaniu lub polepszaniu kontaktów biznesowych. Bardzo. często firmy wykorzystują też różnego rodzaju wydarzenia (eventy) do promocji czy też wprowadzenia na rynek swoich nowych produktów lub usług. Według moich obserwacji eventy zaczynają odgrywać coraz większą rolę.

MP.pl: Jak postrzegasz współpracę w branży, jaki jest Twój preferowany model takiej współpracy? Jaką rolę w całym procesie odgrywają convention bureaux?
ŁW: Według mnie w całej układance, na jaką składa się branża eventowa, convention bureaux odgrywają kluczową rolę z punktu widzenia zapewnienia jakości kontaktu, a co za tym idzie przedstawienia destynacji jako profesjonalnej w oczach organizatora czy też fundatora wydarzenia. Nasuwa się pytanie, gdzie istnieje granica pomiędzy działalnością convention bureau a branżą. Jestem przekonany, iż kluczem do odpowiedzi jest fakt, iż convention bureau zawsze działa na rzecz dobra i wizerunku destynacji jako całości.

MP.pl: Co według Ciebie oznacza pojęcie „etyka w branży”, jakie są kluczowe wyznaczniki, którymi Ty się kierujesz, a jakie problemy dostrzegasz?
ŁW: Bardzo ciekawe pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Według mnie jest to zasada stara jak świat, którą ja zawsze stosuję: „traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany”! Niestety nasz branża nie jest uregulowana w wielu obszarach, co oznacza iż podmioty ze sobą współpracujące winny kierować się dobrem „całości” – często oznacza to, iż również musimy zadbać o naszych partnerów, a nie tylko o siebie! Być może brzmi to górnolotnie w dzisiejszych czasach – według mnie jednak na tym to wszystko polega.
Niestety według mnie jest to podejście odosobnione na chwilę obecną. Często branża patrzy na siebie zbyt konkurencyjnie, nie do końca dbając o to, aby klient został w „destynacji”, a nie zawsze tylko w moim obiekcie.

Łukasz Wysocki, prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej/Gdańsk Convention Bureau
Absolwent Wydziału Turystyki i Rekreacji Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku. Od 2007 roku zdobywał doświadczenie zawodowe z dziedziny zarządzania projektami, odpowiadając m.in. za przygotowanie koncepcji funkcjonalnej Stadionu Narodowego w Warszawie oraz przygotowania Finałowego Turnieju UEFA Euro 2012 w Gdańsku, ze strony UEFA.
We wrześniu 2012 r. objął funkcję dyrektora ds. marketingu i rozwoju Międzynarodowych Targów Gdańskich, gdzie odpowiadał m.in. za wprowadzanie nowych produktów/wydarzeń w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo. Od września 2014 r. jest prezesem zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej / Gdańsk Convention Bureau. Do osiągnięć zalicza projekt „Gdańsk Zaprasza Biznes“, szkolenia dla branży eventowej, przygotowanie wspólnej oferty dla organizatorów konferencji czy kolejną edycję konferencji „Nowe Trendy w Turystyce“.
W konkursie MP Power Awards 2016, w plebiscycie MP Power 12 został nagrodzony w kategorii Convention Bureau.

Zdaniem Jury MP Power Awards
Łukasz Wysocki dał się nam poznać jako prężny menadżer sprawnej organizacji marketingowej. Jako prezes organizacji, w ramach której działa Gdańsk Convention Bureau, skupia się zarówno na promocji regionu na zewnątrz, jaki i budowaniu świadomości turystki biznesowej wśród lokalnej branży. Zarówno w jednym, jak i drugim obszarze działa bardzo skutecznie. Jury doceniło wielość nowych inicjatyw, otwartość na współpracę, merytoryczne, ale i często niestandardowe działania, które sprawiają, że Łukasz jest i reprezentantem, i liderem swojego regionu. 
Cezary Wilemajtys, prezes United Partners

 

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej. www.mppowerawards.com

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl