Tomasz Cieślak: W event marketingu nie ma ograniczeń

Tomasz Cieślak. fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Tomasz Cieślak. fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

W event marketingu z łatwością możemy kreować emocje odbiorców, a tym samym uzyskiwać natychmiastowy efekt. Rozmawiamy z Tomaszem Cieślakiem, kierownikiem Działu Komunikacji Wewnętrznej, Rossmann Polska, nagrodzonym w konkursie MP Power Awards®.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pana działalności mają narzędzia z zakresu event marketingu?
Tomasz Cieślak: Event marketing jest w moim przekonaniu jedną z najatrakcyjniejszych form dotarcia do każdej grupy interesariuszy,, a przy tym daje możliwość wykorzystanie wielu innych narzędzi marketingu, promocji czy komunikacji. Możemy przecież korzystać dzisiaj z zaawansowanych rozwiązań technologicznych w postaci multimediów, od trafiających z konkretnym komunikatem treści foto-video, po rozwiązania bardziej abstrakcyjne, ale na długo pozostające w pamięci jak mapping 3d. I to co najważniejsze. W event marketingu z łatwością możemy kreować emocje odbiorców, a tym samym uzyskiwać natychmiastowy efekt. To, czy event zrobił wrażenie, czy komunikowane treści trafiły do odbiorów, widzimy jeszcze w trakcie produkcji.

MP: Jakie miejsce zajmuje event marketing wśród innych narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej?
TC: W układance wszystkich dostępnych aktualnie narzędzi jest jednym z najbardziej podstawowych ze względu na efektywność ale też możliwości skrojenia go pod potrzeby konkretnego projektu, od wykreowania formy, po możliwości budżetowe. Naprawdę w event marketingu nie ma ograniczeń.

MP: Co jest dla pana istotne w konstruowaniu scenariusza wydarzenia? Czy są elementy, które wpływają i na atrakcyjność, i na efektywność wydarzenia?
TC: Zawsze wychodzimy od celu wydarzenia, uwzględniamy profile jego uczestników, możliwości infrastrukturalne i budżetowe. Dopiero po doprecyzowaniu tych elementów rozpoczynamy kreację formy i scenariusza. Jeśli mamy jasno określone te podstawowe kryteria, szukamy optymalnych rozwiązań, ale też wiemy, jak rozkładać akcenty, z jakich narzędzi korzystać, aby uczestnicy wydarzenia byli zadowoleni i zapamiętali przede wszystkim komunikaty, ale także samo wydarzenia.

MP: A jak postrzega pan współpracę w branży eventowej, jaki jest pana preferowany model takiej współpracy? A co za tym idzie, jak określiłby pan rolę partnera, jakim jest agencja eventowa czy incentive travel?
TC: Branża eventowa to nie tylko agencje. Niewielkim, trzyosobowym zespołem zrealizowaliśmy w Rossmannie przez ostatnie cztery lata kilkadziesiąt bardzo różnych eventów. Oczywiście mamy też projekty realizowane przy wsparciu agencyjnym. I jeśli chodzi o model współpracy, to za najefektywniejszy uważam taki, gdzie agencja i klient są przy realizacji partnerami. Klient zna zazwyczaj beneficjentów, ich upodobania, zwyczaje, zainteresowania i to niezwykle istotne elementy do kreacji wydarzenia. Agencja zna szereg rozwiązań realizacyjnych, które mogą sprawić, że efekty eventu będą optymalne. 

MP: Co jest kluczowe w komunikacji pomiędzy organizatorem wydarzenia reprezentującym właściciela projektu (klienta), a partnerami – dostawcami poszczególnych usług w procesie przygotowania i realizacji wydarzenia?
TC: Kluczowe są wzajemne relacje i zrozumienie, że gramy do tej samej bramki, a sukces projektu jest sukcesem wszystkich ekip przy nim pracujących. Jeśli uda się osiągnąć takie poczucie wśród wszystkich albo przynajmniej większości osób pracujących na realizacji, możemy być spokojni o dobre efekty.

Tomasz Cieślak, kierownik Działu Komunikacji Wewnętrznej, Rossmann Polska, laureat MP Power Awards® w kategorii Meeting planner – marketer lub właściciel biznesowy
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersystetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów z zarządzania na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Pracował jako dziennikarz. Z branżą eventową związał się ponad 10 lat temu. Pracując w dziale promocji jednej z łódzkich uczelni, współorganizował imprezy masowe jak studenckie festiwale czy juwenalia. Pracę w Rossmann Polska rozpoczął od stanowiska specjalisty ds. PR, później jako kierownik Działu Komunikacji Wewnętrznej koordynował organizację firmowych wydarzeń. Wraz z zespołem odpowiadał za kompleksową realizację takich wydarzeń jak jubileusz 20-lecia i 25-lecia Rossmanna w Polsce, cykl eventów z okazji otwarcia przez firmę tysięcznej drogerii czy pięciu edycji cyklicznego spotkania managerów sklepów Rossmann z całej Polski.
Kiedy nie pracuje słucha muzyki lub biega.

Zdaniem Jury MP Power Awards®
Tomasz Cieślak uosabia większość cech, które agencja ceni po stronie klienta. Współpraca z reprezentowaną przez niego firmą opiera się na szczerym i otwartym dialogu, szacunku dla wykonanej pracy i zaangażowania. Wieloletnie doświadczenie w realizacji różnorodnych projektów eventowych gwarantuje agencji zrozumienie specyfiki naszej branży i partnerskie podejście ze strony klienta.
Wartości, którymi kieruje się Tomasz, są cenione zarówno w biznesie, jak i w codziennym życiu. Jeśli dodamy do tego charakter i nieustępliwość biegacza długodystansowego, to otrzymamy obraz klienta niemal idealnego. Niemal? Bo zawsze można być lepszym, o czym zapewne Tomasz wie i do tego dąży:)
Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl