Zakładki jasne 3a

Najczęściej czytane

Pierwszy konkurs branży eventowej: MP Power...

MeetingPlanner.pl ogłasza pierwszy konkurs skierowany do przedstawicieli...

MP Power Night – uroczyste rozdanie nagród...

Pierwszy finał MP Power Awards odbył się 26 kwietnia w Centrum...

Druga edycja Poznań Media Expo

Specjaliści współpracujący z twórcami filmów o Jamesie Bondzie opowiedzą,...

SHOWEXPO w Kielcach

W tym roku w Kielcach odbędą się pierwsze w Polsce targi, które połączą...
 
A A
Wywiady

Tomasz Cieślak: W event marketingu nie ma ograniczeń

Tomasz Cieślak. fot. Szymon Kobusiński, Studio...

W event marketingu z łatwością możemy kreować emocje odbiorców, a tym samym uzyskiwać natychmiastowy efekt. Rozmawiamy z Tomaszem Cieślakiem, kierownikiem Działu Komunikacji Wewnętrznej, Rossmann Polska, nagrodzonym w konkursie MP Power Awards®.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pana działalności mają narzędzia z zakresu event marketingu?
Tomasz Cieślak: Event marketing jest w moim przekonaniu jedną z najatrakcyjniejszych form dotarcia do każdej grupy interesariuszy,, a przy tym daje możliwość wykorzystanie wielu innych narzędzi marketingu, promocji czy komunikacji. Możemy przecież korzystać dzisiaj z zaawansowanych rozwiązań technologicznych w postaci multimediów, od trafiających z konkretnym komunikatem treści foto-video, po rozwiązania bardziej abstrakcyjne, ale na długo pozostające w pamięci jak mapping 3d. I to co najważniejsze. W event marketingu z łatwością możemy kreować emocje odbiorców, a tym samym uzyskiwać natychmiastowy efekt. To, czy event zrobił wrażenie, czy komunikowane treści trafiły do odbiorów, widzimy jeszcze w trakcie produkcji.

MP: Jakie miejsce zajmuje event marketing wśród innych narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej?
TC: W układance wszystkich dostępnych aktualnie narzędzi jest jednym z najbardziej podstawowych ze względu na efektywność ale też możliwości skrojenia go pod potrzeby konkretnego projektu, od wykreowania formy, po możliwości budżetowe. Naprawdę w event marketingu nie ma ograniczeń.

MP: Co jest dla pana istotne w konstruowaniu scenariusza wydarzenia? Czy są elementy, które wpływają i na atrakcyjność, i na efektywność wydarzenia?
TC: Zawsze wychodzimy od celu wydarzenia, uwzględniamy profile jego uczestników, możliwości infrastrukturalne i budżetowe. Dopiero po doprecyzowaniu tych elementów rozpoczynamy kreację formy i scenariusza. Jeśli mamy jasno określone te podstawowe kryteria, szukamy optymalnych rozwiązań, ale też wiemy, jak rozkładać akcenty, z jakich narzędzi korzystać, aby uczestnicy wydarzenia byli zadowoleni i zapamiętali przede wszystkim komunikaty, ale także samo wydarzenia.

MP: A jak postrzega pan współpracę w branży eventowej, jaki jest pana preferowany model takiej współpracy? A co za tym idzie, jak określiłby pan rolę partnera, jakim jest agencja eventowa czy incentive travel?
TC: Branża eventowa to nie tylko agencje. Niewielkim, trzyosobowym zespołem zrealizowaliśmy w Rossmannie przez ostatnie cztery lata kilkadziesiąt bardzo różnych eventów. Oczywiście mamy też projekty realizowane przy wsparciu agencyjnym. I jeśli chodzi o model współpracy, to za najefektywniejszy uważam taki, gdzie agencja i klient są przy realizacji partnerami. Klient zna zazwyczaj beneficjentów, ich upodobania, zwyczaje, zainteresowania i to niezwykle istotne elementy do kreacji wydarzenia. Agencja zna szereg rozwiązań realizacyjnych, które mogą sprawić, że efekty eventu będą optymalne. 

MP: Co jest kluczowe w komunikacji pomiędzy organizatorem wydarzenia reprezentującym właściciela projektu (klienta), a partnerami – dostawcami poszczególnych usług w procesie przygotowania i realizacji wydarzenia?
TC: Kluczowe są wzajemne relacje i zrozumienie, że gramy do tej samej bramki, a sukces projektu jest sukcesem wszystkich ekip przy nim pracujących. Jeśli uda się osiągnąć takie poczucie wśród wszystkich albo przynajmniej większości osób pracujących na realizacji, możemy być spokojni o dobre efekty.

Tomasz Cieślak, kierownik Działu Komunikacji Wewnętrznej, Rossmann Polska, laureat MP Power Awards® w kategorii Meeting planner – marketer lub właściciel biznesowy
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersystetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów z zarządzania na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Pracował jako dziennikarz. Z branżą eventową związał się ponad 10 lat temu. Pracując w dziale promocji jednej z łódzkich uczelni, współorganizował imprezy masowe jak studenckie festiwale czy juwenalia. Pracę w Rossmann Polska rozpoczął od stanowiska specjalisty ds. PR, później jako kierownik Działu Komunikacji Wewnętrznej koordynował organizację firmowych wydarzeń. Wraz z zespołem odpowiadał za kompleksową realizację takich wydarzeń jak jubileusz 20-lecia i 25-lecia Rossmanna w Polsce, cykl eventów z okazji otwarcia przez firmę tysięcznej drogerii czy pięciu edycji cyklicznego spotkania managerów sklepów Rossmann z całej Polski.
Kiedy nie pracuje słucha muzyki lub biega.

Zdaniem Jury MP Power Awards®
Tomasz Cieślak uosabia większość cech, które agencja ceni po stronie klienta. Współpraca z reprezentowaną przez niego firmą opiera się na szczerym i otwartym dialogu, szacunku dla wykonanej pracy i zaangażowania. Wieloletnie doświadczenie w realizacji różnorodnych projektów eventowych gwarantuje agencji zrozumienie specyfiki naszej branży i partnerskie podejście ze strony klienta.
Wartości, którymi kieruje się Tomasz, są cenione zarówno w biznesie, jak i w codziennym życiu. Jeśli dodamy do tego charakter i nieustępliwość biegacza długodystansowego, to otrzymamy obraz klienta niemal idealnego. Niemal? Bo zawsze można być lepszym, o czym zapewne Tomasz wie i do tego dąży:)
Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.

02 gru 2018
 
średnia ocen:
5.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.