Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)

Batida Catering

Warszawa (mazowieckie)
A A
Wywiady

Michał Korejba: Dzięki kreacji komunikujemy, angażujemy i współprzeżywamy

Michał Korejba, fot. Szymon Kobusiński, Studio...

Wydarzenia różnego formatu przez nadanie odpowiedniego, kreatywnego tonu – zyskują nowy wymiar. Te bardziej komunikowane na zewnątrz – mają czasem szansę stać się nowym elementem kultury. Rozmawiamy z Michałem Korejbą, event creative directorem Agencji Allegro, Kreatywnym Roku Branży Eventowej 2017.
 

MeetingPlanner.pl: Jakie znaczenie ma kreacja w event marketingu?

Michał Korejba: Kluczowe. Kreacja to w największym skrócie – realizacja strategicznych celów klienta, które dzięki niej – przybierają atrakcyjną, oczekiwaną formę. Dzięki kreacji możemy komunikować, angażować, współprzeżywać.
Wydarzenia różnego formatu – od najmniejszych spotkań biznesowych po największe imprezy masowe, przez nadanie odpowiedniego, kreatywnego tonu – zyskują nowy wymiar. Te bardziej komunikowane na zewnątrz – mają czasem szansę stać się nowym elementem kultury.

MP: Jak postrzega pan wartość i wycenę kreacji? Wielokrotnie pojawiają się dyskusje na temat, czy kreacja powinna być odrębnym punktem w kosztorysie?

MK: To pytanie o to, czym różni się „praca” od „pracy”. Czy zdarza ci się wychodzić z restauracji, nie opłacając rachunku, albo wyjeżdżać z salonu nowym samochodem, nigdy za niego nie płacąc?
Niestety w naszej branży panuje toksyczne status quo, które pozwala klientom zamawiać pracę, za którą nie płacą. Działy kreatywne w agencjach to często najciężej pracujące jednostki w całej firmie. Nasza praca to wielowątkowe, wieloaspektowe zmagania z twórczością opartą o ogromną ilość uwarunkowań i roszczeń, to prawie zawsze walka z czasem. Praca kreatywna w tych warunkach jest szczególnie trudna, z czego wiele osób nie zdaje sobie sprawy.
Moim zdaniem powinniśmy wyceniać kreację – dążąc tym samym do jedynej, właściwej i dobrej praktyki biznesowej opierającej się na prostej zasadzie. Za pracę się płaci.

MP: Jak wygląda praktyka, ile pierwotnych koncepcji uzyskuje akceptację klientów? Są odważni, czy raczej zachowawczo wybierają sprawdzone pomysły?

MK: Nie ma reguły – jeżeli koncepcja jest trafna i dobrze osadzona w celach klienta, to przeważnie jest to zauważone i docenione. Czasami zdarza się, że klienci doprecyzowują swoje oczekiwania na późniejszych etapach, co wydłuża sam proces ofertowania. Nie zawsze jest to winą klienta – często my, przynosząc nasze propozycje otwieramy kolejne pola do dyskusji, proponując rozwiązania wykraczające poza oczekiwania, ale przydatne i celnie wpisujące się w potrzeby.

Osobiście mam cały przekrój doświadczeń z klientami odważnymi i zachowawczymi i powiem tylko, że ci, którzy zdecydowali się pójść o jeden krok dalej i zrobić o jedną rzecz więcej – nigdy tego nie żałowali. Tylko wtedy, kiedy poruszamy rzeczy, wprowadzamy zmianę, nowość, ruch – kreujemy światy niespodziewane i ciekawe dla odbiorców. Pamiętajmy, że event „mówi” do ludzi.

MP: Co pana zdaniem decyduje o tym, że projekt jest efektywny, albo rezultaty są jeszcze lepsze niż zakładano na początku?

MK: To zależy jaki wskaźnik chcemy zmierzyć ;). Jeżeli cele klienta zostały osiągnięte – możemy uznać, że w tym aspekcie nasza praca zakończyła się sukcesem. Patrząc z perspektywy kreacji – efektywny projekt to taki, w którym za pomocą zaskakujących, nowoczesnych rozwiązań w jak najlepszy sposób opowiadamy historię, którą zadano nam do opowiedzenia. 

MP: A jakie jest pana podejście do trendów, zarówno tych dotyczących komunikacji, jak i organizacji eventów?

MK: Dla mnie ogromną wartością jest tworzenie rzeczy od podstaw, na bazie inspiracji i tego, co mi się po prostu podoba. Od wielu lat gram na gitarze, ale nigdy nie byłem gościem, którego bawi odgrywanie cudzych utworów. Mam na myśli to, że trend może być pewnym nurtem i kierunkiem, w którym się poruszamy, ale tak naprawdę – kiedy zbudujemy most, po którym chcemy przejść totalnie w poprzek – to ja jestem z tym ok. Lubię się w to bawić, bo to często przynosi spektakularne efekty. 

MP: Są takie kampanie czy projekty, o których mógłby pan powiedzieć: żałuję, że nie ja to wymyśliłem?:)

MK: Cały set koncertów „Męskie Granie” to naprawdę świetna sprawa zarówno od strony komunikacji, jak i realizacji. Bardzo podobają mi się też kreacje H&M ❤ Music, nie wstyd było z nimi przegrać :), aczkolwiek wierzę, że w obecnej (wysokiej) formie mojego teamu – rozpykalibyśmy to lepiej :). Bardzo podobała mi się też kampania „Latvijas Alfabets” – to było tak ładne, że chętnie zrobiłbym to w Polsce… Ale już nie będziemy pierwsi ;).

MP: Czy mógłby Pan zdradzić, jak wygląda pana praca nad projektem?

MK: Nie wchodząc w szczegóły – staram się zawsze wdrażać w życie jedną, prostą zasadę: „zawsze jak trochę przesadzimy, to wygrywamy”.

Michał Korejba, event creative director Agencji Allegro, Kreatywny Roku Branży Eventowej 2017
W Agencji Allegro pracuje od 2015 roku. Specjalizuje się w projektach kulturalnych, galach telewizyjnych i wydarzeniach live, które wymagają złożonej i wielowymiarowej kreacji. Pasjonat scenografii tradycyjnej, którą lubi łączyć ze światem eventowych multimediów. Z sukcesami pracował m.in. dla takich firm i instytucji jak: Empik, Adidas, PZU, Renault, Mastercard, Wielton, Samsung, ING, EY, Multisport, Servier, UM Warszawa, PGNiG, Pelion, Moneygram i Orlen. Absolwent edukacji medialnej i dziennikarstwa oraz psychologii.
Prywatnie – muzyk, gitarzysta, współtwórca post rockowego trio Delayed Schedules, które swój debiutancki album wydało w 2016 roku.

Zdaniem Jury konkursu Kreatywny Roku Branży Eventowej

W tegorocznej edycji jury konkursu Kreatywny Branży Eventowej zmierzyło się z twórcami wydarzeń reprezentującymi niebywale wysoki poziom. W toku długiej dyskusji, a następnie głosowania, laur przypadł Michałowi Korejbie. Jurorzy wskazywali na wszechstronność i różnorodność zainteresowań, które odzwierciedlały się w przedstawionych projektach. Lekko i inteligentnie Michał łączy ze sobą światy tradycyjnej scenografii i nowoczesne rozwiązania multimedialne. Każda z jego realizacji, spośród tych, które zobaczyliśmy, była godna najwyższego wyróżnienia dla kreatywnych w branży eventowej.
Bogdan Wąsiel, przewodniczący Jury Kreatywny Roku Branży Eventowej, dyrektor kreatywny Jet Events

Kreatywny Roku Branży Eventowej to konkurs towarzyszący MP Power Awards®.

07 sty 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.