Eryk Skolarski: W kreacji niepotrzebne są fajerwerki
Kreacja w event marketingu ma znaczenie fundamentalne. Brak wyobraźni uniemożliwia pracę w tym fachu, znacząco wzmacnia doświadczenie producenckie. Kwestionariusz kreatywnego wypełnił Eryk Skolarski, event creative director w HOLO.
Kreację w mojej branży definiuję jako… Tworzenie niezapomnianych obrazów oraz emocji, które przechodzą i pozostają w wyobraźni widza na długo po opuszczeniu eventu.
Znaczenie kreacji w mojej dziedzinie określiłbym jako… Fundamentalne…
Moja droga do tego zajęcia wiodła przez… Każdy możliwy szczebel w tej branży: od pracy w ochronie na koncertach, poprzez kelnerowanie, wiele lat spędziłem w produkcji eventowej od juniora po seniora – uważam to za wzorową ścieżkę kariery, ponieważ miałem szansę poznać specyfikę pracy na każdym jej etapie.
Do moich obowiązków należy… Tworzenie kreacji na eventy – od tych małych, poprzez średnie i te największe. Stawiam i nie wstydzę się żadnego zakresu. Kreuje eventy offline, online oraz hybrydowe.
Moja praca nad projektem składa się… Z codziennych drobnych przyjemności i obierania zawsze drogi środka.
Pracę nad projektem rozpoczynam od… Zainspirowania się obrazem i dźwiękami muzyki.
Gdy nie ma pomysłów… Słucham muzyki.
Najciekawsze w tej pracy to… Codzienne nieoczekiwane zaskoczenia.
Najtrudniejsze w tej pracy to… Upływ czasu.
Niezbędne do wykonywania tego zawodu umiejętności i kompetencje to… Wyobraźnia, rozsądek, cierpliwość, doświadczenie, realizm.
Dobra kreacja jest wtedy, gdy… Gdy nie czuję satysfakcji, tylko podstawowe spełnienie wykonania zadania. Niepotrzebne są fajerwerki. Wystarczy poczucie spełnienia.
Ludzie ciągle mylą kreację… Z tworzeniem prezentacji w pptx – Kreacja Eventowa, to o wiele więcej. To pomysł, to idea, czasem ulotna, niedopowiedziana – jedynie zauważana na samej realizacji lub tylko w duszy oka na trzy sekundy przed startem eventu.
Ciągle nie podoba mi się… Pierwszy pomysł – czasami bywa to złudne…
Ciągle marzę… O tej Eurowizji w Polsce – może kiedyś, się uda – to nawet w ramach wolontariatu, chętnie nawiążę współpracę
Ciągle walczę z… Wiatrakami i brakiem wyobraźni.
Inspiracji szukam… W naturze, muzyce, w otaczającej mnie rzeczywistości.
Ostatnio zachwyciła mnie… Eurowizja – podziwiam ich realizacje.
Efekt wow to dla mnie… Uchylone do 1/3 usta, po przekroczeniu drzwi.
Błąd, którego już nigdy nie popełnię to… Wprowadzenie na evencie OGÓRKA – ci co mnie znają, wiedzą o co chodzi – puszczam do nich „niewyspane oko”.
Stereotypy versus rzeczywistość w tym obszarze to… Budżet vs Oczekiwania
Gdybym mógł trzy rzeczy zmienić w tej branży, w tym momencie, to byłoby to…
- Więcej Kreatywnych, który posiadają doświadczenie producenckie.
- Przeszkolenie bojowe dla każdego na poligonie w Nowej Dębie
- Brak Wyobraźni – brak pracy w marketingu eventowym
W wolnych chwilach… Staram się nauczyć oddzielać, życie prywatne od pracy. Budować mur graniczny i spędzać jak najwięcej czasu z rodziną.
Kwestionariusz kreatywnego wypełnił Eryk Skolarski, event creative director, HOLO
Z branżą eventową związany od niemal 10 lat. Wychowanek warszawskich agencji eventowych. Początkowo jako producent, a od 2023 roku nadzoruje tworzenie koncepcji kreatywnych dla stałych oraz nowych klientów HOLO. Jest jednocześnie odpowiedzialny za reżyserię eventową, przy najważniejszych produkcjach realizowanych przez agencję. W roku 2022 został mentorem na Akademii Leona Koźmińskiego w zakresie event managementu. W portfolio posiada współpracę z takimi klientami jak: McDonald’s, Coca-Cola HBC, Brown-Forman, BNP Paribas, Bank Pekao SA, Empik, Michelin, Samsung, Oriflame, DOZ SA, Polska Grupa Farmaceutyczna.
Cykl Kwestionariusz kreatywnego czyli kreatywny punkt widzenia
Przedstawiamy ludzi związanych z zadaniami definiowanymi jako „kreacja” i odpowiedzialnymi za tę czasem nie do końca określoną, ale kluczową w branży przemysłu spotkań przestrzeń pracy nad wydarzeniem. Prezentujemy ich punkt widzenia. Kreację i kreatywnych w różnych odsłonach.
Zobacz też
Marcin Dabulis: Emocjonalny ślad w pamięci uczestników >>>
Bogdan Wąsiel: Jeśli gwiżdżesz za sceną, to mogą cię wygwizdać
Dominik Górka: Trzeba być otwartym na nowe >>>