Zakładki jasne 3a

Najczęściej czytane

Pierwszy konkurs branży eventowej: MP Power...

MeetingPlanner.pl ogłasza pierwszy konkurs skierowany do przedstawicieli...

MP Power Night – uroczyste rozdanie nagród...

Pierwszy finał MP Power Awards odbył się 26 kwietnia w Centrum...

Druga edycja Poznań Media Expo

Specjaliści współpracujący z twórcami filmów o Jamesie Bondzie opowiedzą,...

SHOWEXPO w Kielcach

W tym roku w Kielcach odbędą się pierwsze w Polsce targi, które połączą...
 
A A
Wywiady

Piotrowska & Newsgastro – rekordowa popularność

Małgorzata Piotrowska, fot. www.mioduszewska.pl

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Małgorzata Piotrowska od blisko trzech lat osobiście odpowiada za prowadzenie portalu Newsgastro, który dostarcza newsy oraz artykuły branżowe dla sektora HoReCa. Jako redaktor naczelna – redaguje, koryguje, publikuje, przeprowadza wywiady, koordynuje pracą zespołu, osobiście uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach szeroko pojętego świata gastronomii. Miniony czas wykorzystała na obranie nowej linii komunikacji z czytelnikami. Natomiast ostatnie miesiące to szereg pobitych rekordów – odwiedzin na stronie, aktywnych fanów w social media, jak również najważniejszy z nich: ogromny feedback ze środowiska.

Sporo się ostatnio dzieje.
Małgorzata Piotrowska
: To prawda. Każdego dnia publikujemy kilka, jak nie kilkanaście nowych informacji. Są to materiały prasowe, jakie przesyłają nam organizatorzy konkursów i innych wydarzeń branżowych. To tak zwany obowiązkowy „punkt programu”, a takie same newsy czytelnicy znajdą również u naszej drogiej konkurencji. Ale to my wyraźnie wyróżniamy się dostarczaniem wielu dodatkowych, unikalnych treści, z naszego, europejskiego i światowego podwórka.

Dużą popularnością cieszą najpewniej wywiady w dziale „Osobowości”?
M.P.
: O tak! Ten rok rozpoczęliśmy od mocnego postanowienia, że raz w tygodniu czytelnicy Newsgastro będą mieli możliwość bliżej poznać ważne w branży nazwiska. Są to szefowie kuchni, sommelierzy, a także pary, które razem pracują na przykład w swojej restauracji. Mamy szereg kolejnych pomysłów w tej kwestii. Nasi bohaterowie wielokrotnie podkreślają, że cieszy ich, że mogą odpowiadać na nietuzinkowe, dotąd niezadawane pytania. Dla internautów to z kolei świetna okazja, by dowiedzieć się więcej o kuluarach pracy swoich kolegów, autorytetów czy konkurentów.

Nie ograniczacie się tylko do polskich nazwisk.
M.P
.: W dziale „Wydarzyło się” umieszczamy co jakiś czas materiały o najpopularniejszych mistrzach kulinarnych. Opowiadamy ich historię, dokonania. Po liczbie odwiedzin jasno widzimy, że i ten pomysł znajduje uznanie. Zależy mi na mocnym prezentowaniu sylwetek kobiet, ale w tej branży to wciąż mężczyźni stoją na świeczniku. Zatem staramy się sprawiedliwie pisać o wszystkich.

Według jakiego klucza wybieracie tematy warte opublikowania?
M.P.
: Nie ukrywam, że jedynym kluczem jest moje osobiste rozeznanie w temacie. Niemal nie ma dnia, żebym nie poświęciła czasu na spotkania z ludźmi z branży. Jest to czasochłonne, ale absolutnie konieczne, by być na bieżąco. Bywam zatem wszędzie, gdzie dzieje się coś znaczącego. Chcę mieć pewność, że nasi czytelnicy dostaną sprawdzone informacje z pierwszej ręki. Czasami robimy z tego całe materiały, innym razem wykorzystujemy Facebook i streszczamy news w jednym poście z fotorelacją.

A co ze sponsorami?
M.P
.: Dzięki nim funkcjonujemy, dlatego oczywiście w przyjemnością podejmujemy się współpracy. Staramy się nie robić sztucznej tajemnicy z tego, że mamy przyjaciół w branży. Piszemy o nich, a w zamian za to mamy fundusze, by pisać o innych. Wszyscy na tym korzystają. W tej kwestii również się rozwinęliśmy i sukcesywnie docieramy do możliwie najszerszego kręgu przyszłych kontrahentów.

Jednym słowem – 2018 to parcie na rozwój?
M.P
.: Tak i prawdę mówiąc, nie spodziewaliśmy aż tak szybko sukcesu. Spotykam się z opinią, że ktoś coś czytał u nas, ludzie sobie udostępniają nasze informacje, mamy tysiące odwiedzin w dziale Osobowości.

Przez dwa lata przygotowywałaś portal na tę chwilę.
M.P.
: Hm… można tak to ująć. To był niełatwy czas. Moi poprzednicy mieli swoją wizję na budowę relacji z czytelnikami, a fakt, że ostatecznie zaproponowano mi stanowisko naczelnej było dla mnie jasnym sygnałem, że należy opracować zupełnie nowy kierunek. Odświeżyłam layout, wypracowałam stylizację językową, sposób prezentowania zdjęć, a nawet materiałów sponsorów. To były tygodnie, miesiące prób i błędów oraz baczne przyglądanie się efektom.

Sporo rzetelnej pracy. Branża kojarzy Newsgastro z nazwiskiem Piotrowska?
M.P
.: Ogromne grono osób zaangażowanych w organizację najróżniejszych wydarzeń - jak najbardziej. Szefowie kuchni, zwłaszcza ci zasiadający w jury - również. Jednak my trafiamy do całego środowiska z informacjami, które mają być dla nich przydatne, inspirujące. Nie jest ważne w tym kontekście że to jakaś Piotrowska (śmiech) napisała. Nie podpisujemy się pod materiałami, bo to nie jest autorski blog, a rzetelne, sprawdzone źródło informacji.

I co dalej? Jakieś plany na rozwój?
M.P.
: Minął dopiero kwartał z nową energią i z całą pewnością potrzebujemy jeszcze trochę czasu, by oczy branży na stałe były wpatrzone właśnie w nas. Absolutnie codziennie pracujemy nad nowymi materiałami, wiele gotowych czeka grzecznie w kolejce na publikację. Każdy miesiąc dotąd zamknęliśmy z sukcesem na liczniku w zupełnie każdej kategorii. To z pewnością przekona kolejnych przyjaciół portalu, że warto u nas publikować informacje o nowościach produktowych czy usługach dla HoReCa. Docelowo chcemy być utożsamiani z miejscem, gdzie warto zajrzeć, by dowiedzieć się czegoś nowego, a także niespotykanego, gdzie indziej.

W okresie wielkanocnym pracy jest mniej?
M.P
.: Absolutnie! (śmiech). Dzieje się bardzo wiele, a okres wczesnowiosenny to silny powiew nowych informacji. Nie stajemy w miejscu. Nie teraz, kiedy mam wyraźny sygnał, że wzbudzamy aż tak silne zainteresowanie. To dotąd najlepszy czas dla Portalu Newsgastro.

Życzę w takim razie efektu śnieżnej kuli!
M.P
.: Dziękuję!

Małgorzata Piotrowska – redaktor naczelna Portalu Newgastro, od ponad dwóch dekad związana z szeroko pojętą gastronomią. Swoją wiedzę nt. HoReCa zdobywała, wspinając się przez kolejne szczeble kariery w firmach spożywczych, restauracjach i mediach. Doskonały PR-owiec, zapraszana w charakterze jurora na konkursy kulinarne, związana zawodowo na płaszczyźnie PR-u i marketingu z wieloma ważnymi na rynku markami. Rozumie mechanizmy funkcjonowania w branży, obdarzana sympatią i zaufaniem jest obecna na wszystkich najważniejszych wydarzeniach gastronomicznych. Dzięki niej Newsgastro wybiło się na podium najważniejszych mediów branżowych.

05 kwi 2018
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.