Powiązane

Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Craig Newman: Duża dynamika rozwoju targów w Azji

„Chiny właśnie wyprzedziły Stany Zjednoczone, jeśli chodzi o dostępną przestrzeń wystawienniczą”. Rozmowa z Craigiem Newmanem, prezydentem UFI – Międzynarodowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego, gościem konferencji Expo4Future.

MeetingPlanner.pl: Co to znaczy organizować targi w XXI wieku? Prowadzi pan wile różnorodnych projektów targowych od ponad 24 lat – co w pana opinii zmieniło się najbardziej?

Craig Newman: Wystawy to jeden z najstarszych modeli biznesowych świata. Oczywiście wygląd targów zawsze zmieniał się i ewoluował. 24 lata temu targi skupiały się na kupowaniu i sprzedawaniu produktów w miejscu wydarzenia. Obecnie, udane pokazy prowadzą do spotkań kluczowych partnerów biznesowych, którzy dzięki przestrzeni targów mogą zaprezentować nie tylko swoje produkty, ale i marki oraz podzielić się szczegółową wiedzą.

MP: Podczas prelekcji na konferencji Expo4Future, skupi się pan na nowych rynkach. Jakie zjawiska mogą mieć największy wpływ na ten biznes?

CN: Opowiem o pięciu trendach, które kształtują branżę. Jednym z nich jest potrzeba bycia godną zaufania formą dotarcia do partnerów, pomimo  niepewnych czasów. Najważniejsze dla organizatora jest zaskarbienie sobie zaufania swoich klientów. Przykładem niech będą wystawcy, którzy nie wierzą w liczbę gości, podawaną przez organizatora. Nasza metoda to zatrudnienie do tego rodzaju obliczeń niezależną agencję.

MP: A jakie rynki uznaje pan za najbardziej perspektywiczne dla organizatorów?

CN: W kwestii silnych rynków, które szybko się rozwijają dominują kraje azjatyckie. Chiny właśnie wyprzedziły Stany Zjednoczone, jeśli chodzi o dostępną przestrzeń wystawienniczą. Badanie, prowadzone przez UFI pokazuje, że około 60 proc. całej powierzchni wystawienniczej Azji sprzedaje się w Chinach. W tym samym czasie rynek wystawienniczy w Indiach wzrósł o 10 proc. Dodatkowo zauważamy dynamikę na rynkach w południowo-wschodniej części Azji. Należy również dodać, że Afryka posiada imponujący potencjał w dziedzinie organizacji targów.

MP: UFI – międzynarodowa i najstarsza na świecie organizacja działająca w branży targowej zrzesza ponad 760 członków z całego świata, w tym także z Polski. Jakie wyzwania stoją przed UFI?
 
CN: UFI zrzesza przedsiębiorstwa w prawie 90 krajach i reprezentuje ponad 50 tys. profesjonalistów branży. W ciągu ostatniego miesiąca dołączyło do nas 20 nowych członków z siedmiu różnych krajów. Wyzwaniem każdego dnia jest zapewnianie wszystkim członkom organizacji wsparcia na drodze do sukcesu. Dodatkowo jesteśmy przekonani, że najlepszym sposobem osiągania tego celu jest współpraca z partnerami na globalnym i regionalnym poziomie.

Craig Newman – od dziesięciu lat pełni funkcję dyrektora wykonawczego Johannesburg Expo Centre (JEC) i pod jego kierownictwem centrum przeszło drogę od zadłużonego przedsiębiorstwa do oficjalnego centrum transmisyjnego turnieju FIFA w 2010 roku. Przez swoją 24-letnią karierę sprawował kierownicze stanowiska w takich agencjach MICE Południowej Afryki, jak Forge Ahead Exhibitions, TML Reed Exhibitions, Oasys Innovations, Balanced Solutions czy Kagiso Exhibitions and Events. Od 2014 roku jest prezydentem UFI – Międzynarodowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego.

Konferencja Expo4Future odbędzie się 4 października, w Ptak Warsaw Expo.

02 paź 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.