Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Michał Korejba: Dzięki kreacji komunikujemy, angażujemy i współprzeżywamy

Michał Korejba, fot. Szymon Kobusiński, Studio...

Wydarzenia różnego formatu przez nadanie odpowiedniego, kreatywnego tonu – zyskują nowy wymiar. Te bardziej komunikowane na zewnątrz – mają czasem szansę stać się nowym elementem kultury. Rozmawiamy z Michałem Korejbą, event creative directorem Agencji Allegro, Kreatywnym Roku Branży Eventowej 2017.
 

MeetingPlanner.pl: Jakie znaczenie ma kreacja w event marketingu?

Michał Korejba: Kluczowe. Kreacja to w największym skrócie – realizacja strategicznych celów klienta, które dzięki niej – przybierają atrakcyjną, oczekiwaną formę. Dzięki kreacji możemy komunikować, angażować, współprzeżywać.
Wydarzenia różnego formatu – od najmniejszych spotkań biznesowych po największe imprezy masowe, przez nadanie odpowiedniego, kreatywnego tonu – zyskują nowy wymiar. Te bardziej komunikowane na zewnątrz – mają czasem szansę stać się nowym elementem kultury.

MP: Jak postrzega pan wartość i wycenę kreacji? Wielokrotnie pojawiają się dyskusje na temat, czy kreacja powinna być odrębnym punktem w kosztorysie?

MK: To pytanie o to, czym różni się „praca” od „pracy”. Czy zdarza ci się wychodzić z restauracji, nie opłacając rachunku, albo wyjeżdżać z salonu nowym samochodem, nigdy za niego nie płacąc?
Niestety w naszej branży panuje toksyczne status quo, które pozwala klientom zamawiać pracę, za którą nie płacą. Działy kreatywne w agencjach to często najciężej pracujące jednostki w całej firmie. Nasza praca to wielowątkowe, wieloaspektowe zmagania z twórczością opartą o ogromną ilość uwarunkowań i roszczeń, to prawie zawsze walka z czasem. Praca kreatywna w tych warunkach jest szczególnie trudna, z czego wiele osób nie zdaje sobie sprawy.
Moim zdaniem powinniśmy wyceniać kreację – dążąc tym samym do jedynej, właściwej i dobrej praktyki biznesowej opierającej się na prostej zasadzie. Za pracę się płaci.

MP: Jak wygląda praktyka, ile pierwotnych koncepcji uzyskuje akceptację klientów? Są odważni, czy raczej zachowawczo wybierają sprawdzone pomysły?

MK: Nie ma reguły – jeżeli koncepcja jest trafna i dobrze osadzona w celach klienta, to przeważnie jest to zauważone i docenione. Czasami zdarza się, że klienci doprecyzowują swoje oczekiwania na późniejszych etapach, co wydłuża sam proces ofertowania. Nie zawsze jest to winą klienta – często my, przynosząc nasze propozycje otwieramy kolejne pola do dyskusji, proponując rozwiązania wykraczające poza oczekiwania, ale przydatne i celnie wpisujące się w potrzeby.

Osobiście mam cały przekrój doświadczeń z klientami odważnymi i zachowawczymi i powiem tylko, że ci, którzy zdecydowali się pójść o jeden krok dalej i zrobić o jedną rzecz więcej – nigdy tego nie żałowali. Tylko wtedy, kiedy poruszamy rzeczy, wprowadzamy zmianę, nowość, ruch – kreujemy światy niespodziewane i ciekawe dla odbiorców. Pamiętajmy, że event „mówi” do ludzi.

MP: Co pana zdaniem decyduje o tym, że projekt jest efektywny, albo rezultaty są jeszcze lepsze niż zakładano na początku?

MK: To zależy jaki wskaźnik chcemy zmierzyć ;). Jeżeli cele klienta zostały osiągnięte – możemy uznać, że w tym aspekcie nasza praca zakończyła się sukcesem. Patrząc z perspektywy kreacji – efektywny projekt to taki, w którym za pomocą zaskakujących, nowoczesnych rozwiązań w jak najlepszy sposób opowiadamy historię, którą zadano nam do opowiedzenia. 

MP: A jakie jest pana podejście do trendów, zarówno tych dotyczących komunikacji, jak i organizacji eventów?

MK: Dla mnie ogromną wartością jest tworzenie rzeczy od podstaw, na bazie inspiracji i tego, co mi się po prostu podoba. Od wielu lat gram na gitarze, ale nigdy nie byłem gościem, którego bawi odgrywanie cudzych utworów. Mam na myśli to, że trend może być pewnym nurtem i kierunkiem, w którym się poruszamy, ale tak naprawdę – kiedy zbudujemy most, po którym chcemy przejść totalnie w poprzek – to ja jestem z tym ok. Lubię się w to bawić, bo to często przynosi spektakularne efekty. 

MP: Są takie kampanie czy projekty, o których mógłby pan powiedzieć: żałuję, że nie ja to wymyśliłem?:)

MK: Cały set koncertów „Męskie Granie” to naprawdę świetna sprawa zarówno od strony komunikacji, jak i realizacji. Bardzo podobają mi się też kreacje H&M ❤ Music, nie wstyd było z nimi przegrać :), aczkolwiek wierzę, że w obecnej (wysokiej) formie mojego teamu – rozpykalibyśmy to lepiej :). Bardzo podobała mi się też kampania „Latvijas Alfabets” – to było tak ładne, że chętnie zrobiłbym to w Polsce… Ale już nie będziemy pierwsi ;).

MP: Czy mógłby Pan zdradzić, jak wygląda pana praca nad projektem?

MK: Nie wchodząc w szczegóły – staram się zawsze wdrażać w życie jedną, prostą zasadę: „zawsze jak trochę przesadzimy, to wygrywamy”.

Michał Korejba, event creative director Agencji Allegro, Kreatywny Roku Branży Eventowej 2017
W Agencji Allegro pracuje od 2015 roku. Specjalizuje się w projektach kulturalnych, galach telewizyjnych i wydarzeniach live, które wymagają złożonej i wielowymiarowej kreacji. Pasjonat scenografii tradycyjnej, którą lubi łączyć ze światem eventowych multimediów. Z sukcesami pracował m.in. dla takich firm i instytucji jak: Empik, Adidas, PZU, Renault, Mastercard, Wielton, Samsung, ING, EY, Multisport, Servier, UM Warszawa, PGNiG, Pelion, Moneygram i Orlen. Absolwent edukacji medialnej i dziennikarstwa oraz psychologii.
Prywatnie – muzyk, gitarzysta, współtwórca post rockowego trio Delayed Schedules, które swój debiutancki album wydało w 2016 roku.

Zdaniem Jury konkursu Kreatywny Roku Branży Eventowej

W tegorocznej edycji jury konkursu Kreatywny Branży Eventowej zmierzyło się z twórcami wydarzeń reprezentującymi niebywale wysoki poziom. W toku długiej dyskusji, a następnie głosowania, laur przypadł Michałowi Korejbie. Jurorzy wskazywali na wszechstronność i różnorodność zainteresowań, które odzwierciedlały się w przedstawionych projektach. Lekko i inteligentnie Michał łączy ze sobą światy tradycyjnej scenografii i nowoczesne rozwiązania multimedialne. Każda z jego realizacji, spośród tych, które zobaczyliśmy, była godna najwyższego wyróżnienia dla kreatywnych w branży eventowej.
Bogdan Wąsiel, przewodniczący Jury Kreatywny Roku Branży Eventowej, dyrektor kreatywny Jet Events

Kreatywny Roku Branży Eventowej to konkurs towarzyszący MP Power Awards®.

07 sty 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.