Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Stephan Jung: Technologia nie zastąpi uścisku ręki

Nie możemy wymieniać „mailowego uścisku ręki”, ludzie chcą się spotykać i będą się spotykać także w przyszłości, wiele trendów generuje bowiem także trendy przeciwne… Rozmawiamy ze Stephanem Jungiem, wizjonerem, mówcą oraz ekspertem w dziedzinie mega trendów przyszłości.

 

MeetingPlanner.pl: Przewidział Pan ekspansję takich marek jak Red Bulla, Facebooka i Googla czy spadek udziału tradycyjnych form dokonywania zakupów w ogólnych trendach. Jakie obecnie ma pan wizje na przyszłość?

Stephan Jung: Mega trendy zmieniają nasze życie powoli, ale nieustannie. Skoro zasoby światowej wiedzy podwajają się co 24 miesiące, my też nie możemy stać w miejscu. Przyszłość jest wyzwaniem, więc coraz ważniejsza staje się edukacja. Będziemy żyć coraz bardziej elastycznie, zmieniając często pracę i miejsce zamieszkania. Technologia będzie wspierać nas na wielu polach, także w zakresie ochrony zdrowia, dlatego będziemy żyć dłużej.

 

MP: To w takim razie, co według pana będzie najważniejszą innowacją XXI wieku?
SJ: Jednym z przełomów jest sztuczna inteligencja (artificial intelligence, AI). W połączeniu z wielkimi, stale rosnącymi, zasobami wiedzy będzie wpływać na wiele obszarów naszego życia.


MP
: Działamy na rynku spotkań, organizacji wydarzeń, zapewne i w tym obszarze AI, o której pan wspomina będzie miała coraz większe znaczenie. Jak pan myśli, w którym kierunku pójdzie rozwój tego sektora i jakie mega trendy czy innowacje mogą się okazać dla niego kluczowe?
SJ: Pragnienie spotykania ludzi w realnym świecie nigdy nie było większe jak obecnie, dlatego przemysł MICE jest na dobrej pozycji. Takie technologie jak platformy rezerwacyjne czy będące ważnym ogniwem łączności social media i lifestream, będą zwiększały wzajemnie oddziaływane tych obszarów podczas eventów. Miejsca spotkań będą zaskakiwać i inspirować, będą z pewnością wspaniałym doświadczeniem.

MP: Sądzi pan, że wspomniana sztuczna inteligencja będzie nas obsługiwać w realizacji podróży, podczas zakupów czy w działaniach marketingowyvh, eventowych? Jak to wpłynie na nas, nasze doświadczenia, wrażenia lub uczucia?
SJ: Nie boję się, że sztuczna inteligencja nas zastąpi – jest nam potrzebna, ale również musimy ją kontrolować, najlepiej jak potrafimy. I sądzę, że podróże, mieszkanie, zakupy zmienią się w związku z tym, ale ponieważ nie możemy wymieniać „mailowego uścisku ręki”, ludzie chcą się spotykać i będą się spotykać także w przyszłości, wiele trendów generuje bowiem także trendy przeciwne.

MP: Konsumenci i uczestnicy eventów stają się coraz bardziej wymagający. Na co powinni zwracać uwagę dostawcy usług, chcący spełnić współczesne wymagania odbiorców?
SJ: Konsumenci i uczestnicy eventów zwykle oczekują najwyższej jakości. Mają nadzieją na trochę przygody, niespodzianki, rywalizacji czy edukacji.

MP: Nasze życie staje się coraz bardziej innowacyjne i technicznie zaawansowane. Czy istnieje granica tych zjawisk?
SJ:
Technologia i innowacje będą ciągle wpływać na nasze życie. Nie widzę możliwości, aby ten proces się kiedykolwiek zakończył. Od naszych decyzji zależy, w jakim stopniu będziemy tych środków używać i sami określamy granice. Dwa tygodnie temu zostałem zaproszony na ślub, państwo młodzi poprosili gości, aby nie robili zdjęć smartfonami, ponieważ mieli profesjonalnego fotografa i chcieli, aby każdy był obecny w 100 procentach i nie był rozproszony przez używanie telefonu. To świetny przykład dla każdego z nas.

MP: Pana doświadczenie bazuje na systematycznej obserwacji rynku i globalnych trendów. Co według Pana będzie atrakcyjne dla przyszłych pokoleń?
SJ: Kolejna generacja ma odmienne rozumienie wartości – chce dzielić się rzeczami i próbować rzeczy w „otwartej księdze świata”, zachowując jednocześnie równowagę i poświęcając czas temu, co ważne. Styl życia młodszej generacji jest pełen kolorów i zmian, których jest o wiele więcej niż było w życiu starszej generacji.

 

Stephan Jung uznawany jest za jednego z czołowych ekspertów w dziedzinie trendów i innowacji w Europie. Ponad 20 lat pracował w branży inwestycyjnej oraz zarządzał Światowym Funduszem Nieruchomości. W tym samym czasie przewodniczył w Radzie Niemieckich Centrów Handlowych (The German Council of Shopping Centers), jedynego w Niemczech stowarzyszenia reprezentującego interesy właścicieli nieruchomości handlowych. Obecnie Stephan Jung jest mówcą, autorem oraz wykładowcą w dziedzinie mega trendów, przyszłości i innowacji.

 

Stephan Jung będzie głównym mówcą podczas tegorocznej konferencji Event Biznes, która odbędzie się 19 października. Szczegóły

15 paź 2018
 
średnia ocen:
5.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.