Zakładki jasne 3a

Najczęściej czytane

Pierwszy konkurs branży eventowej: MP Power...

MeetingPlanner.pl ogłasza pierwszy konkurs skierowany do przedstawicieli...

MP Power Night – uroczyste rozdanie nagród...

Pierwszy finał MP Power Awards odbył się 26 kwietnia w Centrum...

Druga edycja Poznań Media Expo

Specjaliści współpracujący z twórcami filmów o Jamesie Bondzie opowiedzą,...

SHOWEXPO w Kielcach

W tym roku w Kielcach odbędą się pierwsze w Polsce targi, które połączą...
 
A A
Wywiady

Stephan Jung: Technologia nie zastąpi uścisku ręki

Nie możemy wymieniać „mailowego uścisku ręki”, ludzie chcą się spotykać i będą się spotykać także w przyszłości, wiele trendów generuje bowiem także trendy przeciwne… Rozmawiamy ze Stephanem Jungiem, wizjonerem, mówcą oraz ekspertem w dziedzinie mega trendów przyszłości.

 

MeetingPlanner.pl: Przewidział Pan ekspansję takich marek jak Red Bulla, Facebooka i Googla czy spadek udziału tradycyjnych form dokonywania zakupów w ogólnych trendach. Jakie obecnie ma pan wizje na przyszłość?

Stephan Jung: Mega trendy zmieniają nasze życie powoli, ale nieustannie. Skoro zasoby światowej wiedzy podwajają się co 24 miesiące, my też nie możemy stać w miejscu. Przyszłość jest wyzwaniem, więc coraz ważniejsza staje się edukacja. Będziemy żyć coraz bardziej elastycznie, zmieniając często pracę i miejsce zamieszkania. Technologia będzie wspierać nas na wielu polach, także w zakresie ochrony zdrowia, dlatego będziemy żyć dłużej.

 

MP: To w takim razie, co według pana będzie najważniejszą innowacją XXI wieku?
SJ: Jednym z przełomów jest sztuczna inteligencja (artificial intelligence, AI). W połączeniu z wielkimi, stale rosnącymi, zasobami wiedzy będzie wpływać na wiele obszarów naszego życia.


MP
: Działamy na rynku spotkań, organizacji wydarzeń, zapewne i w tym obszarze AI, o której pan wspomina będzie miała coraz większe znaczenie. Jak pan myśli, w którym kierunku pójdzie rozwój tego sektora i jakie mega trendy czy innowacje mogą się okazać dla niego kluczowe?
SJ: Pragnienie spotykania ludzi w realnym świecie nigdy nie było większe jak obecnie, dlatego przemysł MICE jest na dobrej pozycji. Takie technologie jak platformy rezerwacyjne czy będące ważnym ogniwem łączności social media i lifestream, będą zwiększały wzajemnie oddziaływane tych obszarów podczas eventów. Miejsca spotkań będą zaskakiwać i inspirować, będą z pewnością wspaniałym doświadczeniem.

MP: Sądzi pan, że wspomniana sztuczna inteligencja będzie nas obsługiwać w realizacji podróży, podczas zakupów czy w działaniach marketingowyvh, eventowych? Jak to wpłynie na nas, nasze doświadczenia, wrażenia lub uczucia?
SJ: Nie boję się, że sztuczna inteligencja nas zastąpi – jest nam potrzebna, ale również musimy ją kontrolować, najlepiej jak potrafimy. I sądzę, że podróże, mieszkanie, zakupy zmienią się w związku z tym, ale ponieważ nie możemy wymieniać „mailowego uścisku ręki”, ludzie chcą się spotykać i będą się spotykać także w przyszłości, wiele trendów generuje bowiem także trendy przeciwne.

MP: Konsumenci i uczestnicy eventów stają się coraz bardziej wymagający. Na co powinni zwracać uwagę dostawcy usług, chcący spełnić współczesne wymagania odbiorców?
SJ: Konsumenci i uczestnicy eventów zwykle oczekują najwyższej jakości. Mają nadzieją na trochę przygody, niespodzianki, rywalizacji czy edukacji.

MP: Nasze życie staje się coraz bardziej innowacyjne i technicznie zaawansowane. Czy istnieje granica tych zjawisk?
SJ:
Technologia i innowacje będą ciągle wpływać na nasze życie. Nie widzę możliwości, aby ten proces się kiedykolwiek zakończył. Od naszych decyzji zależy, w jakim stopniu będziemy tych środków używać i sami określamy granice. Dwa tygodnie temu zostałem zaproszony na ślub, państwo młodzi poprosili gości, aby nie robili zdjęć smartfonami, ponieważ mieli profesjonalnego fotografa i chcieli, aby każdy był obecny w 100 procentach i nie był rozproszony przez używanie telefonu. To świetny przykład dla każdego z nas.

MP: Pana doświadczenie bazuje na systematycznej obserwacji rynku i globalnych trendów. Co według Pana będzie atrakcyjne dla przyszłych pokoleń?
SJ: Kolejna generacja ma odmienne rozumienie wartości – chce dzielić się rzeczami i próbować rzeczy w „otwartej księdze świata”, zachowując jednocześnie równowagę i poświęcając czas temu, co ważne. Styl życia młodszej generacji jest pełen kolorów i zmian, których jest o wiele więcej niż było w życiu starszej generacji.

 

Stephan Jung uznawany jest za jednego z czołowych ekspertów w dziedzinie trendów i innowacji w Europie. Ponad 20 lat pracował w branży inwestycyjnej oraz zarządzał Światowym Funduszem Nieruchomości. W tym samym czasie przewodniczył w Radzie Niemieckich Centrów Handlowych (The German Council of Shopping Centers), jedynego w Niemczech stowarzyszenia reprezentującego interesy właścicieli nieruchomości handlowych. Obecnie Stephan Jung jest mówcą, autorem oraz wykładowcą w dziedzinie mega trendów, przyszłości i innowacji.

 

Stephan Jung będzie głównym mówcą podczas tegorocznej konferencji Event Biznes, która odbędzie się 19 października. Szczegóły

15 paź 2018
 
średnia ocen:
5.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.